Gå til innhold

[Løst] Er min Corsair TX850W V2 uvanlig bråkete?


Anbefalte innlegg

Hei alle. Nå har jeg nettopp bygd ferdig en ny PC. Målet var en stillegående PC, og jeg er godt fornøyd med resultatet, alle komponentene er omtrent lydløse, med unntak av strømforsyningen. Jeg har:

- Fractal Design R3 kabinett med to originale kabinettvifter

- Intel i2500 prosessor (ikke overklokket)

- Noctua DH-D14 CPU-vifte

- ASUS P8P67 Pro MoBo

- ASUS Geforce GTX 560ti

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHZ

- Corsair Force Series 3 120 Gb SSD

 

PSUen er som sagt en Corsair TX850W V2, som er montert med vifteretning ned i bunnen av kabinettet. Jeg hører viften ganske godt ved idle, og i tillegg hører jeg en lavfrekvent "humming". Hva tror dere, er dette vanlig?

 

Edit: Innser at det er lettere å vurdere dette med komplett liste over komponenter.

Endret av dollahrs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det samme på min AX1200, og jeg fant ut att jeg slett ikke var alene. Ta en titt på Corsair forumet så finner du ut att det er ganske vanlig.

 

Det har dog ingenting å si sånn sett.

 

http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=178

 

Ja jeg ser det er en del som har strevd med støy fra denne produsenten. Jeg trodde kanskje at AX-serien var mer stillegående, men det ser ikke sånn ut på forumet.

 

Da blir det enten Angre Kjøp via Komplett, RMA til Corsair, eller bare leve med det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tross av at TX V2 er laget av Seasonic, er de ikke så stille som fhv. Seasonic-produserte Corsair-forsyninger har pleid å være. Om man tar XFX Core, så bygger den på den samme PSUen, men bruker en annen vifte (ADDA, som Seasonic selv bruker) mens TX V2 bruker Yate Loon. Den er ikke av samme kaliber støymessig.

Lenke til kommentar

På tross av at TX V2 er laget av Seasonic, er de ikke så stille som fhv. Seasonic-produserte Corsair-forsyninger har pleid å være. Om man tar XFX Core, så bygger den på den samme PSUen, men bruker en annen vifte (ADDA, som Seasonic selv bruker) mens TX V2 bruker Yate Loon. Den er ikke av samme kaliber støymessig.

 

Ja jeg la merke til at mange er skuffet over TXen på diverse forum på nettet. Ikke lett å få med seg alle detaljer når man kjøper sitt første hjemmebygg :p Har lagt inn en heller laber review på Komplett.no, og skriver de 170 kronene i returkost på erfaringskontoen. Nå har jeg i det minste en PSU som bør holde i mange år fremover.

Lenke til kommentar

På støysvake systemer er det ofte lite som skal til for å redusere støy. Det jeg gjorde på min Chieftec Super Series 650W var at jeg bøyde festene på gitteret foran viften utover slik at avstanden til viften ble større. Dette kan føre til en ule lyd når det er for nært viften, noe det er på de fleste strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...