Populært innlegg Frijazz Skrevet 14. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) INFO: Denne tråden trenger en ny eier som kan holde den oppdatert og legge til flere mods. Jeg har vasket listen 04.02.2014 og fjernet linker som er utgått. Ta kontakt dersom DU har lyst å overta tråden. Nå har Skyrim og Creation Kit har vært ute en stund, og dette er forumets egen tråd dedikert til mods.I denne tråden kan du for eksempel Komme med anbefalinger til mods Bla gjennom en lang liste med anbefalte mods Spørre etter en mod du ikke finner Få teknisk hjelp til installasjon og bruk av mods Dele screenshots av hvor awesome spillet ditt ser ut med mods Eller bare diskutere mods For utvikling av mods, benytt heller denne tråden Hva er mods?En mod/flere mods er kort for modifikasjon(er) og er ganske enkelt filer som tilføyer spillet et eller annet - nye teksturer, nye våpen, flere monstre. Spillet er i likhet med sine forgjengere veldig enkelt å lage mods til, så derfor finner man mange og varierte mods til Skyrim. Mods er kun tilgjengelig til PC, ikke konsoll.Hvor finner man mods?Mods finner man mange steder på internett, men Skyrim Nexus og Steam Workshop er de mest brukte sidene.Hva slags typer mods finnes?Det finnes mods for omtrent alt mellom himmel og hav. Du kan laste ned høyoppløste teksturer, nye våpen, mods som endrer spillets fysiske lover, mods som legger til nye landområder og nye oppdrag - eller mods som gjør dragene om til flyvende ponnier. Søk og du skal finne.Liste over anbefalte modifikasjonerUnder følger en liste over mods som forumets brukere har anbefalt, sortert etter hva slags type mod det er. Anbefal gjerne alle modsene du bruker (omså med screenshot av mod manager), også mods som andre har anbefalt før deg. Anbefalinger som gjelder mods med "voksent" innhold som f.eks. nakenhet er selvsagt godtatt - ha dette i bakhodet dersom det er flere i rommet.+-tegnet bak enkelte mods angir hvor mange ganger en mod har blitt anbefalt, så bare anbefal alle mods du liker selv om de er anbefalt fra før!Noen mods krever andre verktøy/ressurser for å virke, og du finner det du trenger under "Ressurser" helt nederst i denne posten.For beskrivelse av hver enkelt mod, trykk på linkene.Teksturer: Landskap og miljø (16)Mods som gjør teksturer av landskap og alt av ytre miljø som vann, vegetasjon, snø og is osv. bedre.Skyrim HD - 2K Textures ++Hectrol SPIDER WEBS Deluxe High-Res Retex ++Enhanced Distant Terrain +Serious HD Retexture Landscape Skyrim +++Skyrim Flora Overhaul ++++Real Ice_Dull And Half Dull-Half Ice +Realistic Water Textures ++++Improved Rock And Mountain Textures - 4096x and 2048x +Re-Defined DungeonsVandr Presents - HD Imperial TowerSuper Realistic Ore TexturesDragon Glyphs HDHigh-Res Snow +Glowing Ore Veins 300Enhanced Blood Textures +++Replacement IvyTeksturer: Byer og bygninger (14)Her er alle mods som endrer på byer, landsbyer, bygninger og andre elementer som hører til den bebygde delen av Skyrim.Sexy Riften V2 - Hele Sexy-serien er teksturer og pynt, ingen vokseninnhold.Sexy BoatsSexy Villages And TownsSexy SolitudeSexy WinterholdSexy WindhelmRealistic Smoke And Embers ++++Lanterns On The Roads ++Beautiful WhiterunBeautiful RiftenChris2012s Whiterun HQ Texture PackVisible WindowsHiRes Legible Road Signs +Whiterun Wood-Floor 4096x4096Teksturer: Gjenstander (8)Alt av teksturer for gjenstander, ting, mat, sekker, tønner osv. finner du i denne kategorien.High Quality Food And Ingredients +++HD Furniture And Barrels Final Hi-Res Texture Replacer4096 Sacks RetextureHQ PaperOld Norwegian Coin textureMakers Mark IngotsSuper Realistic Ore TexturesStatic Mesh Improvement ModTeksturer: Klær, ansikter, hår og kropp (11)I denne kategorien er det mods som endrer alt av klær, ansikter, øyne osv.Improved NPC Clothing +++Better Females By Bella ++++High Quality EyesCalientes Female Body Mod Big Bottom EditionDetailed Faces v2AOF Believable Hair -Female And Male-High Res Face Maps For Men by Geonox +No More Blocky Faces ++Nude Females +2X Clothing Re-MixDaroozs 2048 Children Clothes RetextureTeksturer: Dyreliv (6)Dette er mods som endrer teksturer på dyr, fugler, sommerfulger, ja alt av dyreliv i Skyrim.Deadly Dragons - Dragene for lette? Prøv denne!Dogs ReTextureBetter Bones83Willows 101BugsHD - Insekter og sommerfuglerBellyaches Animal and Creature Pack2K HD Horker TextureTeksturer: Natt og Dag (5)Dette er kategorien for alle mods som endrer nattehimmelen, vær og klima og lyseffekter.Enhanced Night Skyrim +Dramatic Clouds ++Realistic Lighting ++Natural Skyrim RainImmersive ThunderGrafiske endringer og forbedringer (5)Mods og lignende som endrer grafikken i all hovedsak uten bruk av teksturer. Her finner du også mods som er ment å forbedre spillets ytelse på en eller flere måter.FXAA Post Process InjectorSKYRIM ENHANCED SHADERSSky Boost (Stand-alone)Skyrim Performance PLUSUltra Realistic World LightningLyder og musikk (7)Mods som legger til nye lyder og musikk eller erstatter gamle lydfiler med nye.Immersive Skyrim Thunder V4Improved Combat SoundsLower Sounding Thieves Guild DoorSounds Of Skyrim - The DungeonsSounds Of Skyrim - The WildsEnhanced Soundtrack Part 1Enhanced Soundtrack Part 2UI (user interface) (13)Mods som endrer på menyer, inventory, ikoner og lignende.Better Sorting +Container CategorizationQD Inventory +++KenMOD - Time On loading screen +++On-screen Interface Key Fix +SkyUI (SKSE) +++++Interface Hardcoded Keys TweakMain Menu Wallpaper Replacer HD 1080pImmersive HUD - iHUDValdacils Item SortingCategorized Favorites Menu +A Quality World Map - With Roads +++World Map - Skyrim Hold BordersGameplay (25)Mods som endrer f.eks. vanskelighetsgrad, endring av spillets fysiske lover osv.Killable Children +Archery Realism TweakRealistic Ragdolls And ForceCatwalkRich Merchants +Werewolf UpgradeWARZONES - Civil UnrestDwemer CertifiedGet Arrows BackOpen Cities SkyrimFast Travel From Anywhere - Begge Fast Travel modsene må lastes inn etter Dovakins Hideout og Shadowstriping fixFast Travel From Indoors - Denne virker fra flere steder.T3nd0s Overhaul - Perks - Racials - Gameplay - MorePISE - Improved Skyrim ExperienceBinocular Vision For NPCs While SneakingSkyTEST - Realistic Animals And PredatorsTotal Realism - Basic NeedsBetter Arrows - Noen tillegg til Skyrim.ini som gjør at pilene går lenger, ogden magneteffekten som gjør at du får treff innenfor en sone rundt Fienden fjernes.SkyRE - Skyrim RedoneSkyrim Community UncapperSkip Intro In New Game - start spillet rett på character creationBetter Quest Objectives +Jump HigherWearable LanternsBandolier - Bags and Pouches - Bære mer? Da er denne for degFollowers - Companions (6)Mods som endrer alle aspekter ved followers: level, utstyr, AI osv.UFO - Ultimate Follower OverhaulHousecarls Improved AITCG Tradable Companion GearBetter Stealth AI For FollowersEssential Followers - Followers dør ikkeHorses For FollowersVåpen, rustninger, magi, perks (19)Dette er mods som endrer eller legger til nye objekter i spillet, alt fra fancy sverd til nye sko.Tytanis - The Ultimate Mod ++Midas Magic - Spells In Skyrim +More Morrowind Like Glass Armor TextureBlack And Gold Elven Equipment With Masked HelmetProper Length ArrowsMillenia Weapon Retexture Project - WRP ++Carry Weight SpellsLOTR - GlamdringLOTR - Narsil And AndurilLore Friendly Armor PackJaySuS Swords +Akaviri Dai-KatanaThe Witcher 2 ModelsSmithing Perks Overhaul +Balanced MagicStarting Spells BegoneSmart Souls (SKSE)Lost Art Of The Blacksmith ++Gromits Fletching ModApocalypse Spell Package - Over 140+ nye spellsPlayer Homes (5)Kategorien for hus og hjem.Player Home Map Markers +Dovahkiin Hideout ++++Nightingale Hall - Karliah som Follower blandt annetDeus MonsRanger Ridge - For jegereBugfixes (7)Kategorien for mods som fikser bugs i spillet.Weapons And Armor Fixes +HD Textures DLC FixShadow Striping Fix +Ebony Armor Male Neck FixUnoffiicial Skyrim PatchShrine Of Azura LOD FixConjuration And Summoning FixesCheats & God Items (7)I denne kategorien finner du mods som gjør deler av spillet enklere (eller latterlig enkelt). For deg som sliter litt eller er gått lei av å gjøre det samme om og om igjen.Dragon Souls To Perk Points (Script Dragon)KenMOD - Lockpick ProWeightless ItemsRings Of PowerNo Shout Cooldown+500 Per Level - 500 ekstra bærekapasitet ved å velge Stamina ved ny levelNo Cleared Cell Respawn - Stopper respawning av nye fiender etter en hule osv er ryddet for fiender. NB! Stopper også respawning av mineraler i huler med fiender.Tull og tøys (3)Morsomme mods som man kan installere for moro skyld.Pony Dragon ModFun BarrelsFun And Funky Jeans And T-ShirtsTotalt 158 mods!Kom med anbefalinger! Vet du om en god mod du ønsker å anbefale? Eller kanskje du har laget en mod selv? Post dine anbefalinger med link, og du kan hjelpe noen andre med å forbedre spillopplevelsen sin. Dersom du anbefaler en mod som ikke passer i noen eksisterende kategori, blir det laget en som passer.OBS: Eventuelle spoilere skrives i , så slipper vi kjedelige overraskelser.RessurserHer finner du linker til nettsider med mods, hjelpeguider, nyheter og annet som har med mods å gjøre.Skyrim NexusSteam Workshop - SkyrimNexus Mod Manager BETA (nedlasting)Skyrim Script Extender (SKSE)Script DragonBSA BrowserCreation Kit (link: UESPWiki) lastes ned via Steam - trykk "View", deretter "Tools" og velg så "Creation Kit".-------------Alle poster med anbefalinger får +1 etter at førsteposten er oppdatert. Dersom du finner en ødelagt link, dobbelt opp av en mod eller noe annet feil i førsteposten, send en PM og det blir fikset så fort det lar seg gjøre. Endret 4. februar 2014 av Frijazz 33 Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Flott førstepost Sencured! Ser fram til Construction Set kommer ut, men allerede nå har jeg blitt imponert over hva moddere har fått til. Var en aktiv modder av Fallout 3, og ser fram til Bethesda lanserer modverktøyet. Her er noen anbefalinger av mods jeg har installert: Better Sorting - UI mod - endrer navn på items slik at det blir mye lettere å bla gjennom Container Categorization - UI Mod - bruker SKSE til å tvinge kategorier til chests og lignende QD Inventory - UI Mod - et av de bedre forsøkene på å fikse på den horrible GUI som Skyrim plages av, ved å utnytte mer plass og gi mer info. Har noen småissues så ser fram til noen skikkelige gode UI mods er på plass. Realistic Water Textures - Andre teksturer - Gode forbedringer til hvordan vann i elver og innsjøer ser ut KenMOD - Time on loading screen - UI mod - Kjekk mod som viser IRL tid i loading screen. Nyttig for oss som ikke har SSD Killable Children - Gameplay Effect/Changes - Fjerner barns udødelighet. Ett av de bedre forbedringene til spillet imho. Endret 14. desember 2011 av Artorp 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Ypperlig tråd. Klistrer denne som annonsering, jeg. Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Bra skrevet førstepost Sencured! Her er nokre anbefalte mods: High Quality Food and Ingredients- HD textures på mat og drikke. Improved NPC Clothing- HD textures på klær Old norwegian coin texture- Norsk 2 kroning frå 1905 istadenfor vanleg gull. On-screen Interface Key Fix- Om du har endret på tastaturtastene og dei ikkje samsvarer med det som står på skjermen, så er dette ein mod som fikser dette problemet. Player Home Map Markers- Gjer enkelt og greit fasttravel til huset ditt mogleg. 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Bra skrevet førstepost Sencured! Takk Og takk til begge to for tips til mods, nå fikk førsteposten endelig noe skikkelig innhold! Nå mangler bare mine egne anbefalinger... Endret 14. desember 2011 av Sencured Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Er det noen grei måte og få allerede installerte mod`s (har bare stappet alle sammen inn i en tilfeldig mappe på maskinen), over i Nexus mod manager? Eller må jeg slette alt og laste dem ned på nytt i manager`n? Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Er det noen grei måte og få allerede installerte mod`s (har bare stappet alle sammen inn i en tilfeldig mappe på maskinen), over i Nexus mod manager? Eller må jeg slette alt og laste dem ned på nytt i manager`n? Du kan enkelt overføre dine allereie nedlastede mods om dei er i feks .rar format. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Okay, nå lastet jeg ned en mod helt manuelt og la den inn i Data-mappen. Deretter åpnet jeg Nexus Mod Manager, og i lista der hadde mod-en dukket opp (vel og merke var den ikke "påslått" men den var der). Har du testet NMM selv? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Takk for svar^^ Nei de kommer ikke opp hos meg, dvs skyrim 4GB modden er den eneste som kommer opp og som jeg kan aktivere i NMM. Det som er rart er at den ligger i samme hovedmappe hvor også de andre moddsa ligger. Når jeg prøver å legge dem til manuelt i NMM så er mappene bare tomme, dvs den ser ikke .dds filene inne i mappene. Og rar filene som moddene er pakket ut av finner jeg ikke, de blir vel kanskje ikke lagret når jeg kun åpner og ekstracter rar filene og ikke saver dem. Men det er jo ikke så pes å laste dem ned på nytt og bruke download with manager da, vel og merke så lenge det bare er å slette mappene som de gamle moddene ligger i nå uten noe hokus pokus? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Du trenger ikke å slette noe inni Skyrim-mappa, men filene du lastet ned (zip/rar-filene) kan du slette, de trenger du ikke. Når du laster ned og installerer mod-en via NMM vil programmet bare overskrive eventuelle mods du har lagt inn manuelt fra før. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Flott tråd Sencured. Jeg har nå gjordt mainquest 2 ganger, så nå begynner "moddinga" Gleder meg. Er det slik at 4GB mobben kan fjerne/forhindre de ctd`s som folk opplever med 1.1-1.2-1.3 patchene for øyeblikket? Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 4GB "patchen" lar deg/operativsystemet bruke mer minne på Skyrim-prosessen, noe som igjen gjør Skyrim mer stabilt. Det kan fjerne problem med CTD, særlig om CTD er minnerelatert, men det er ingen garanti da grunnen til problemene kan variere mellom ulike typer oppsett. Det er likevel bare å prøve, tar få strakser å sette opp, og etterhvert som man installerer "tunge" mods som HD textures, Model remakes som krever mer minne kan det være nødvendig å bruke 4GB-patch. For min del har CTD forsvunnet med 4GBmod, SKSE og v1.3. 1 Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Overforsterket farger, dybdeuttydeliggjøring, sterk vignette og kontrast til de grader, skulle tro noen som nylig fant saturation-verdien og så seg blind på de sterke fargene. Nei, foretrekker Skyrims mer moderate og goldne fargepalett anyday Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Selv kjører jeg FXAA post process injector med standard innstillinger og trives med fargene. Litt blurry bakgrunn synes jeg er veldig fint og behagelig, det anbefales Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Her er et par av mine favoritter for tiden: Behov for bedre bærekapasitet? +500 per level gir deg som navnet antyder +500 bærekapasitet per level dersom du velger Stamina når du går opp i level. Synes kjøpmennen har for lite gull? Rich Merchants lar deg velge at alle skal ha 2000 eller 10 000 i gull. Et par mods som forbedrer teksturer: High Res Spider web High Res Snow Ellers er det bare til å kikke rundt på Skyrim Nexus, og Top 25 listen gir et raskt overblikk over de mest populære. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Better Females by Bella Better sorting Enhanced Distant Terrain Enhanced Night Skyrim High Quality Eyes Immersive Skyrim Thunder V4 Improved NPC Clothing - High Res Enhanced Blood Textures No More Blocky Faces QD Inventory Realistic Smoke and Embers Realistic Water Textures Serious HD Retexture Landscape Skyrim Tytanis - The Ultimate Mod Skyrim Flora Overhaul 1 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hmm kjører 4gb og Rich merchants atm, og pluttselig ble noen trær lilla, og jeg lagger litt, men dette er vel helt normalt med mods? Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hmm kjører 4gb og Rich merchants atm, og pluttselig ble noen trær lilla, og jeg lagger litt, men dette er vel helt normalt med mods? Lilla trær,drager,objekt osv. er eit tegn på mangel av texture og er ikkje normalt. Lagg er heller ikkje normalt. 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Lilla (eller svart) tyder på at teksturer har forsvunnet. Det har skjedd med meg etter at jeg har avinstallert mods, har du slettet noen? Og mods skal generelt sett ikke gjøre ytelsen dårligere! Jeg har masse HD-mods og kjører like godt. Husk å starte spillet via 4gb skyrim (.exe). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå