Code# Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Kommentartråd for Hexacore-server (Link til worklogg). Skriv gjerne dersom du har erfaring med RemoteFX på Hyper-V samt vt-d/VMDirectPath under ESXi. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Sånt snacks liker vi Hva skal du bruke den til? Sånn mer detaljert. Kanskje den kan folde for hardware.no når den ikke er i bruk/ frem til den kommer i bruk. Da får du testet stabiliteten med 100% last 24/7 iallefall Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Ser spennende ut, gleder meg til å følge med Lenke til kommentar
Code# Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg har behov for å kjøre noen virtuelle servere for testformål, primært Linux men også noe Windows. I tillegg har jeg en fysisk maskin som står som UTM firewall i dag (Astaro 8.202 med mange regler og mye tweakede router). Den trekker en del ressurser as-is (Core 2 Duo, ca 5-10% CPU og 2 GB minne aktivt). Tanken var å flytte alt dette til en virtuell server. I tillegg vurderer jeg å slå av ReadyNas Pro 6 for godt og kjøre all lagring via den nye serveren. I tillegg blir det RemoteFX slik at junior kan spille DirectX spill fra sin Mac, og jeg kan bruke noe av Windows-programvaren som krever Cuda fra min Mac. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 er planen å kjøre mint på permanent basis på den? kanskje ikke det best egna server OS'et? Lenke til kommentar
Code# Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Hei, har ikke planer om Mint på permanent basis nei Jeg bootet Mint først og fremst for å se at alt virker. Nå har jeg oppgradert til 32GB minne, montert ekstra kjølevifte i sidedøren og endret litt på RAID-config. Kjører fortsatt RAID-10, men med write-back og full caching siden jeg kjører den med en UPS. Peaker ut på 400MB/sek les og 300MB/sek skriv i Atto as-is. Ikke dårlig med AV-harddisker som står i nå. Kjører maskinen som LAB-maskin med Win2008R2 SP1 Hyper-V. Har 2 Win7Ultimate virtuelle maskiner med RemoteFX, 2 stk Linux-servere og 1 stk MSSQL-server, 1 stk Win2008R2 App-server og 1 stk Linux Postgres-server gående på den nå. Utrolig hastighet selv med mange maskiner på. Veldig greit å kunne kjøre 8 slotter med minne (currently 32GB). Lenke til kommentar
War Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Bilder må du legge ut Lenke til kommentar
ca2 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Dette synes jeg er svært interessant! Ser frem til å følge med her. Håper du fortsette å dokumentere like bra. Vurderer noe liknende selv (dog noe frem i tid) og jeg har lært noe nytt allerede. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Interessant! Fikk veldig lyst til å prøve noe sånt selv, kanskje jeg endelig som spillinteressert kan gå over til Linux på hoved-pcen Hvilken RDP-klient har du planer om å bruke? Lenke til kommentar
Code# Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Ang klienter: På Mac har jeg prøvd både Hot-e-v (kostet vel ca 120 kroner i Mac App Store) og iTap-mobile (ca EUR20). Hot-e-v: http://www.thinlinx.com/machelp.html iTap Mobile: http://itap-mobile.com/desktop/rdp Synes sistnevnte fungerer best. iTap har også iPad og Android klienter som støtter RemoteFX, og da kan man jo styre PC fra padden. Er dog veldig usikker på om det fungerer grei uten tastatur, men for f.eks. en media-center som Plex e.lign tror jeg det skal fungere siden de kun har touch-interface. Da kan man i prinsippet bruke løsningen til å streame DVD på padden. ThinLinx som lager Hot-e-v ser forøvrig ut til å komme ut med spennende, BILLIGE RemoteFX-kapable tynnklienter som støtter både en og to skjermer. Link: http://www.thinlinx.com/store.html (obs! enheten de har på utsalg i linked støtter ikke RemoteFX). Ellers planlegger jo alle de vanlige tynnklient-leverandørene støtte for RemoteFX ser det ut som (HP, Igel ++), og LG planlegger en skjerm med RemoteFX støtte innebygget (LG N194AW om jeg ikke husker feil, og OBS! Eksisterende modell har ikke støtte for R-FX!) Når det gjelder Linux-klient har jeg ikke prøvd noen, men iTap-mobile støtter iflg. websidene også Linux: http://itap-mobile.com/desktop/rdp Bare et lite PS: R-FX krever god båndbredde og fungerer best på kablet nettverk dersom du kjører høy oppløsning. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hvorfor bytter du ikke ut diskene? Jeg opplevde stor forskjell i ytelse på en ESXi box som brukte tilsvarende disker som dine, og byttet de ut med WD RE 4 (serverutgaven). Lenke til kommentar
Code# Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Hei, har disker liggende, men jeg må frigjøre noen av de fra ReadyNas Pro 6. Siden de står i RAID må jeg ta en og en disk av gangen, og rebuild tar jo _litt_ tid (les: 2 døgn per disk). Ellers avventer jeg ny diskkontroller nå. Har bestilt den nye LSI-kontrolleren LSI 9265-8i med dual-core raid-chip og mulighet for å kjøre SSD som cache for hele raidet. Det blir spennende. Skal kjøre med 7 x 2TB Hitachi 7K3000 2TB samt en Force3 GT i cache via CacheCade. Blir spennende å se performance med det oppsettet. Lenke til kommentar
dmsalte Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Virker VT-d med dette hovedkort og CPU altså? Ser Intel nå har endret spesifikasjonene: http://ark.intel.com/products/63697/Intel-Core-i7-3930K-Processor-(12M-Cache-3_20-GHz) VT-d = no Lenke til kommentar
Code# Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg har allerede åpnet en support mot Intel på dette og påpekt at Vt-d ikke fungerer som spesifisert på Ark. Samtidig påpekte jeg at Ark ble endret etter at jeg kjøpte CPU, og at jeg kan fremvise kvittering som viser dette. Vi får se hva de svarer, men jeg har et par andre ess i ermet dersom de er negative til switch (nyeste versjon støtter Vt-d). Lenke til kommentar
Code# Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Intel har visstnok planer om å bytte CPU for de som har C1 med behov for Vt-d. Se her: http://tbreak.com/forums/topic/65500-intel-core-i7-3960x-and-3930k-to-get-c2-stepping-in-january/ Lenke til kommentar
dmsalte Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har du fått testet om VT-d virker med siste BIOS? http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P9X79&p=1&s=42 P9X79 0906 BIOS 1. Enhance PCIe 3.0 Support Capability. 2. Enhance DRAM Compatibility. 3. Enhance CPU OC capability. 4. Enable VT-d support for VT-d enabled processor. 5. Speed up S3 resume time Lenke til kommentar
Code# Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Hei, må ha ny CPU først. Har fått beskjed fra Intel-support at de bytter den kostnadsfritt til nyeste versjon (stepping). Den første versjonen har VT-d disablet pga bug. I tillegg venter jeg på en ny LSI 9265-8i raid-kontroller som skal inn i serveren. Har også bestilt SSD (Force GT) og CacheCade-software slik at at raid-kontrolleren benytter SSD som cache for hele raidet. Regner med at raid-kontrolleren kommer neste helg og CPU helgen etter, så da kommer jeg med oppdatering! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå