Autokrator Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Dette er en ny telefon som jeg startet for første gang i dag. Beskjeden er "Applikasjonen Hjem (prosess com.motorola.home) stoppet uventet. Prøv igjen. - Tving avslutning." Når jeg trykker på Tving avslutning kommer bare beskjeden opp igjen. Dette skjedde i løpet av andre gangen jeg startet telefonen, hadde ikke åpnet internettbrowseren engang. Hjelper ikke å ta ut batteri/sim-kort. Tok en reset og telefonen funket da i ett par minutter, helt til jeg gikk in på home/work/weekend homescreen profilvelgeren, da beskjeden kom igjen. Er telefonen fucka eller er det noe jeg kan gjøre med den? (Bortsett fra og resette igjen og for alltid holde meg unna profilvalgsknappen.) Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Etter er par factory resets til ser det ut til at synderen er profilvelgeren. Dvs. denne: Telefonen ser ut til å fungere greit så lenge jeg holder meg unna denne, men at en factory reset er eneste utvei for å få telefonen til å fungere igjen om jeg skulle komme borti føles ikke så bra. Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Heisann, Har akkurat startet opp en Defy+ og fikk faktisk samme feilmelding som deg: "Applikasjonen Hjem (prosess com.motorola.home) stoppet uventet". Hvordan kjørte du reset? Har testet med å holde volumknapp ned + Power, men får bare opp en varseltrekant men ingen menyer. Edit: måtte trykke midten på volumknappen ja for å få opp menyen for reset Sigh..så får man finne ut hvorfor det krasjer her..kan være profile her også da kanskje. Endret 3. desember 2011 av Zenith Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Muligens en bug ved den norske versjonen da? Jeg har ihvertfall ikke greid å finne noe info om akkurat dette problemet med litt googling. Er det noen andre med Defy+ som har kommet borti denne feilmeldingen? Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Kan bekrefte at det er profilvelgeren som er problemet her også, så det tyder på en bug ja. Lenke til kommentar
jasell Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja, jeg oppleve det samme. Gikk en stund før jeg fant ut hva jeg skulle gjøre, men etter en del søking på nettet fant jeg det ut. Prøver å finne et sted å rapportere buggen. Finner ikke noe tilbakemeldingssted. Lenke til kommentar
htyldum Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Samme skjedde her i dag. Første gang jeg har byttet til work profile. Fant etter hvert et sted å rapportere det: https://motorola-global-en-uk.custhelp.com/app/ask Lenke til kommentar
htyldum Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Noen som har god bruksanvisning for å resette telefonen? Hvis jeg bruker volum opp + power får jeg beskjed om at det er ok å koble til usb. Hvis jeg bruker volum ned + power, vises først motorola logo så varseltrekant + droid. Kommer ikke videre fra den. Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hei, har kjøpt denne i julegave. Startet den opp i stad og da funket det fint (kjøpt fra Tele2). Men vet noen hvor man kan laste ned firmware eller er det OTA? Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Noen som har god bruksanvisning for å resette telefonen? Hvis jeg bruker volum opp + power får jeg beskjed om at det er ok å koble til usb. Hvis jeg bruker volum ned + power, vises først motorola logo så varseltrekant + droid. Kommer ikke videre fra den. Når du kommer til varseltrekant må du trykke ned begge volumtastene samtidig. Deretter bla opp og ned med volumtastene og velg med powerknapp. 1 Lenke til kommentar
jasell Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Samme skjedde her i dag. Første gang jeg har byttet til work profile. Fant etter hvert et sted å rapportere det: https://motorola-global-en-uk.custhelp.com/app/ask Jeg tok også kontakt. Har du fått svar? Jeg har også kontakta Euronics siden jeg kjøpte den der. Motorola mente at det er en feil på min telefon, men siden det er flere som har det samme , tror jeg det dreier seg om en feil med den nordiske/norske versjonen. Lenke til kommentar
jasell Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg har vært i kontakt med Motorola, de ba meg om å sende telefonen til reparasjon. Så jeg fikk en serviceordre fra selger og sendte den idag. Prøvde å si at det sikkert "bare" er en software bug. Fikk til svar at telefonen måtte sendes inn, Motorolas policy. Så ta kontakt der dere kjøpte den slik at de blir klar over at det er en vanlig feil. Min e post adresse er jms"alfakrøll"adsl.no hvis noen vil ha kopi av mailene fra motorola. Lenke til kommentar
htyldum Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Glemte å følge opp mail fra motorola siden telefonen fungerer fint så lenge jeg ikke bytter profil. Har så langt blitt bedt om å sende inn versjon, android og build nummer. Net on net har bedt meg om å sende den inn til deltaservice for sjekk. Lenke til kommentar
V_V Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har fått en defy+ med samme problem. Jeg har lite lyst til å levere den inn til service da jeg vet at det kan ta litt tid før jeg kan få telefonen tilbake igjen. Har det kommet noe mer info fra Motorola angående denne feilen? Jeg kan godt vente litt med å sende den inn visst Motorola bestemmer seg for å komme med en software oppdatering snart, da jeg regner med at det er det som skal til for å fikse dette problemet. Noen andre en meg som også velger å være tålmodig? Lenke til kommentar
jasell Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg sendte den inn til Delta service. Fikk den igjen, med samme feilen. Et vedlagt skriv som sa hva de hadde gjort, og at den hadde blitt testet og den var ok. Da jeg prøvde å skifte profil frøs den med en gang igjen. Det er få ting som gjør meg så sint som at folk ikke gjør jobben sin, men sier de har gjort det. Har meldt det tilbake i krasse ordelag. Kommer også til å skrive til Motorola for å gjøre dem oppmerksomme på hva slags noksagter de har for å utføre service på sine telefoner. Lenke til kommentar
KiKKA Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Fikk telefonen i julegave i går, og gikk på denne smellen allede nå i morrest! Veldig glad for at det er en tråd som dette. Skal sende inn klage til Motorola seinere i dag, og kanskje følge det opp med en telefonsamtale til uka. Håper de kommer med en oppdatering snart I mellomtiden er det bare å holde seg unna Profilvelgeren.. Lenke til kommentar
Hyen Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Fikk telefonen i julegave i går, og gikk på denne smellen allede nå i morrest! Veldig glad for at det er en tråd som dette. Skal sende inn klage til Motorola seinere i dag, og kanskje følge det opp med en telefonsamtale til uka. Håper de kommer med en oppdatering snart I mellomtiden er det bare å holde seg unna Profilvelgeren.. Ser ut som dette er eit problem i alle DEFY+. Gav ein slik i julegåvet til min son på 12 år. Skuffelsen vart stor når han etter ein halvtimes bruk, fekk op denne feilmeldinga. Tok litt tid før vi fekk tilbakestillt til fabrikkinstillingar. Ser at telefonane må sendsast inn?? Dette må jo vere meiningslaus resursbruk, dersom det berre er ei oppgradering av programvaren som må til for å fjerne dette "bug'et". Kjøpte telefonen på komplett.no og må kontakte selger når helgedagane er omme. Lenke til kommentar
nudeirel Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg får opp identisk feilmelding etter at jeg prøvde å skifte profil, men jeg klarer ikke å restarte telefonen. Noen som vet hvordan man gjør dette? Har prøvd å holde inn volum ned + power, men jeg får ikke opp noen ting... håper noen kan hjelpe meg, så jeg slipper å sende den inn! Lenke til kommentar
jasell Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Slå av telefonen. Hold så inne volum ned når du slår på telefonen. Når den starter kommer det opp android figur med et utropstegn. Trykk da inn både volum opp og ned samtidig. Du får da opp en meny. velg resette telefonen.(bruk volum ned/opp for å velge rett valg. Start valget med power tasten, etter en liten stund kommer et spørsmål om du virkelig vil.... bruk da volum ned for å komme til ja, og power for å velge. Nå skal alt gå av seg selv. Håper det funker. Hvis ikke si fra. Lenke til kommentar
sykkel2011 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Samme problem med min Julegave. Snakket med Komplett.no og deres svar er enkelt. Det er noe galt med telefonen. I ikke forvent at Motorola vil endre dette. Hvis du liker den så beholder du den, liker du den ikke så send den i retur og krev penger tilbake eller alt. få ny telefon. Men vedkommende tvilte på om dette ville løse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå