sdf123 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Vi har fått en liten tass i huset og da har videofilming blitt mer og mer moro, men er jo ikke alltid at råmaterialet blir helt perfekt og da kan jo litt redigering være greit. Vi filmer med alt fra mobil til speilreflekskamera. Kommer dog til å gå til innkjøp av et OK filmkamera. Men må jeg ut med mye penger elelr kan jeg finne et program som gjør dette gratis: Klippe og redigere i filmen Legge til og fjerne lyder/musikk Legge til effekter(sorthvit, gammeldagslook, og andre effekter) Justere hvor fort filmen skal gå(x1,1, x1,2 osv) Mulighet til å lage en film med menyer slik at jeg kan brenne det ut på dvd Takle at jeg har forskjellige formater(mobil, speilrefleks og vanlig videokamera) Noen med noen tips her? Ser helst for meg et program som gjør alt Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Vi har fått en liten tass i huset og da har videofilming blitt mer og mer moro, men er jo ikke alltid at råmaterialet blir helt perfekt og da kan jo litt redigering være greit. Vi filmer med alt fra mobil til speilreflekskamera. Kommer dog til å gå til innkjøp av et OK filmkamera. Men må jeg ut med mye penger elelr kan jeg finne et program som gjør dette gratis: Klippe og redigere i filmen Legge til og fjerne lyder/musikk Legge til effekter(sorthvit, gammeldagslook, og andre effekter) Justere hvor fort filmen skal gå(x1,1, x1,2 osv) Mulighet til å lage en film med menyer slik at jeg kan brenne det ut på dvd Takle at jeg har forskjellige formater(mobil, speilrefleks og vanlig videokamera) Noen med noen tips her? Ser helst for meg et program som gjør alt Mange gratis programmer kan gjøre alt dette. Du vill nok bare møte problemer med DVD menyer tror jeg. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Takk for svar! Har du et å anbefale? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Virker som den eneste responsen du har fått er fra en om ikke har greie på hva han snakker om, derfor mangelen på linker til de påståtte gratisprogrammene. Tviler på om du finner et gratisprogram som gjør det du ønsker på en tilfredsstillende måte. Eneste virkelig gratis programmer er iMovie hvis du har Mac og Movie Maker for Windows. Movie Maker er såpass enkelt at du vil slite med å fylle kriteriene dine. Hvis du kjører Linux, så finnes det noen redigerings programmer der, men jeg har ikke fulgt med hvor langt de er kommet. En versjon av Sony Vegas er vel egentlig det rimeligste og beste som kan anbefales. Har du tilgang på en som kan skaffe deg Adobe Premiere Pro til studentpris, eller en annen sterkt rabattert (gratis) pris så er det absolutt å anbefale. Last ned prøve versjoner og test dem i 30 dager så får du litt oversikt over hvor bratt læringskurven er. Endret 3. desember 2011 av arthon Lenke til kommentar
SULTHAN66 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei, valgte å kjøpe Corel's videoredigeringsprogram: http://www.corel.com/corel/product/index.jsp?pid=prod3910160&cid=catalog20038&segid=1153&storeKey=us&languageCode=en. Og må si meg svært fornøyd med dette, koster ca. $50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå