Mr. A Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Stilig prosjekt. Lykke til! Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Ideen er bra, men jeg ville redusert antall hyller til 4, eller max 5 men da blir det litt trangt. Varmeutvikling og kjølebehov tilsier litt mer plass pr. hylle enn ca. 12,4cm for 7 plasser inkludert bunnen hvor PSU plasseres. Jeg var inne på tanken å bygge en tilsvarende sak, men endte opp med individuelle kabinetter isteden fordi jeg ikke fikk tak i dette skapet til en grei pris den gangen. Det ble bare enklere, og mindre overraskelser underveis. Vurderes fortsatt, spent på dette prosjektet. Lenke til kommentar
BuildIT Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Ja, har tenkt litt på varmen. Hvordan jeg skal få god nok luft tilførsel/avsug. Men jeg må nesten se på det når jeg har skapet, eventuellt må jeg ha 2 skap over hverandre for mer plass. Men nå skal jeg jo ha 10 vifter som flytter 200CFM = 5500 liter i minutte vær på en god dag. Så skal nok få bytta ut lufta uten noe problem, men holde IKEA skapet sammen kan bli et anna :!: Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Dette kan bli bra, følges med på! Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 God ide for en kluster, aner jeg en aldri saa liten porsjon inspirasjon hetent fra Helmer her kanskje Ett skikkelig solid og velutrpovd design det Bare vaer obs paa at stromsystemet som du skisserer i beste tilfelle ikke vil fungere, og i vaerste tilfelle vaere direkte brannfarlig Utover det maa du vaere obs paa at de aller fleste gode designs for aa koble flere maskiner til samme PSU er i mange tilfeller underlagt lisenser og diverse copygrights, i vaerste tilfellet patenter, sa du kan ikke bare kopiere/bruke disse fritt helt uten videre.. Men dette er egentlig bare relevant om du har tenkt aa bruke systemet til komersielle formaal eller tjene penger paa det (mange krever royalties for tillatelse til aa bruke deres design til komersielle formaal eller om du skal tjene penger paa det hele.. andre krever uansett.. og andre igjen krever at du lanserer ditt design under samme lisens som det opprinnelige..) Saa vidt meg bekjent er det bare to reelle 'open source' stromsystemer tilgjengelig som gjor omtrent det du vil og kan skaleres for den lasten du skisserer, og ingen av disse vil egentlig virke i det scenarioet du beskriver uten noen modifiseringer til designet.. *Da med mulig unntak av mitt * Du staar selvfolgelig fritt til aa kopiere min design saa lenge du holder deg innenfor TAPR NCL lisensen Utover det, spennende prosjekt.. og lykke til! Mvh [infected] 1 Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Kult prosjekt. Dette kommer til å utvikle enorme mengder varme under last, så jeg vil virkelig anbefale deg å lage rikelig med hull til ventilasjon, i tillegg til alle viftene du har tenkt å sette inn. Lykke til og hold oss oppdaterte Lenke til kommentar
BuildIT Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Infected: Haha, nei CR lover har jeg virkelig ikke tenkt på Men har ingen planer om å driver fortjeneste på prosjektet. Er kun for sysselsetting når jeg er hjemme Å ja, jeg har vært borti helmer prosjektet og kan nok ligne en del på det ja ^^ Men det er vel en GPU render farm vist jeg ikke husker feil? Men ja, er klar over at det kan bli et noe orginalt koblingsskjema, men det skal ikke være noe problem og værken serie kobble hovedkort eller paralellkoble strømforskyninger, det blir gjort hele tiden. Blir jo nesten egentlig som å parallel koble batterier. Et par enkle grep inne i PSU'en som må gjøres, men skal ikke være noe problem. Lacim: Jeg er klar over det, Så det er mulig jeg går litt vekk fra horisontal montering til vertikal montering av hovedkortene for bedre plass utnyttelse. Det vil også gi to "vinntuneller" inne i kabinettet hvor det skal monteres 2 vifter bunn og 2 topp i begge tunellene. Vist viftene leverer det de lover vil det tilsvare rundt 200 liter luft gjennom vært kammer per sekund. Det totale volumet på skapet er ca 100 liter, så vist det blir for varmt der inne da vet jeg ikke hva som må gjøres. Blir også 2 vifter til PSU "kammeret". Men med all skepsisen gleder jeg meg bare enda mer til å teste ut dette i praksis Edit: Må vist arrestere meg på parallel saken når det kommer til nyere ATX PSU'er, pga auto volt justering vil den ene levere alt til den andre kneler etter som jeg forstår. Serie virker vist du kobler fra 0V fra chasie på alle PSU'ene utenom en. Endret 4. desember 2011 av BuildIT Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Ja, har tenkt litt på varmen. Hvordan jeg skal få god nok luft tilførsel/avsug. Men jeg må nesten se på det når jeg har skapet, eventuellt må jeg ha 2 skap over hverandre for mer plass. Men nå skal jeg jo ha 10 vifter som flytter 200CFM = 5500 liter i minutte vær på en god dag. Så skal nok få bytta ut lufta uten noe problem, men holde IKEA skapet sammen kan bli et anna :!: For å få god gjennomtrekk kan du jo vurdere å montere en kanalvifte som uttrekk. Fås relativt billig på Clasern. Og de flytter fort MYE luft. Lenke til kommentar
BuildIT Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Det er sant, har en liggende faktisk. Skal montere den som avtrekksvifte på hobbyrommet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Hva med å kjøre micro-ATX + FlexATX-strømforsyninger på hvert kort? Vil tro du kan plukke opp FSP-strømforsyninger til under 400,- per stykk. Endret 4. desember 2011 av µp1is Lenke til kommentar
BuildIT Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Det var første ideen, men blir mange strømforsyninger, tar mye plass etc. Har vurdert Pico-PSU, men det vil koste en del vist jeg skal ha 6 stk som leverer litt koster det fort litt. Jeg kommer hjem til fredag så lenge været holder seg, så skal jeg bort på jobben til en kamerat å se om han har noen strømforsyninger og hovedkort etc liggende, så blir de nok offer for en test rigg. Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Infected: Haha, nei CR lover har jeg virkelig ikke tenkt på Men har ingen planer om å driver fortjeneste på prosjektet. Er kun for sysselsetting når jeg er hjemme Å ja, jeg har vært borti helmer prosjektet og kan nok ligne en del på det ja ^^ Men det er vel en GPU render farm vist jeg ikke husker feil? Men ja, er klar over at det kan bli et noe orginalt koblingsskjema, men det skal ikke være noe problem og værken serie kobble hovedkort eller paralellkoble strømforskyninger, det blir gjort hele tiden. Blir jo nesten egentlig som å parallel koble batterier. Et par enkle grep inne i PSU'en som må gjøres, men skal ikke være noe problem. ROFL :lol: Jeg hadde faktisk tenkt aa gi deg ett kjempehint for aa fortelle deg hvorfor ting faktisk er som de er.. (og hvorfor jeg vet med 100% sikkerhet at din 'design' ikke vil fungere) men etter den siste posten din tror jeg at jeg sparer meg.. du klarer sikkert aa finne ut av det selv.. (og nei, Helmer er ikke en Ceepie-Geepie ) saa jeg gir deg heller den ultra-forenklede versjonen: PSU produsenter har gjort det slik med design og intensjon.. netopp for at slike som du ikke skal gjore akkurat dette.. (og nei, aa koble flere hovedkort til samme PSU er ikke i naerheten aa vaere vanlig, ganske enkelt fordi *produsentene* i prasis gjore dette umulig.. de vil selvfolgelig at du *kjoper* deres losninger *designet* for akkurat dette. DUH! :! (jeg fant ett loophole, men trengte 2-3 eksperter innenfor computer engineering og utall brente hovedkort.. og mitt loophole er lisensiert saa du ikke kan *benytte*/*kopiere*/*plagierer* det uten tillatelse.. jeg regnet jo seff med ett par copycats.. (derav TAPR NCL) kjent fare med Open Development det ) Du vil med tiden kanskje finne ut hva jeg snakker om, men du maa nok frem med multimeteret og lese litt om hvordan ATX standarden fatisk virker.. hehe, bare aa koble noen ledninger :!: du har saa absolutt *null* peiling paa hvor den 'ATX skoen' fatisk trykker har du vel (TIP: du har vel ikke tenkt over at det kanskje er en grunn til at slike overganger (som i og for seg er lett og lage) ikke selges av hver eneste ebay'er i Hong Kong og Shenshuan som spesialiserer paa akkurat kabler og netopp slikt?? ) *Hint: because connecting is not where the secret lies* DUH! Det er ogsaa akkurat derfor jeg vet at du *kopierer/plagierer* min design.. siden det faktisk ikke er noen videre fornuftige/forsvarlige maater aa gjore dette paa.. (ikke etter ATX bias ble endret noen aar tilbake anywho ) Og ja, jeg snakker tross alt av *erfaing* her det er mer enn du kan si.. PicoPSU'er vil heller ikke vaere i naerheten aa fungere for den lasten du spesifiserer.. ikke to AX1200'er i paerelell-seriell-rund-kobling heller.. I wonder why (wait, I know, you dont! ) BTW: Om du gir opp og 'lete' selv og bestemmer deg for aa ta en snarvei med aa plagierer infectedtech likevel, saa vil jeg bare minne deg om at jeg har skrevet over 30.000 ord (alt academically acclaimed, dvs. ingen tvil om hvem som holder IP her..) bare om hvordan mitt og de fleste andre relevante *stromsystemer* til slikt og slike faktisk fungerer Men saa lenge du ikke kopierer saa mye som ett fnutt av min design eller saa mye som kommer i naerheten av noe som kan ligne paa "inspirasjon" hentet fra mine lisensierte losninger.. saa skal jeg unnlate aa fortelle mine stake-holders om deg And we can both live happily, side by side deal? Helt til slutt, ikke vaer saa kjepphoy og prove aa late som at du faktisk har peiling paa hva du snakker om.. (du lurer kanskje deg selv, men ikke meg..) saa kan jeg kanskje til-og-med vurdere aa *hjelpe* deg med aa faktisk faa til ett design som vil virke og ikke brenne ned huset i samme slengen "However, this sort of school is the school of hard (and expensive!) knocks; one ought to be able to do better and not make the same mistakes and reinvent the same wheels over and over again, and this book is an effort to smooth the way so that you can." Beowulf, den originale commodity clusteren, og den som faktisk startet det hele.. Now go and do your homework Men som sagt, lykke til, du kommer til aa trenge det Mvh [infected] Lenke til kommentar
BuildIT Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Edit: Må vist arrestere meg på parallel saken når det kommer til nyere ATX PSU'er, pga auto volt justering vil den ene levere alt til den andre kneler etter som jeg forstår. Serie virker vist du kobler fra 0V fra chasie på alle PSU'ene utenom en. Dette innlegget har blitt redigert av BuildIT: 34 minutter siden Når det er sakt så har jeg ingen intensjoner om å driver med plagiat, og vist det er som du sier at det er TAPR NCL og open development betyr det vel at jeg har lov til og kopiere det så lenge jeg ikke skal bruke det komersielt? Eller tar jeg feil? Kansje ordlagt meg litt dårlig. Men jeg har da funnet noen der ute som har klart å koble flere hovedkort til en PSU. Men vist du er interisert i å hjelpe meg så jeg slipper å svi av hele del lageret hadde det vært genialt, tar all den hjelpen jeg kan få Igjen, ingen intensjon om å plagiat, eller stjele andres design på noen måte.. Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Edit: Må vist arrestere meg på parallel saken når det kommer til nyere ATX PSU'er, pga auto volt justering vil den ene levere alt til den andre kneler etter som jeg forstår. Serie virker vist du kobler fra 0V fra chasie på alle PSU'ene utenom en. Dette innlegget har blitt redigert av BuildIT: 34 minutter siden Mmm.. nei, ikke helt ta frem mulitmeteret du og les litt i ATX dokumetasjonen saa vil du nok komme fram til noe.. Når det er sakt så har jeg ingen intensjoner om å driver med plagiat, og vist det er som du sier at det er TAPR NCL og open development betyr det vel at jeg har lov til og kopiere det så lenge jeg ikke skal bruke det komersielt? Eller tar jeg feil? Nei, IP fungerer som at det er JEG som eier min IP (i dette tilfellet er det ogsaa noen akademiske interesser som har masse advokater i staben som ogsaa sitter med sine interesser paa visse deler av prosjektet... men det er konfindensielt ) Men du har ingen RETT eller LOV til aa kopiere fra meg/infectedtech helt uten videre (IP/© is always assumed).. Jeg kan like lett skfite lisens og gjore det umulig for deg aa kopiere.. go figure.. Selvfolgelig er jeg ikke saa kjip! Hele poenget med AAPEN er jo at folk skal staa fritt til aa kopiere og lage sine egne versjoner (men de har ikke rett/lov til aa tjene penger paa det..) klart.. om folk misbruker dette maa jeg jo gaa dypere til verks.. Og om det faktisk er en derivativ (heter en make-shift innnefor prosjektet ) av min design du har tenkt aa benytte.. vaer obs paa at komersielle sponsorer (feks en sponset build-logg) ogsaa er aa regne som kommersielt. DVS. om du skal bruke mitt design maa du gjore det uten kommersielle interesser... enten det eller kan jeg jo skifte lisensen min i morgen Kansje ordlagt meg litt dårlig. Men jeg har da funnet noen der ute som har klart å koble flere hovedkort til en PSU. Naar du dykker litt lengre ned i det hele vil du fort oppdage at ting langt fra er saa enkelt.. det er mange Mini/Pico ITX clustere og slikt som bruker bare en PSU, men disse oppforer seg LANGT FRA likt moderne full-blown systemer paa hvordan de muncher stromm.. Men vist du er interisert i å hjelpe meg så jeg slipper å svi av hele del lageret hadde det vært genialt, tar all den hjelpen jeg kan få Igjen, ingen intensjon om å plagiat, eller stjele andres design på noen måte.. Klart vil jeg vaere behjelpelig om jeg blir spurt paa en skikkelig maate Det skulle bare mangle (mittp rosjekt vil ogsaa resultere i en nesten komplett design som de aller-fleste kan kopiere om de onsker en klase og ikke har raad/tid/mulighet eller kompetanse til aa sette seg inn i alle disse detaljene selv..) Bare husk, bare fordi jeg er en hyggelig person med stor tro paa Open Source og som selv har valgt (mot bedre anbefaling..) aa lansere prosjektet til allmennheten.. Som jeg har brukt flerfoldige tusenlapper og tusenvis av timer over flere aar paa aa utvikle.. klart, om folk begynner aa 'stjele' mine losninger eller benytte min IP til aa tjene penger til seg selv.. saa maa jeg jo revudere min stilling Men utover det har jeg stor tro til aapne losninger generelt Mvh [infected] Lenke til kommentar
BuildIT Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Lol Jeg har ikke lest noe på AAPNE prosjektet ditt før nå Kan se skummelt likt som jeg har planer om ja :o Men igjen, håper ikke det gjør noe om jeg bygger noe lignende eller likt vist jeg får lov til å jukse litt med å bruke dine løsninger. Dette var aldri ment som noe anna enn noe jeg kunne holde på med når jeg var hjemme fra jobb. Fikk bare en ide og som tech freak syntest jeg det virka morro Blir ikke sponset av bedrifter eller lignende i det hele tatt vist du tenker på det. Jeg hadde riktig nok ikke planer om å parallel kobble kablene inne i strømforskyningen, mer enn å utvide til 3 ATX kontakter. Siden jeg går ut ifra at de dimensjonerer kablene på PSU'en etter som hvor mye strøm de leverer. Men ser jo klart fordelen med å gjøre som du gjør. Men igjen, vist det ikke går helt uten videre å koble opp flere hovedkort på en psu hadde det vært knall om du kunne hjelpe meg der. Er ikke planen eller intresert i å kjøre noe cluster software, siden det ikke blir aktuellt for mitt bruk. Er egentlig bare ute etter 6 individuelle maskiner i en boks. Endret 4. desember 2011 av BuildIT Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Dette kan bli intressant. Skal følge med! Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Lol Jeg har ikke lest noe på AAPNE prosjektet ditt før nå Kan se skummelt likt som jeg har planer om ja :o Men igjen, håper ikke det gjør noe om jeg bygger noe lignende eller likt vist jeg får lov til å jukse litt med å bruke dine løsninger. Dette var aldri ment som noe anna enn noe jeg kunne holde på med når jeg var hjemme fra jobb. Fikk bare en ide og som tech freak syntest jeg det virka morro Blir ikke sponset av bedrifter eller lignende i det hele tatt vist du tenker på det. Saa lenge du gjor det *riktig* og referer dine originale kilder tror jeg egentlig det meste er lov TAPR NCL er en symbolsk handling for aa hindre masse-produksjon/ukontrollert kommersiell bruk.. Det er til-og-med 100% aapen kildekode programvare som til-slutt vil bli tilgjengelig, og vil forenkle hele prosessen med installasjon, bruk og slik Jeg hadde riktig nok ikke planer om å parallel kobble kablene inne i strømforskyningen, mer enn å legge til 3 ATX kontakter. Siden jeg går ut ifra at de dimensjonerer kablene på PSU'en etter som hvor mye strøm de leverer. Men ser jo klart fordelen med å gjøre som du gjør. Stromsystemet ditt er fortsatt ett problem er jeg redd.. selv om scenario'et som du skisserer kan virke i teorien (forutsatt at alle signal er koblet riktig ) vil det desverre fortsatt ikke virke, ganske enkelt pga. problemstillingen jeg refererte til tidligere. Moderne PSU'er er rett og slett *skalert* paa en slik maate at du ikke *kan* gjore dette forsvarlig, eller i vaerste tilfelelt ikke i det hele tatt.. Det er to losninger paa akkurat dette problemet.. ene losningen bruker jeg i AAPEN, og den andre losningen holder jeg hemmelig til ett fremtidig bruk selv Den tredje losningen finnes ute paa nettet, men desverre pga. ATX bias kan denne vanskelig benyttes med moderne systemer... (edit: http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=33884,http://www.google.no/search?q=atx+y+splitter,http://www.infectedtech.net/index.php//notions_of_RAIN.. men dette kan ikke anbefales paa modaerne systemer!) Du kan *kanskje* klare to hovedkort per PSU. men med din konfigurasjon er selv det tvilsomt.. desverre.. er bare slik PSU produsentene har gjort det.. og ikke minst.. det er *uhyre viktig* du faktisk forstaar hvor enkelt det er aa gjore en eneste liten feil, og hvor fatal selv den mest bagatellmessige feilen kan slaa ut i ett slikt system.. naar jeg sier at jeg har brent noen komponenter i prosessen er det *langt* fra noen underdrivelse Det finnes jo losninger paa dette som sagt.. men de fleste er enten uhyre komplekse og saers teknisk involverte, eller du maa kjope spesial-designet utstyr for akkurat dette.. desverre.. AA kopiere fra AAPEN er helt OK saa lenge du siterer hvor du har faatt ting fra. (vaer obs paa dette, mtp. at jeg selv har dokumentert langt over 100.000 ord i prosjektet til naa (og kommer nok til aa skrive over 100.000 til i aaret som kommer...), og mesteparten av dette er i praksis prat om hva systemer mine losninger er opprinnelig baserte paa.. saa om en losning som bare finnes i intaerne akademiske databaser plutselig finner veien ut paa nettet helt uten videre vil nok noen til slutt etter all sansynlighet oppdage det ) Husk.. jeg har hatt hjelp fra virkelige eksperter og saers kunnskapsrike folk aktivt gjennom hele design-prosessen.. alle mine losninger har blitt testet og verifisert av folk som faktisk ikke bare er akademisk kompetente innenfor feltet, men ogsaa faktisk jobber med aa designe slike losninger.. det er saers mye avansert matte og slikt involvert i dette.. Derfor maa du ogsaa vaere saers forsiktig aa direkte kopiere fra AAPEN siden komponenter og det meste har blitt spesielt ratet og bygget inn i designen.. ikke omvent Spesielt kjolelosningen og aller ytterst ekstremt det elektriske, uten aa gjore matten riktig for *dine* komponenter og om ikke sikkerhetsmekanismene (husk, de fleste av disse *maa* ut-kobles.. tross alt) i PSU'en fungerer og du kobler noe feil til hovedkortet og du kan vel egentlig selv tenke deg hva som *kommer* til aa skje.. Om du hadde kopiert AAPEN uten aa ta hensyn til alt som ligger under, spesielt naar det kommer til stromsystemet og kjolelosningen.. og du ser i beste tilfellet paa dode komponenter, og i vaerste tilfellet brann. Derfor anbefaler jeg deg aa starte forsiktig, ikke gap over alt for mye rett fra start og ikke kopier eller bruk noe du ikke forstaar eller er fult inneforstaatt med hva du egentlig *gjor* naar du kobler disse i paralell og disse i serie, og ikke minst balansere baade riktig ledningsdimensjon for lasten (meget viktig) og sorge for at PWR signal kobles riktig over alle hovedkortene jrf. ATX standarden, eller gud forby koble en ubeskyttet PSU direkte i logikken Begynn i det smaa, test ut ett par hovedkort.. se hva du liker, ta ett steg av gangen.. forbedred deg paa mye lesing (enten det eller *maa* du faa noen andre til aa gjore det for deg for selv *dette* maa gjores..) Og du kan bare begynne med aa kjope 6 PSU'er til aa begynne med, du kommer uansett til aa trenge de gjennom prosjektet om du er god til aa planlegge og har oversikt over komponentene du trenger kan du sikkert bare begynne med aa doble den prisen.. Bygg en bit av gangen, faa *den* til aa virke for seg selv, saa implementerer du og bygger videre paa det.. ingen hopper uti noe slikt uten aa gjore noen feil antagelser underveis og hopper du rett uti noe slikt uten aa tenke skikkelig igjennom ting og du sitter garantert med skjegget i postkassen. Utover det, lykke til i prosessen! og ikke vaer redd for aa sporre om det er noe du lurer paa.. det vil det vaere massevis av.. vaer forbedredt paa aa ta mye feil, og ikke minst aa gjore mye feil *og helt til sist* ikke tro alt du leser paa internett Mvh [infected] edit: links Endret 5. desember 2011 av [Infected] Lenke til kommentar
polonium Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Jeg synes prosjektet ditt virker spennende, har vært inne på tanken selv(men med separate maskiner og forskjellige OS). Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan putte en PSU i hver hylle til hvert sitt hovedkort? 6 stk 400W PSU koster ikke så mye mer enn 2 700W. Endret 5. desember 2011 av polonium Lenke til kommentar
BuildIT Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg synes prosjektet ditt virker spennende, har vært inne på tanken selv(men med separate maskiner og forskjellige OS). Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan putte en PSU i hver hylle til hvert sitt hovedkort? 6 stk 400W PSU koster ikke så mye mer enn 2 700W. Hei Ganske enkelt for å ikke gjøre det enkelt Neida, har også lyst på et "clean look". Det er mye mulig jeg må gå over til single psu'er, men da begynner det å bli kleint med plass. Det som uansett er planen er å ha strømforskyningene skjult i bunnen av kabinette med skjulte kabler opp bak hovedkortene og hyllene. Det som da blir utfordringen er kabel lengde, tykkelse og spenningsfall. Vist det blir plassmangel må jeg vurdere å bygge egen innsluttning til strømforskyningene for å gjøre de mindre. Jeg har bestillt et par billige strømforskyninger og skal innom jobben til en kamerat å se om jeg finner noen gamle eller utgåtte hovedkort han ikke vil savne som jeg kan bruke til til testing. Utover det håper jeg bare været roer seg så jeg kan komme meg hjem til fredag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå