trespiser Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Hei Det skjer igjen og det er at det regner svært mye her jeg bor og jeg tar dette veldig alvorlig og det ER alvorlig. Det regner mye og det er spådd mye regn og jeg blir redd for større jord og steinras. Dette gjør at jeg ikke orker å oppholde meg hjemme og jeg venter på å ta første toget langt vekk fra der jeg bor og jeg vender ikke hjem før det har blitt mer normale forhold. Jeg vet ikke hvor jeg skal reise. I sommer gleda jeg meg til vinteren for å slippe regnet og jeg hadde det vanskelig med psykiske problemer i sommer på grunn av for mye regn. Jeg har vært hos legen min og fått diagnose men det hjelper ingenting. Jeg klarer ikke å konsentrere meg og jeg får ikke sove og jeg kjenner frykten sterkt fysisk. Jeg blir tørr i munnen, svett på fingrene, skjelven og sliter med å tenke klart. Det plager meg svært mye. Jeg veit ikke om noe annet enn å reise til et sted hvor jeg føler meg trygg så fort som mulig. Det er ufattelig slitsomt og vondt for meg. Endret 30. november 2011 av trespiser 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 vær så snill, jeg veit ikke hva jeg skal gjøre.. Veit ikke hvordan andre folk har det men jeg stoler ikke på været lenger og jeg veit så tydelig godt hva som kan skje så jeg klikker helt. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Tror det blir vanskelig for noe å hjelpe deg over et forum. Du må vel snakke med noen du stoler på og kan tro deg til. Det eneste jeg kan si er at regn ikke er farlig i de mengdene vi har her til lands. 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Å herregud, nå er det noen som har endra på en av overskriftene mine igjen og da blir det mindre spennende og åpne tråden og det kan føre til at det blir vanskeligere å få svar fordi tråden kan få mindre oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hva er du ute etter? Det er ingen her som kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Hva er du ute etter? Det er ingen her som kan hjelpe deg.. Selv om DU ikke kan det så betyr det ikke at ingen kan det din frekke faen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Catao har desverre helt rett. Du må ha profesjonell hjelp, å poste på et forum hjelper ikke hvis du er så syk som det later til at du er. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Nå er jeg skuffa over diskusjon.no Jeg ser på dette forumet som et av de mest integrerte vi har i Norge og jeg har fortsatt ikke kommet over et mer seriøst forum fra andre steder i verden som er like høyt integrert men akkurat her på helse så sliter dere skikkelig med få folk som har greie på medisin og useriøse og frekke ungdommer på under 22 år. Selvfølgelig er det noen som kan gi meg råd her for her på forumet så kan man forvente alt innenfor rimelighetens grenser og tråden min er ikke urimelig. Folk som skriver for å si at dem ikke kan bistå på noen måte er så unødvendig at det kan de spare seg for. Lurer også på hvorfor jeg ikke har tilgang til å poste anonymt lenger da jeg aldri har misbrukt det på noen måte. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det har ikke noe med diskusjon.no og gjøre. Det er kompleksiteten rundt psykiske sykdommer som stopper folk fra å prøve og hjelpe. Det er mange her inne som har god greie på slikt og det generelle rådet er at har du psykiske problemer så er det vanskelig om ikke umulig for vanlige mennesker å hjelpe. Derfor henviser vi til profesjonelle tjenester som har mulighet for å tilby den hjelpen du trenger. Hvis du er så plaget av angst så skulle du forlengst vært henvist til psykiatrien, men det kan kanskje hende at du allerede er inne der? 2 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Det har ikke noe med diskusjon.no og gjøre. Det er kompleksiteten rundt psykiske sykdommer som stopper folk fra å prøve og hjelpe. Det er mange her inne som har god greie på slikt og det generelle rådet er at har du psykiske problemer så er det vanskelig om ikke umulig for vanlige mennesker å hjelpe. Derfor henviser vi til profesjonelle tjenester som har mulighet for å tilby den hjelpen du trenger. Hvis du er så plaget av angst så skulle du forlengst vært henvist til psykiatrien, men det kan kanskje hende at du allerede er inne der? Jeg har ikke sett noen som helst henvisninger fra dere. Jeg prøver å få svar på noe jeg ikke vet selv og forumet var det eneste. Jeg kan jo ikke ringe til politi, ambulanse eller brannvesenet for så "lite" og jeg føler meg alene for jeg tror ikke andre folk skjønner helt alvoret i det som skjer med klimaet. Jeg har aldri vært i kontakt med psykiatrien men jeg har prata med legen min om det og jeg får litt ekstra bistand fra NAV i form av økonomisk støtte og så lenge jeg vet det jeg vet så er det eneste jeg kan gjøre er å reise vekk men det er ikke alltid så lett så jeg prøver å finne alternative metoder og noen å snakke med for jeg er vel ikke den eneste som har fått akutte psykiske problemer midt på natta og trenger hjelp. Været har heldigvis roa seg nå og jeg er "frisk" igjen men jeg vet at jeg får problemer neste gang det skjer noe. Jeg er heller ikke interessert i å få noe som helst beroligende preparater for jeg er jo i utgangspunktet syk. Eller det er vel egentlig ikke jeg men klimaet som er sykt og jeg tar det alvorlig for man har ingen garanti og jeg stoler ikke på kommunen jeg bor i og heller ikke politiet for jeg veit at de gjør minst mulig og kanskje ingenting i situasjoner med farlig vær. Hver gang jeg er ute i bygda å prater med folk og hører på folk så prater folk om at det er alvorlig også lager folk bare vitser ut av det bare fordi det ikke er noen som har kommet til skade og at det bare er materielle skader som har oppstått. Selv om ingen kan hjelpe meg direkte så er det vel noen som kan komme med råd for jeg har et problem som gjør at jeg ikke klarer å oppholde meg hjemme og jeg har ingen alternative steder å reise enn å ta med telt og dra på fjellet for å søke etter trygge steder. Jeg hadde vel ikke fått hjelp av legen min heller. Jeg føler at jeg har et problem som det ikke går an å få gjort noe med dersom man har lite resurser og det gjør alt mye tyngre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Kjære vene da mann, du har fobi/angst som kan kureres, men det forutsetter at du ber legen om å bli sendt til psykiater. Du har i og for seg helt rett i at vær kan være farlig, men det skjer bare i ekstremt sjeldne situasjoner, og er veldig lite utbredt i Norden. I varmere strøk derimot så er det mye farlig vær. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Kjære vene da mann, du har fobi/angst som kan kureres, men det forutsetter at du ber legen om å bli sendt til psykiater. Du har i og for seg helt rett i at vær kan være farlig, men det skjer bare i ekstremt sjeldne situasjoner, og er veldig lite utbredt i Norden. I varmere strøk derimot så er det mye farlig vær. Ta å få opp øya dine nå og følg med på det som skjer rundt deg og stå for det du sier. Du har både internett og en utgangsdør så du har flere veier å gå. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Lurer på hvordan dere kan si at jeg kan kureres? Jeg kommer til å være like bevisst uansett og klar over hva som skjer uansett hva som skjer. Igjen: det er ikke jeg som det er noe feil med; det er klimaet! Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 DU må tilpasse deg klimaet vi lever i, det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær osv. Klarer du ikke å leve under disse premissene, må du revudere din eksistens. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Problemet her er ikke at det ikke er dyktige fagpersoner her inne som kan hjelpe, problemet er at enhver fagperson vet at diagnosering av alvorlige helsemessige tilstander via et nettforum er mangelfull, og at enhver diagnosering og behandling av personer ikke skal foregå for åpen scene. Dette er de to største årsakene til at ingen her kan løse problemet for deg. Og derfor får du beskjed om å kontakte fagpersoner i helsevesenet som faktisk kan hjelpe deg. I tillegg poster du faktisk på et åpent forum hvor aldersnivået ligger fra 9-99 år. At du vil risikere å få noen intetsigende, motstridende, feilaktige og tullete svar er åpenbart. Moderatorene her er heller ikke utdannet innen helsefag, og kan dermed ikke luke bort feil eller skadelige svar. Du kan jo spørre deg selv om hva du ville gjort om du fikk et dønn seriøst svar som du fulgte, som senere viste seg å gi mer alvorlige tilstander enn opprinnelig, og at brukeren som gav svaret er 13 år? Du har ingen garanti her for at de som svarer faktisk vet hva de svarer på, og ethvert svar bør ta med ei stor klype salt. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 DU må tilpasse deg klimaet vi lever i, det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær osv. Klarer du ikke å leve under disse premissene, må du revudere din eksistens. Det du sier her skal du få angre på. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Å framsette trusler kan også få følger. Jeg anbefaler at du oppsøker øyeblikkelig hjelp om dine problemer er akutte. 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Problemet her er ikke at det ikke er dyktige fagpersoner her inne som kan hjelpe, problemet er at enhver fagperson vet at diagnosering av alvorlige helsemessige tilstander via et nettforum er mangelfull, og at enhver diagnosering og behandling av personer ikke skal foregå for åpen scene. Dette er de to største årsakene til at ingen her kan løse problemet for deg. Og derfor får du beskjed om å kontakte fagpersoner i helsevesenet som faktisk kan hjelpe deg. I tillegg poster du faktisk på et åpent forum hvor aldersnivået ligger fra 9-99 år. At du vil risikere å få noen intetsigende, motstridende, feilaktige og tullete svar er åpenbart. Moderatorene her er heller ikke utdannet innen helsefag, og kan dermed ikke luke bort feil eller skadelige svar. Du kan jo spørre deg selv om hva du ville gjort om du fikk et dønn seriøst svar som du fulgte, som senere viste seg å gi mer alvorlige tilstander enn opprinnelig, og at brukeren som gav svaret er 13 år? Du har ingen garanti her for at de som svarer faktisk vet hva de svarer på, og ethvert svar bør ta med ei stor klype salt. jadda, jeg veit at jeg har et mentalt problem og at jeg er mye dummere enn alle andre og at du tror at jeg helt forskrudd så du trenger ikke komme her å belære meg hvordan jeg skal sile ut alt som er unødvendig. Hvis du ikke hadde noe friskere å komme med så kunne du bare holdt kjeften din og holde deg langt unna meg. Hvorfor tror du at jeg prøver å få stilt en diagnose her?? Nå veit jeg at det er flere av de som trenger hjelp på helsedelen av forumet enn de som faktisk kan hjelpe så takk skal du ha. jævla dasshue. Å framsette trusler kan også få følger. Jeg anbefaler at du oppsøker øyeblikkelig hjelp om dine problemer er akutte. hva? hvilke trusler? hvor og hvordan oppsøker man øyeblikkelig hjelp til dette? Du har ikke en gang lest det jeg har skrevet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Vi kan ikke diagnostisere deg over internett! Enhver som prøver seg på noe sånt er en bedrager, og du bør oppsøke profesjonell hjelp. Psykiatrisk legevakt kan anbefales. Møt opp og smør tykt på. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hvorfor tror du at jeg prøver å få stilt en diagnose her?? Du får ikke stilt diagnoser på et nettforum. Gjør som andre har foreslått: Be fastlegen din om å henvise deg til psykiater. Jeg skjønner du er redd/usikker/nervøs, men å svare på den måten du gjør hjelper ingen. Hvis du vil bli tatt seriøst, og beholde tråden åpen for nye svar, foreslår jeg du dropper de spydige og frekke svarene og navnekallingen, og tenker deg om et par ganger før du svarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå