Windoge Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Litt usikker på hvem jeg skal alliere meg med. Hvilke forskjeller er det? Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg ville si at det er en relativt lite markant forskjell. Oppdragene vil være relativt like. Det er tross alt ikke dette som er hovedkonflikten i spillet. Velg den siden du føler at du støtter mest. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Du får litt bedre gear fra imperials. Jeg valgte Stormcloaks grunnet at Ulfric kan Thu´um. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Har ikke valgt noen side enda, men heller mot Stormcloaks. Av den enkle grunn at Imperials prøve å henrette meg i starten uten noen spesiell grunn. Ja det var en kommandant (tror jeg) med dårlig tid, men det er en like god grunn som noen annen til å slå alle over en kam 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Jeg ville si at det er en relativt lite markant forskjell. Oppdragene vil være relativt like. Det er tross alt ikke dette som er hovedkonflikten i spillet. Velg den siden du føler at du støtter mest. Enkelt og greit. I fare for å kanskje ikke å ha fått med meg hele historien bak dette, da jeg per nå kun driver med sideoppdrag, kan noen forklare forskjellen bak disse? Jeg vet at storcloacks vil frigjøre Skyrim, men leser flere steder at de bare vil ha Skyrim for nords, og at de er ganske rasistisk mot alle de andre rasene. Ettersom jeg er khajiit blir jeg skeptisk. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Er selv Khajiit og det er null problem. Ulfric er noe skeptisk i begynnelsen, men etterhvert som du brillierer deg i strid for Stormcloaks, så får de troen på deg. @Crowly Spoiler alert Går du med Stormcloaks, så får du æren av å henrette General Tullius, han som egentlig skulle henrette deg i begynnelsen av spillet. Endret 27. november 2011 av xcitu 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Det er bra at man blir behandlet som den rasen man er. Var redd at rasevalget kom til å ha null påvirkning på dialogene i det hele tatt, med bare fokus på dine skills. Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 I fare for å kanskje ikke å ha fått med meg hele historien bak dette, da jeg per nå kun driver med sideoppdrag, kan noen forklare forskjellen bak disse? Jeg vet at storcloacks vil frigjøre Skyrim, men leser flere steder at de bare vil ha Skyrim for nords, og at de er ganske rasistisk mot alle de andre rasene. Ettersom jeg er khajiit blir jeg skeptisk. Jeg gjorde en bunch med side missions før jeg i det hele tatt valgte en side.Mistet gradvis sansen for Ulfric etterhvert, mens jeg fikk mer sympati for imperiet. Det er uansett et rollespill, så støtt den siden du føler at har rett Men igjen, jeg føler at det er marginale forskjeller, både rewardmessig og oppdragsmessig, uansett hva du velger. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Jeg ville si at det er en relativt lite markant forskjell. Oppdragene vil være relativt like. Det er tross alt ikke dette som er hovedkonflikten i spillet. Velg den siden du føler at du støtter mest. Enkelt og greit. Jeg vet at storcloacks vil frigjøre Skyrim, men leser flere steder at de bare vil ha Skyrim for nords, og at de er ganske rasistisk mot alle de andre rasene. Ettersom jeg er khajiit blir jeg skeptisk. Har lest litt om historien bak denne konflikten og grovt sett har dette skjedd: Det har vært en stor krig (the great war) i mellom the the legion/the empire og the aldmeri dominion (high elves) fra summerset isles. Det endte med at the legion klarte å få til en våpenhvile med aldmeri dominion, men aldmeri dominion hadde noen betingelser. En av dem var at det ikke skulle være lov til å tilbe "Talos" noe mer siden han ikke var en gud men et menneske. Det er mange nords som tilber Talos i Skyrim og han er en viktig person der. Så kort og grovt så ønsker stormcloaks å rive skryim løs fra the empire delevis fordi de ikke får lov til å tilbe Talos noe mer, og delevis fordi de synes the empire gjorde en feig avgjørelse med å inngå en våpenhvile med aldmeri dominion istedenfor å kjempe videre. Edit: Aldmeri Dominion mente jeg. Endret 29. november 2011 av Cromsen 1 Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Selvfølgelig skal Skyrim være fritt. The Empire minner meg om det grusomme romer-riket, som herjet Europa og utryddet mange folkeslag / stammer på sin vei mot total dominans, undertrykking og utbytting. 4 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Og Imperials minner hvertfall ikke noe om Romerriket når det gjelder utseende på armoren deres Uten at jeg skal si det for sikkert, tror jeg kanonen er at man skal spille som Nord og Stormcloak-alliert. Personlig valgte jeg Stormcloak-siden, og som så mange andre rett og slett fordi de ville henrette meg i starten. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Stormcloacks er en gjeng med rasister. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Imperials er en gjeng med feige alvenikkedukker. See what I did there? 3 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Imperials er en gjeng med feige alvenikkedukker. See what I did there? Når du gjør mainquesten får du vite masse om hvor dumpt det er for skyrim viss Stormcloacks vinner. Lenke til kommentar
ArildHH Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Imperials er en gjeng med feige alvenikkedukker. See what I did there? Når du gjør mainquesten får du vite masse om hvor dumpt det er for skyrim viss Stormcloacks vinner. Hvis det du sikter til nå er fordil Aldmeri Dominion og Thalmor sier det (har ikke spilt hovedquesten mye, men vet de er involvert), så ja, er det nok dumt... Nazi-Tyskland var ikke så glad i Sovjetunionen under andre verdenskrig heller.. (Du trenger ikke gå inn på hvordan vi får vite det for min del, vil helst finne det ut selv ettersom jeg ikke har kommet dit enda.) Massiv spoiler alert for de som ikke har gjort borgerkrigs-questene. Grunnen til at jeg valgte Stormcloaks var kort og godt at jeg føler imperiet er blitt nikkedukker for Thalmors. Betingelsene de måtte gi etter for under våpenhvilen var omtrent de samme som de de erklærte krig på grunn av tidligere. I tillegg søkte de våpenhvile etter en knusende seier mot Aldmeri Dominion. Ja, mye mulig at Aldmeri Dominion hadde større reservestyrker i Elsweyr/Valenwood/Sumerset Isles, og at imperiet var slitent av kamp, men alikevel... En overgir seg ikke etter en større seier. I tillegg har Thalmors agenter på plass i Skyrim, som trakkasserer og arresterer tilfeldige nords som er tvilsomme og som ikke støtter deres sak. Det er også svært tvilsomt og over grensa, ettersom Skyrim ligger et godt stykke innenfor imperiets grenser (inntil du evt. fører Skyrim ut av imperiet). Det sies også at Thalmors driver undertrykkelse, slaveri og nærmest folkemord mot mennesker i de provinsene de har overtatt, og skaffet seg kontroll i. Dette tviler jeg ikke et sekund på, jeg har aldri hatt sansen for alver, da de alltid er arrogante, nedverdigende og rimelig sikre på at de er bedre enn alle andre. TL;DR: Ja, Ulfric er kanskje litt for negativ til andre raser enn Nords, men når det gjelder alve-rasene synes jeg det er 100% berettiget. Jeg synes heller ikke det finnes noe alternativ, da imperiet ikke har noen evne til å stå i mot påvirkningen og manipulasjonen fra Aldmeri Dominion. Jeg synes også det er naivt å tro at Skyrims medlemskap i imperiet ville klare å stoppe alvenes fremgang (i tillegg klarte Hammerfell, alene, og slå Aldmeri Dominion tilbake, uten hjelp av imperiet, så hvorfor ikke Skyrim?). Dette er bare hva jeg synes selv, og siden dette er et rollespill har jeg "satt meg litt inn i saken", og tenkt på hva jeg hadde følt og ment om det hadde vært ekte. 2 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Selvfølgelig skal Skyrim være fritt. The Empire minner meg om det grusomme romer-riket, som herjet Europa og utryddet mange folkeslag / stammer på sin vei mot total dominans, undertrykking og utbytting. "fritt" som i eksklusivt for ei rase? 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Imperials er en gjeng med feige alvenikkedukker. See what I did there? Når du gjør mainquesten får du vite masse om hvor dumpt det er for skyrim viss Stormcloacks vinner. Hvis det du sikter til nå er fordil Aldmeri Dominion og Thalmor sier det (har ikke spilt hovedquesten mye, men vet de er involvert), så ja, er det nok dumt... Nazi-Tyskland var ikke så glad i Sovjetunionen under andre verdenskrig heller.. (Du trenger ikke gå inn på hvordan vi får vite det for min del, vil helst finne det ut selv ettersom jeg ikke har kommet dit enda.) Massiv spoiler alert for de som ikke har gjort borgerkrigs-questene. Grunnen til at jeg valgte Stormcloaks var kort og godt at jeg føler imperiet er blitt nikkedukker for Thalmors. Betingelsene de måtte gi etter for under våpenhvilen var omtrent de samme som de de erklærte krig på grunn av tidligere. I tillegg søkte de våpenhvile etter en knusende seier mot Aldmeri Dominion. Ja, mye mulig at Aldmeri Dominion hadde større reservestyrker i Elsweyr/Valenwood/Sumerset Isles, og at imperiet var slitent av kamp, men alikevel... En overgir seg ikke etter en større seier. I tillegg har Thalmors agenter på plass i Skyrim, som trakkasserer og arresterer tilfeldige nords som er tvilsomme og som ikke støtter deres sak. Det er også svært tvilsomt og over grensa, ettersom Skyrim ligger et godt stykke innenfor imperiets grenser (inntil du evt. fører Skyrim ut av imperiet). Det sies også at Thalmors driver undertrykkelse, slaveri og nærmest folkemord mot mennesker i de provinsene de har overtatt, og skaffet seg kontroll i. Dette tviler jeg ikke et sekund på, jeg har aldri hatt sansen for alver, da de alltid er arrogante, nedverdigende og rimelig sikre på at de er bedre enn alle andre. TL;DR: Ja, Ulfric er kanskje litt for negativ til andre raser enn Nords, men når det gjelder alve-rasene synes jeg det er 100% berettiget. Jeg synes heller ikke det finnes noe alternativ, da imperiet ikke har noen evne til å stå i mot påvirkningen og manipulasjonen fra Aldmeri Dominion. Jeg synes også det er naivt å tro at Skyrims medlemskap i imperiet ville klare å stoppe alvenes fremgang (i tillegg klarte Hammerfell, alene, og slå Aldmeri Dominion tilbake, uten hjelp av imperiet, så hvorfor ikke Skyrim?). Dette er bare hva jeg synes selv, og siden dette er et rollespill har jeg "satt meg litt inn i saken", og tenkt på hva jeg hadde følt og ment om det hadde vært ekte. Setter svarte it spoiler Når du gjør hovedquesten lærer man at Thalmors vil at stormcloacks vinner fordi da blir det lettere å ta over skyrim, du lærer også at ulfric har en viss tilknytting til Thalmors. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Selvfølgelig skal Skyrim være fritt. The Empire minner meg om det grusomme romer-riket, som herjet Europa og utryddet mange folkeslag / stammer på sin vei mot total dominans, undertrykking og utbytting. +1 Velg Stormcloaks hvis du liker å være "rebel og fri" Velg Imperials hvis du like å okkuperer\undertrykke Uansett er begge fine questlines har jeg hørt, kun spilt stormcloaks selv, og spesielt en quest der rocka vilt! 1 Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Selvfølgelig skal Skyrim være fritt. The Empire minner meg om det grusomme romer-riket, som herjet Europa og utryddet mange folkeslag / stammer på sin vei mot total dominans, undertrykking og utbytting. "fritt" som i eksklusivt for ei rase? Nei, ikke i det hele tatt. Jeg har tenkt at de er skeptiske til fremmede på grunn av tidligere invasjoner og samhandling med the Empire og andre, ikke at de er rasistiske. Men godt mulig at spillet viser noe annet når en er kommet lenger i spillet (det ville i så fall være synd, og rasistisk mot "Nord" folk av spillutviklerne). Jeg fikk bare assosiasjoner til romere på grunn av både drakter og elitistiske holdninger hos folk fra the empire ut fra det jeg hadde spilt hittil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå