andreasrr Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Heisann Min historie startet i januar i år. da jeg kjøpte meg en asus G73JW fra cdon.no Første dagen jeg hadde pcen hadde jeg store problemer med og bruke touchpaden den zoomet ut og inn som den selv ville. jeg reingte da asus suport og fikk da beskjed at jeg måtte kjøre recovery og kunne slå av knipsezoom. Men jeg hadde fremdeles problemer med dette. så ringte inn igjen da fikk jeg i beskjed at alle han kjente som spillte på slike maskiner hadde en ekstern mus, men jeg kunne sende den inn til dem så skulle de se på den. jeg fikk den da tilbake med samme feil. så jeg ringte på nytt og klaget på den. Den ble da sendt til infocare som bytte touchpaden på den. Jeg sendte pcen inn den 13.10.11 og delene skulle ankomme den 19.10.11 den 26.10.11 ringte jeg asus og lurte på hvordan det gikk med den. fikk da svar på at de skulle sende en purring til info care. den 4.11.11 ringte jeg på nytt til asus og fikk da beskjed de skulle sende en ny purring. Jeg ringte til infocare dagen etter. fikk da beskjed at de hadde ikke fått noe purring fra asus. Jeg lurte da på hvor lang tid dette skulle ta for jeg måtte ha pcen og om jeg trengte og kjøpe meg en ny. De skulle prioritere denne. Jeg fikk pcen omsider 11.11.11 og åpner esken og til min store overraskelse så var ikke pcen satt sammen tastaturet var ikke festet på plass, dekselet som er over touchpaden hadde en stor bul på seg. (vedlegg bilder) Jeg tok da kontakt med Asus Norge og fikk da en rma på denne. jeg prøvde og forklare problemet og ville heve kjøpet. men jeg mått skrive dette inn på rma skjema demmes, men der gikk det jo ikke ann og skrive mer enn 150 tegn. og prøvde og ringe Asus for og forklare dette. fikk da beskjed at jeg måtte fylle inn dette på rma skjemaet. jeg sa da til den nissen som satt i andre enden at jeg ikke fikk skrivd inn dette, men da sa det var eneste måten. javel tenkte jeg, jeg tar kontakt med cdon jeg. her har dere utsnitt fra det jeg har skrevet med dem : Spørsmål 2011-11-15 12:58 Jeg vil bli kontaktet via telefon Telefonnummer: Hei jeg kjøpte en asus g73jw av dere i januar i år og har hatt store problemer med denne. første dagen jeg fikk den så klarte jeg ikke og bruke touchpaden på den. etter mange telefoner til asus så tok de den inn til seg. og jeg fikk den da tilbake med samme feil. de da hadde gjort da var og ta en bios update og kjørt recovery. den ble da sendt inn på nytt denne gang til infocare den 13.10-11 og delene til pcen ankom den 19. den 26 ringte jeg in til asus og lurte på hvordan det gikk. Han sier til meg at det var rart delene hadde ankommet den 19.10-11 og at han skulle sende purring. etter ennå en uke uten og høre noe ringer jeg da inn igjen og lurer fremdeles på hvordan det går. nei han skulle purre på de igjen. jeg ringte selv til infocare og de hadde ikke mottat noe purring fra asus så de skulle sende en melding til teknikeren at de snart måtte bli ferdig. jeg fikk tilbake pcen den 11.11-2011 som er greit det. men når jeg først fikk den tilbake så var den ikke satt sammen helt. tastaturet var ikke på plass ( ikke at det var noe problem er bare og dytte på plass), men det går en plate over touchpaden som ikke sitter på plass så det blir en stor bul akkuratt der jeg har høyre armen. og fremdeles virker ikke touchpaden som den skal. men asus norge nekter for at det er feil med den tiltross for at det ligger masse videoer på youtube som viser dette:http://www.youtube.com/watch?v=pVd1V4AwHaU jeg kan ikke ha pc som jeg ikke kan bruke til noe. jeg håper dere kan ringe meg så vi kan få en ordning på dette. Mvh Andreas Svar 2011-11-15 13:41 Hei Andreas, Hoppas det går bra att vi svarar dig på svenska. För att en reklamation hos tillverkaren ska vara möjlig måste datorn varit trasig för tredje gången med samma fel alla gånger eller trasig för fjärde gången med olika fel, detta kräver tillverkaren. Detta är riktlinjer från tillverkaren som vi måste följa och förtillfället har vi därför ingen möjlighet att göra en reklamation på din datorn. Vi ber dig vänligen att följa nedan anvisningar för att få en ny service registrerad. Vi beklager at produktet ikke fungerer som det skal. Vi kommer til å bestille en service til deg så fort vi får svar på spørsmålene nedenfor. Vi ber derfor om at du ikke sender inn produktet før du har fått ytterligere instruksjoner av oss. Skriv tilbake til oss med følgende informasjon: - Serienummer på ditt produkt, dette står ofte på baksiden og begynner med S/N. Det står i tillegg på produktforpakningen. - Detaljert beskrivelse av problemet / feilen på ditt produkt. - Bekreftelse på at du har garantiseddel / kvittering som fulgte med i forsendelsen. (Uten garantiseddel kan ikke en reparasjon utføres). - Dersom din reparasjon gjelder et passordbeskyttet produkt, må vi be deg om å oppgi dette passordet. OBS! Ordrebekreftelse eller kontoutskrift for kjøpet er ikke gyldig som garanti, det er kun garantiseddelen / kvitteringen som du fikk sammen med produktet som er gyldig. Vennligst kontakt oss med svar på disse spørsmålene, så hjelper vi deg videre med ditt ærende så fort vi kan. Dersom feilen / skaden ikke dekkes av garantien så kommer du til å tilbys følgende alternativ: 1. Produktet repareres mot en kostnad som bedømmes ut i fra skaden. 2. Produktet returneres uten reparasjon mot en kostnad som tilsvarer undersøkelse og frakt. Denne kostnaden vil vi opplyse om før det sendes tilbake. 3. Verkstedet kaster produktet, dette er kostnadsfritt. Dersom produktet bedømmes som feilfritt så vil det sendes tilbake uten reparasjoner. Da tilkommer undersøkelses- og fraktavgift som beskrevet i punkt 2 over. Dersom du ikke har kvittering / garantiseddel, ber vi deg bekrefte din nåværende adresse slik at vi kan sende den på nytt. Spørsmål 2011-11-15 14:05 Hei ¨ Det går bra at du svarer på svensk. men jeg må si jeg er litt uenig i forbrukerskjøps loven dere oprettholder etter det jeg kan finne på forbrukerkjøpsloven er To sjanser til å rette samme feil Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Hvis mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen. Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet. jeg har sendt en rma til asus. men som jeg har sagt til dem etter som de ikke har problemer med denne pcen og de vet ikke hva de kan gjøre for og rette feilen, de har prøvd og bytt touchpad uten hell . så er ikke jeg intrissert i og reparere denne. jeg har nå bestilt meg en annen pc. fordi jeg kan ikke sitte her uten pc. månde etter månde. Svar 2011-11-15 15:42 Hei Andreas, Din henvendelse er under behandling, vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig. Spørsmål 2011-11-17 12:46 Hei har dere glemt meg ?? jeg har pcen pakket og klar til sending men venter på svar fra dere hvor jeg skal sende den. Mvh Andreas Svar 2011-11-17 14:07 Hej Andreas, Vi beklagar att det dröjt med svar. Jag har nu talat med vår eftermarknadsansvarig och vi vill givetvis hjälpa dig så gott vi kan. Det vi behöver för att ta saken vidare med Asus är din servicehistorik. Det smidigaste är om du har möjlighet att scanna in dessa papper och maila in dem till oss på [email protected]. Märk mailet "Ärende 472BF95347, Att:Elin". Om du inte har möjlighet att skicka in dem via mail går det bra att du postar in dem till följande adress: CDON Teknikgruppen Att:Elin (472BF95347) Bergsgatan 20 21422 Malmö När vi mottar servicehistoriken kommer vi att ta saken vidare med vår leverantör och återkommer därefter till dig så fort vi får deras besked. Vi ber dig därför avvakta med att skicka datorn förrän vi fått besked från vår leverantör. Spørsmål 2011-11-18 15:38 Hei Elin Har du fått snakket med ettermarkedsjefen for asus ? Jeg vil gjerne få denne saken Ut av huet mitt. Synes dette begynner og ta mye av tankene mine samt tiden min :-/ Mvh Andreas Spørsmål 2011-11-21 14:28 Hei Hvor lang tid vil dette ta ? Nå har jeg snart holdt på med dette i over en uke. Er det dere som skal ha pcen ? Svar 2011-11-21 15:15 Hej Andreas, Vi beklagar att det dröjer. Vi väntar på svar från vår kontaktperson hos Asus och återkommer till dig så fort vi får besked. Spørsmål 2011-11-21 15:32 Hvor lang tid vill dette ta da?? trudde dette skulle være en ganske enkel sak jeg? Jeg har en pc som dere har solgt meg en defekt på jeg har prøvd og forholde meg til asus. men jeg føler dette er veldig useriøst. Svar 2011-11-22 09:09 Hej Andreas, Vi beklagar men vi måste invänta besked från vår kontaktperson på Asus innan vi kan hjälpa dig vidare. Vi hoppas på ett positivt besked från dem så fort som möjligt och återkommer då direkt till dig. Jeg lurer da på hvor vanskelig skal det egentlig være og få snakket med han ettermarked sjefen til asus. Jeg har konkrete fakta på bordet at det er noe gærent med pcen ,men asus nekter for det er noe gærent. se video http://www.youtube.com/watch?v=pVd1V4AwHaU Jeg blir rimelig frustret jeg har en pc som jeg har betalt 12500 kr for som ikke fungerer og asus svarer med og stikke hodet i sanden, hadde de i det minste tatt ansvar kunne jeg ha vurdert og hatt asus vidre, men det gjør de jo ikke jeg begynner og bli dritt lei og vil få saken ut av systemet. Jeg vil Heve kjøpet og hvem har da ansvar for at jeg kan sende denne inn trudde dette var selgeren jeg ? eller er det jeg som tar feil ?? jeg synes dette er labert altså. hadde de i det minste hatt en løsning på denne feilen og kunne reparert pcen men når de svarer meg at det er ikke feil på denne maskinen. Og det at jeg får pcen hjem halv montert irriterrer meg noe fælt. Endret 22. november 2011 av andreasrr Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Da har nok en dag gått uten at jeg har hørt noe som helst :-/ skal det være så utrolig vanskelig og få kontakt med han ettermarkedsjefen ? jeg har prøvd og ringe asus i dag, men kom ikke igjennom. Jeg begynner og lure litt hvor lang tid dette egentlig vil ta. Ettersom jeg ikke har sendt pcen noen plass siden de ikke vil informer meg hvem som skal ha pcen. er det jeg som er helt drama queen eller er Cdon.no/Asus veldig useriøse ? Det er første gang jeg har vært borti noen som har stukket hue så langt nede i sanden. det er godt dette var første og siste gang jeg har asus i allefall. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Informer cdon at det er butikken du retter reklamasjonskravet mot. Hva de gjør mot sin leverandør eller produsent i etterkant er deg revnende likegyldig. 3 Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Det skal jeg :!: det er derfor jeg har rettet meg til cdon.no og ikke asus. så vidt jeg kan forstå ut ifra forbrukerkjøpsloven er det selger som har ansvar for heving av kjøpet. Menne skal skrive på nytt til cdon.no igen nå og forklare de at det er de som står ansvarlig for dette. men vil nok ikke svar på dette brevet før seint i morra :-p Endret 23. november 2011 av andreasrr Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Endelig begynner jeg og få posetivt intrykk av cdon Fikk svar fra cdon på fredag at de skulle ta den inn til sitt verksted, og skulle evaluere feilen. fikk retur papir i går. i dag fikk jeg kansje min største overraskelse de hadde da sendt meg en låne pc dette kunne jeg bare drømme om hos asus dette har endret litt på min holding. men jeg har fremdeles litt problemer med og bestille der ettersom jeg har hatt disse problemene, så nå ser det ut som denne saken snart er ferdig Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Hei igjen alle sammen Nå har de endelig fått sett på pcen. De mener da at jeg ikke kan heve kjøpet siden jeg må hatt problemer for 3.gang men etter som jeg klarer og finne ut av så er det etter 2. gang med samme feil. faller da nettkjøp under en kategori som jeg ikke vet om ? Jeg begynner nå og bli en smule forbannet egentlig. jeg har kjøpt en pc til 12700 kr som så skal være en "gammer pc" dette vil jeg ikke kvalefisere til gammer pc når jeg ikke kan bruke touchpaden. De har og så innrømt at det var noe gærent med touchpaden og mener de har fikset dette. men det var ikke det jeg spurte om når jeg tok kontakt med dem, jeg ville da heve kjøpet siden jeg nå har brukt ny 10 000 kr på en sony vaio se. Er det meg som tar helt feil i denne saken eller ? burde jeg ta kontakt med advokat og kjøre sak mot dem ?? legger ved de siste svara jeg har fått av dem : Spørsmål 2011-11-23 17:08 Hei Cdon Jeg har nå rådført meg litt og har kommet frem til at det er dere ansvaret ligger på, ikke asus norge. så jeg vil gjerne at dere sender meg en retur merke så jeg kan sende den til dere. så kan dere gjøre hva dere vill etter det. så kan jo dere holde på med denne saken i 2 uker så kan dere se hvor morro dette er. Hilsen Andreas Svar 2011-11-24 13:57 Hei Andreas, Vi sender deg en konvolutt som inneholder det du behøver for å kunne sende den defekte varen til vårt kontor for kontroll. - En fraktlapp (festes utenpå forsendelsen) - Fire tolldokument (festes utenpå forsendelsen) - To følgesedler (legg ved ”verkstedets kopi” i forsendelsen og behold ”kundens kopi” selv). Det er også viktig at du legger ved kopi av kvittering/faktura i forsendelsen da denne fungerer som garantibevis. Send inn kun det produktet samt de tilbehør som du blir bedt om å sende inn. Les gjennom servicedokumentene nøye. Der står det blant annet hva som skal sendes med i forsendelsen til verkstedet. Vennligst ikke send med noe annet enn det som fremgår i servicedokumentene. CDON og verkstedet tar ikke ansvar for tap av ekstra tilbehør som sendes med i forsendelsen. Pakk forendelsen ordentlig slik at ingenting risikerer å gå i stykker i transporten. Tenk på at det er du som er ansvarlig for pakking og emballasje, ikke CDON eller serviceverkstedet. Dersom feilen/skaden ikke dekkes av garantien så kommer du til å tilbys følgende alternativer: 1. Produktet repareres mot en kostnad som bedømmes ut i fra skaden. 2. Produktet returneres uten tiltak mot en kostnad som dekker undersøkelse og frakt. Denne kostnaden kommer vi til å opplyse om før den sendes tilbake. 3. Verkstedet kaster produktet, dette er kostnadsfritt. Dersom produktet bedømmes som feilfritt, så kommer det til å sendes tilbake uten noen tiltak. Da tilkommer det undersøkelse- og fraktavgift som punkt 2 over. Så fort vi mottar din forsendelse vil vi ta kontakt med deg i forhold til hvordan vi skal gå frem. Spørsmål 2011-11-30 02:22 Hei igjen Jeg har fått en låne pc av dere mens dere skal se den jeg kjøpte av dere. Jeg har problemer med den dere sendte meg, skjerme blir grønn inne i mellom her. Hilsen Svar 2011-11-30 13:08 Hej Andreas, Vi beklagar detta. Skulle du vilja återkomma med referens till de papper som medföljde datorn samt serienummer på datorn. Spørsmål 2011-12-01 08:19 Hei Elin Jeg klarer ikke og finne noen papier som skulle følge med pcen. har kikket i esken den kom i og er ikke noe papir der. serie nr på maskinen er :wb02046872 Mvh Andreas Svar 2011-12-02 16:25 Hej Andreas, Vi beklagar det inträffade och ska försöka hitta en så smidig lösning som möjligt på problemet. Tyvärr har vi ingen lösning att erbjuda idag utan får be att återkomma i början på nästa vecka. Vi beklagar de olägenheter detta innebär för dig och återkommer så fort som möjligt. Tack på förhand för ditt tålamod. Spørsmål 2011-12-05 23:52 Hei igjen litt informasjon angående pcen jeg har sendt til dere, jeg fikk idag et brev fra posten om at pcen ikke kunne fortolles siden de ikke hadde person nr mitt. Jeg synnes dette er vært og opplyse og kansje sende dette brevet med når dere sender retur papirer. Jeg har også en løsning anngånde låne pcen jeg har fra dere. Jeg har i dag fått den nye pcen som jeg hadde bestilt. så vis dere kan sende meg retur papirer til denne, så dere kan få den tilbake. Svar 2011-12-06 14:44 Hej Andreas, Alla de uppgifter som tullen efterlyser är de vi försåg dig med i våra returinstruktioner. Vi kommer dock givetvis se över detta med tullen om de ändrat sina rutiner så att detta inte ska drabba fler i fortsättningen. Vi kommer idag att posta frakthandlingar till dig som du använder för att returnera lånedatorn till oss. Fäst båda plastfickorna utanpå paketet och lämna in det på närmsta postkontor. Tveka inte att återkomma om du undrar över något. Spørsmål 2011-12-08 16:53 Hei Elin Jeg var inne og kikket på emrox.net og kikket på pcen for og se om dere hadde fått den nå og i status så står det ferdig. vil det si at hele saken vår er ferdig ?? er greit og få litt informasjon noen ganger. Mvh Andreas Svar 2011-12-09 16:43 Hej Andreas, Vår handläggare tryckte lite lätt på datorn vilket gjorde att bulan du upplevde nu inte längre finns och tochpaden fungerar utan problem. Datorn skickas därför tillbaka till dig med kolli-id kolli: CS909319290NO. Datorn skickas via vårt lager vilket gör att det kan dröja några dagar innan du kan söka på paketet på Postens hemsida. Svar Jeg er ikke helt fornøyd med svaret som står her heller. "Vår handläggare tryckte lite lätt på datorn" jeg prøvde jo selv og trykke på bulen og var jo nesten så jeg knakk tommelen. og kikket nedi sprekke så var den ikke i spor. det vil si at han kan ikke ha trykket på den for få den nedei for den må først under og så i spor. Så vi han trykket den ned så har han ødelagt hele plata. noen som har tips ?? til hva jeg har krav på i dette tillfelle?? hva haddde dere gjort ?? Endret 10. desember 2011 av andreasrr Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Er det noen her som kan være interessert og kjøpe en ubrukelig lite brukt asus g73jw grunnen til den er lite brukt er fordi jeg ikke har klart og spille med touchpaden og har for det meste vært på rep. http://www.asus.no/Notebooks/Gaming_Powerhouse/G73Jw/#specifications Det er forbehold at vis jeg får hevet kjøpet vil jeg gjøre det men kan tenke meg og selge den vis jeg ikke får det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Gjør dette fantastisk enkelt. Fremhev et hevingskrav ovenfor CDON.com hvor du krever kjøpet hevet i sin helhet og tilbakebetalt hele kjøpesummen pluss alle utgifter du har hatt i forbindelse med frakt til CDON.com og ASUS Norge(dog kun dersom du har kvittering). Gi de en frist på to uker, informer om at produktet blir stilt til CDON.com sin disposisjon på angitt adresse for henting, eller sendt mot ferdig tilsendt adresselapp. Informer om at du har nå reklamert tre ganger for samme mangel uten at mangelen er utbedret, at avhjelp ikke har vært utført tilfredstillende eller innen rimelig tid. Om ikke kravet blir etterfulgt vil du klage til forbrukerrådet og deretter forbrukertvistutvalget om nødvendig. Alt du trenger av lovverk står i forbrukerkjøpsloven som er tilgjengelig i sin helhet på internett. Ikke godta dette. 1 Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Etter litt leiting av telefonnr fikk jeg til slutt tak i nr til cdon.no i går. Der fikk jeg snakke med en som faktisk forstod meg. Problemet som hadde oppståt var det at asus norge ikke vil godta at jeg ville heve kjøpet. Soden det hadde gått 3 månder fra jeg fikk pcen til jeg sendte den inn til rep og da hadde de klart og finne noe feil med pcen. Så de mener at første reprasjonen ikke var gyldig. Og derme så manglet jeg en reprasjon for og få hevet kjøpet. Men når jeg forklarte han på cdon at de fant feil på andre reprasjon så var det jo feil der og at det var da ikk min skyld at de ikke klarte og finne feilen første gang. Og dette var noe asus måtte ta på sin kappe. Så han sa seg villig til og ta en ny runde med asus. Og at vi kunne håpe på et heldig resultat, men jeg fikk meg sikkelig elkjøp rutiner her altså bare kansje dette var værre faktisk. Så er sinnsykt kjedelig sak men jeg får bare håpe asus order opp i dette før jul siden jeg har lagt ut 10 000 kr for en ny pc og de pengene hadde kommet godt med nå i julestria :-/ men vis jeg ikke får hevet kjøpet så blir det nok en rettsak ut av dette. Har du vært med på dette før nomore? Har du kansje noen tips hvordan jeg burde gå frem? Burde jeg ta kontakt med en go advokat som stevner de ? Har aldrig vært borte i dette før jeg :-0 jeg bare kjenner til forbrukerkjøps loven jeg ;-) men jeg vet de har en klage greie der skal jeg bare skrive ut en kopi av klagen og sende den til cdon og vente på at de skal behandle saken. Takk for gode tips nomore. Ps han jeg snakket med på cdon viste med engang hvilken sak dette var virkket som dette var den store snakkisen der gitt :-p Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Først og fremst, ikke godta noen forsinkelse fordi cdon må "vente på avgjørelse fra Asus". Det er selger du har en sak med nå, og det er de du skal heve kjøpet hos. Hva Asus gjør ovenfor forhandler er klinkende likegyldig for ditt resultat. Dette er en typisk treneringsteknikk flere selgere bruker, og dette må du bare avvise kontakt umiddelbart. Nekter de å godta et hevingskrav nå, så oppretter du en sak hos forbrukerrådet så snart som mulig. De vil så opprette en sak, kontakte selger og be om en uttalelse. Deretter vil de, med eller uten uttalelse fra selger, vurdere sakens bevis og deretter komme med en avgjørelse. Denne avgjørelsen kan selger velge å følge(noe de gjør lurt i) eller overse. Overser de avgjørelsen så kan du klage til forbrukertvistutvalget. Men ikke før, dessverre. En avgjørelse i forbrukertvistutvalget vil være juridisk gyldig, og dermed har du et krav som selger må etterfølge. Men dette tar tid, og sannsynligvis får du ingen avgjørelse her før sommeren 2012, om du er heldig. Det er uansett verdt kampen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 "Nå har de endelig fått sett på pcen. De mener da at jeg ikke kan heve kjøpet siden jeg må hatt problemer for 3.gang men etter som jeg klarer og finne ut av så er det etter 2. gang med samme feil. faller da nettkjøp under en kategori som jeg ikke vet om ?" Nå har jeg ikke lest alt (har ikke tid), men det er når samme feil oppstår for tredje gang at du kan heve. De kan reparere to ganger. Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Først og fremst, ikke godta noen forsinkelse fordi cdon må "vente på avgjørelse fra Asus". Det er selger du har en sak med nå, og det er de du skal heve kjøpet hos. Hva Asus gjør ovenfor forhandler er klinkende likegyldig for ditt resultat. Dette er en typisk treneringsteknikk flere selgere bruker, og dette må du bare avvise kontakt umiddelbart. Nekter de å godta et hevingskrav nå, så oppretter du en sak hos forbrukerrådet så snart som mulig. De vil så opprette en sak, kontakte selger og be om en uttalelse. Deretter vil de, med eller uten uttalelse fra selger, vurdere sakens bevis og deretter komme med en avgjørelse. Denne avgjørelsen kan selger velge å følge(noe de gjør lurt i) eller overse. Overser de avgjørelsen så kan du klage til forbrukertvistutvalget. Men ikke før, dessverre. En avgjørelse i forbrukertvistutvalget vil være juridisk gyldig, og dermed har du et krav som selger må etterfølge. Men dette tar tid, og sannsynligvis får du ingen avgjørelse her før sommeren 2012, om du er heldig. Det er uansett verdt kampen. Nei jeg godtar dette ikke men er utrolig vanskelig og diskutere med dem siden de på en måte sitter og venter på svar fra asus og gjemmer seg bak dette. Men det er dem som har ansvar for og heve kjøpet, men uksylder seg på asus. så dette er kjempe kjipt egentlig. Så jeg må nok sette meg ned en dag og få skrevet et brev til forbrukerrådet så jeg får opprettet en sak på det. Jeg fikk foresten pcen tilbake etter rep hos cdon.com i dag de hadde fikset den bulen men tastaturet var som etter 2.gangs rep. og nå får jeg det ikke i spor lengere, virker som det har bøyd seg nå. Så jeg får bare legge det litt på hylla, for nå skal jeg nyte jula og slippe og irritere meg over den J**** pcen. Tusen takk for hjelp nomore nå er det bare og få opprettet sak på det og la det gå sin gang så får vi håpe at alle andre som opllever dette med asus og cdon kan se denne slik at de slipper det samme som jeg gjør. Mvh Andreas Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 "Nå har de endelig fått sett på pcen. De mener da at jeg ikke kan heve kjøpet siden jeg må hatt problemer for 3.gang men etter som jeg klarer og finne ut av så er det etter 2. gang med samme feil. faller da nettkjøp under en kategori som jeg ikke vet om ?" Nå har jeg ikke lest alt (har ikke tid), men det er når samme feil oppstår for tredje gang at du kan heve. De kan reparere to ganger. Dette var tredje gangen feilen oppstod og ble reparert for tredje gang, så nå er det fjerde gang feilen har oppståt :yes: Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Da har jeg fått pcen tilbake igjen. Begynner nå bli mektig lei dette surret egentlig. Jeg har fremdeles problemer med tp på denne pcen ennå. Jeg har snakket med cdon om deres beslutt og da kom de fram til at de måtte trykke hardt for og få frem feilen. Jeg forklarte han at det er begrenset hvor hardt jeg klarer og presse med en flat lange finger. Han forstod jo dette han også. Jeg fikk da en mail av han som jeg kunne legge vedsiden av klagen min til forbuker rådet. Så jeg anbefaler alle som har tenkt på og kjøpe noe av cdon.no til mer en 5000,- ikke gjør det blir bare problemer. Slik som jeg sa til han på kundeservice til cdon også var at vis dette hadde skjedd med en pc til 2000 kr så kunne jeg ikke gitt mer faen i det. Men synes det er synd og ha en gammer pc til 12750 som jeg ikke kan bruke til noe annet enn og lese mail og se på avisa med. Utsnitt fra cdon har skrevet etter rep: Hei Andreas, Vi har nå hatt inne din datamaskin for reklamasjon mot produsenten. Maskinen har blitt nøye kontrollert av produsenten selv i en rekke tester hvor ingen feil er påvist. CDON’s beslutt blir som følge av dette at reklamasjonsgrunnlag blir nektet. Vi kommer ikke til å heve dette kjøpet, da feilen ikke kan påvises av CDON's personal samt heller ikke av ASUS eget spesialist personal i Nederland. Maskinen har ingen feil eller mangler. Dette er vårt endelige beslutt i denne saken. Marius Norsk kundeservice CDON.COM Bergsgatan 20, Box 385, SE 201 23 Malmö, Sweden Fax: +46 40 601 61 20 Så nå må jeg vel vente til forbrukerrådet er på saken Lenke til kommentar
Wataboy Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Rimelig håpløst må jeg si. Du burde aldri involvert Asus i mine øyne. Tatt direkte med CDON fra starten av. Vi har så bra system her at det er alltid bedre enn til produsenten. Men, om du skal være særiøs gamer og ha gamerpc så bruker du mus. Selv om det er en bærbar. Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Det er rimelig håpløst ja er utrolig skuffet over cdon.no. Jeg hadde aldrig planer om og involvere asus men hadde ikke stort valg etter som jeg tok kontakt med cdon.no først men de henviste meg til asus suport. Men jeg vet iallefall det at jeg ikke kommer NOEN gang kjøpe fra cdon.no eller ha noen Asus produkter igjen... Grunnen til jeg ikke hele tiden bruker mus er at jeg noen ganger sitter i sofan og spiller red alert 3 og da har jeg ikke mulighet til og koble til musa. Jeg har tilbudt meg og kjøre til sverige for og demonstrere feil for de, slik at de kunne se at det var noe gærent med tp på den. Men det hjalp ikke, for jeg måtte ta det med Asus. Jeg har også sendt de en film av feilen. https://www.youtube.com/watch?v=vqIgECpDjpA Så jeg må nok pent vente til jeg får medhold i forbrukertvist utvalget og så får jeg prøve og sende saken til tv2 hjelper deg og se om de kan være intrissert i saken Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg bruker touchpad veldig sjeldent selv, men jeg ser på videoen at du holder et par fingre veldig tett inntil touchpadens venstre kant. For at touchpaden skal være følsom helt til kanten, kan trykk mot kanten på touchpaden registreres som trykk på selve touchpad'en, og vil forstyrre touchpaden kraftig. Har du de samme problemene om du fjerner fingrene fra kanten på touchpad'en? Eventuelt hva er grunnen til at du holder fingrene der? Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Det er helt riktig. Jeg holder den ganske nær tp men jeg har problemer selv om jeg ikke har fingeren der vis jeg holder håndflata på kanten av vinkelen ned til tp får jeg også problemer. så vis jeg har hånden på tastaturet og holder fingerene mine på wda så har jeg fremdeles problemer. og det er mektig irritrende får vis jeg holder på og skrive noe så skal bare flytte markøren eller noe i den duren så zoomer den inn å må da zoome ut igjen før jeg kan fortsette. og jeg synes det er litt rart at det kun denne pcen jeg har problemer med sony`n er ikke noe problem heller ikke macen og acer ferrarien jeg hadde før denne var heller ikke noe problem med. så jeg kan ikke fatte dette jeg sliter som pokker med denne pcen og jeg kan garantere at det ikke er bruker feil. får jeg får samme problem som han i første videoen også så den må være noe bugg med tp på denne pcen men asus nekter for dette. Hadde det i det minste kunne reparert feilen så hadde jeg vært fornøyd, men det er da tydligvis ikke mulig. Jeg skal prøve og få filmet det når jeg legger hånd flaten min ned men er litt vanskelig når jeg bare har to hender. Grunnen til jeg har hånden der er fordi jeg pleier og ha alltid den ene hånden på tastaturet uansett når jeg jobber på pcen. da ligger venstre hånden på w a d. slik at jeg kan skrive eller gå og har tommelen på space. jeg har ikke problem vis jeg fjerne hånda eller flytter den til tab og caps lock. men da er dette første pcen jeg har vært borti jeg må fjerne hånden fysisk fra pcen før jeg kan bruke tp. men så lenge ikke rører tp så skal den ikke henge seg opp heller. jeg hadde skjønt det vis jeg hadde sittet med 2 fingere på tp men det gjør jeg ikke. Lenke til kommentar
andreasrr Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har prøvd og filme så godt jeg kan. Men er litt vanskelig og få tiden til og strekke til om dagen. Jeg kan ikke fatte og forstå at dette skal være en så sinnsykt vanskelig sak. men nå er saken sendt til forbruker tvist utvalget så får vi se om ikke pipa får en annen låt da http://www.youtube.com/watch?v=XBpha999JUw&feature=youtu.be Da takker jeg for meg, så får jeg bare satse på at Cdon/Asus tørr og møte til forbrukertvist utvalget. Så da vet alle andre som har problemer med produkter fra disse plassene at det er bare og stå på krava.. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Har ca det samme problemet selv, men kan ikke si at det plager meg noe særlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå