Gå til innhold

Embarcadero og Drupal. Noen som bruker dette?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Sitter og ser på Idol på Tv2 hvor Henrik synger "Fuglane Vett" av Haugesunds bandet Wamp. Slett ikke verst fremføring.

 

Nå spør jeg om det er noen her som vett noe mer om eller som endog bruker dette:

 

Jeg lastet nettopp ned Drupal 7.9 til min bærbare PC og fant til min overraskelse følgende:

 

Embarcadero Developer Studio Config Fil

 

web.config

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
 <system.webServer>
   <!-- Don't show directory listings for URLs which map to a directory. -->
   <directoryBrowse enabled="false" />
   <rewrite>
     <rules>
       <rule name="Protect files and directories from prying eyes" stopProcessing="true">
         <match url="\.(engine|inc|info|install|make|module|profile|test|po|sh|.*sql|theme|tpl(\.php)?|xtmpl)$|^(\..*|Entries.*|Repository|Root|Tag|Template)$" />
         <action type="CustomResponse" statusCode="403" subStatusCode="0" statusReason="Forbidden" statusDescription="Access is forbidden." />
       </rule>
       <rule name="Force simple error message for requests for non-existent favicon.ico" stopProcessing="true">
         <match url="favicon\.ico" />
         <action type="CustomResponse" statusCode="404" subStatusCode="1" statusReason="File Not Found" statusDescription="The requested file favicon.ico was not found" />
       </rule>
       <!-- Rewrite URLs of the form 'x' to the form 'index.php?q=x'. -->
       <rule name="Short URLs" stopProcessing="true">
         <match url="^(.*)$" ignoreCase="false" />
         <conditions>
           <add input="{REQUEST_FILENAME}" matchType="IsFile" ignoreCase="false" negate="true" />
           <add input="{REQUEST_FILENAME}" matchType="IsDirectory" ignoreCase="false" negate="true" />
           <add input="{URL}" pattern="^/favicon.ico$" ignoreCase="false" negate="true" />
         </conditions>
         <action type="Rewrite" url="index.php?q={R:1}" appendQueryString="true" />
       </rule>
     </rules>
   </rewrite>

   <httpErrors>
     <remove statusCode="404" subStatusCode="-1" />
     <error statusCode="404" prefixLanguageFilePath="" path="/index.php" responseMode="ExecuteURL" />
   </httpErrors>

   <defaultDocument>
     <!-- Set the default document -->
     <files>
       <remove value="index.php" />
       <add value="index.php" />
     </files>
   </defaultDocument>
 </system.webServer>
</configuration>

 

Da jeg klikket på filnavnet web.config var jeg spent på hva som ville skje. Og som jeg håpet kom filen rett inn i C++Builders kode editor.

 

Dette bør være front teknologi så jeg håper noen vet noe mer om dette. Vil det si at Embarcadero RAD studio kan integreres med Drupal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Tilfeldig at du har knyttet opp ".config" til Embarcadero Developer Studio.

Nei, den fulgte med Drupal 7-9 som beskrevet i min OP med beskrivelsen

 

Embarcadero Developer Studio Config Fil

 

og navnet

 

web.config

 

som jeg klikket på og filen ble lastet inn i C++Builders editor som beskrevet. Jeg ser ingen annen config fil som følger med pakken.

 

Jeg lurte bare på hva det er og om noen bruker Drupal sammen med RAD studio.

Lenke til kommentar

Tilfeldig at du har knyttet opp ".config" til Embarcadero Developer Studio.

Nei, den fulgte med Drupal 7-9 som beskrevet i min OP med beskrivelsen

 

Embarcadero Developer Studio Config Fil

Hva mener du med den "hadde beskrivelsen"? At det stod det i filutforskeren i Windows? Det skyldes din registry setting som du har fordi du har installert Embarcadero - som has assosiert filendelsen .config med seg selv.

 

Du sier i alle fall ingenting som får meg til å konkludere anderledes...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva mener du med den "hadde beskrivelsen"? At det stod det i filutforskeren i Windows? Det skyldes din registry setting som du har fordi du har installert Embarcadero - som has assosiert filendelsen .config med seg selv.

Takk for svar :thumbup: .

 

OK, men at den assosieres med C++Builder tyder vel på at Drupal kan brukes sammen med mer avanserte plattformer som RAD studio?

 

Den konfigureringsfilen er vel laget for nettopp slike formål eller ... ?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...