soulless Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 OK, så kom jeg hjem til en politibil stående utfor huset, en gråtende kone og et endevendt hus. Noen jævler hadde knust verandadøren og kommet seg inn i huset mitt. Jævla svin. De tok med seg følgende: Laptop, netbook med tilhørende backup Kamera Nikon D40 med telelinse og minnekort Smykker, ringer, kontanter og en meget spesiell ring, ca 150 år gammel med to svære diamanter (verdi rundt 40k) Videokamera Parfymer (hva faen de skulle med de små restene som var igjen i mange av flaskene forstår jeg ikke) Vesker/lommebøker Pluss sikkert en del jeg ikke har sett enda.. Så, spørsmålet mitt er; gode tips til hvordan jeg kan øke sjansene mine til å få noe av dette tilbake..? Politiet hadde lite å gå på, jævlene brukte sikkert hansker.. Det viktigste er ringen, laptop/netbook kamera og videokamera + minnekort, her ligger omtrent 90% av alle minner fra mine barns første år her på jorden. Alt annet får jeg tilbake på forsikring, men dette er mer eller mindre uerstattelig. Tenkte å følge litt med på finn, men finnes kanskje andre måter også.. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Kjipt. Kameraet ville jeg fortalt folka på fotoforumet om. Mange der som følger med. Tipper vel egentlig dette er profesjonelle, hjerteløse svin som tar med seg sakene pokkerivold, men med litt flaks kunne kanskje en appell i lokalavisen gjort susen. Det er jo ikke sikkert de gidder å formatere sakene før de selger videre. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg soulless Skrevet 9. november 2011 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 9. november 2011 Hmm, fant nettop et blodspor på dørkarmen inn til soverommet, kontaktet politi som er på vei for å sikre bevis. Håper de finner jævelen og slenger ham i fengsel med en sint svart kar med like stor sexlyst som penis. 18 Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Skaden er allerede skjedd for deg, men du kan jo også minne dine venner og sosiale krets om at de burde legge opp bilder på FTPserver eller lignende så de ikke forsvinner om man mister de fysiske diskene. Du får vel ha lykke til med å få tatt innbruddstyvene. Vet ikke hvor mange sånne saker som blir oppklart, men burde vel være et par 1 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Sykt leit. Tror du de kan ha skåret seg på glasset til verandadøren? Har du sett om det er noe blod der? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Kjipe greier. Det er i slike stunder man angrer på at man ikke har alarm! Lenke til kommentar
soulless Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Antar det ja, men så ikke noe selv på selve døren og det gjorde heller ikke patruljen som var her. Men nå er de her snart, så da får de forhåpentligvis DNA samt et fotavtrykk som de tok tidligere. Har ikke stort håp likevel, men jeg skal hvertfall gjøre hva jeg kan ved å tråle nettet.. Kjipe greier. Det er i slike stunder man angrer på at man ikke har alarm! Takk for å minne meg på akkurat det, captain douchebag 4 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 He he :-) Helt ærlig, så er det liten sjanse for å få igjen sakene. Mest sannsynligvis er de proffe, og om de skulle bli tat, er det sannsynlig at de allerede har solgt tingene. Dessverre :-( Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 For å bedre sannsynligheten en minimal del for å få f.eks ringen igjen, så kan du legge info ut på www.ettersokt.no/ Kjenner nesten at raseriet bobler når jeg leser om slike degenererte mennesker 1 Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hva skjedde med blodflekken? Triste saker.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Vi hadde innbrudd for 3 år siden. Nå har vi innstallert alarm og sikkerhetsutstyr som uler og tar bilder bare man fiser litt for høyt. Gjerningsmannen/-mennene ble aldri tatt da. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Hva skjedde med blodflekken? Triste saker.. Politiet kom og tok prøver for DNA analyse, skulle visstnok sjekke om de fikk noen treff - men har ikke altfor høye forhåpninger om jeg skal være ærlig.. Vi hadde innbrudd for 3 år siden. Nå har vi innstallert alarm og sikkerhetsutstyr som uler og tar bilder bare man fiser litt for høyt. Gjerningsmannen/-mennene ble aldri tatt da. Bestilt, men i mitt stille sinn har jeg et større ønske om å sitte på et mørkt rom neste gang de kommer inn døra med en saltladet børse og en skitten dokost for le coup de grâce. ------------- I går fikk jeg en liten overraskelse, kom hjem med kidsa fra barnehage, skal til å slenge på fiskebollene jeg hadde handlet, så ser jeg at svina hadde stjålet faen meg fiskebollene og.. Det finnes liksom ingen grenser.. Fiskeboller liksom..? Så ser jeg i dag, etter mitt daglige søk på de stjålne sakene mine på finn, at det er andre her i verden som ser ut til å selge stjålne saker. Kom over en artikkel som så litt rar ut (for lav pris for en høykvalitets muttertrekker), og etter litt google-fu kunne jeg se at vedkommende selger en del andre ting av interesse (etter sigende på vegne av andre osv..) Google søk på mistenkelige tlf numre på finn.no Får faktisk litt lyst å besøke vedkommende, om ikke annet for å se om han kan produsere kvitteringer for noen av artiklene, ev. notere meg serienummer osv.. 2 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 - Sjekk om det er noen steder i nærheten som har overvåkning og kan ha fått noe på kamera - Tenk over om du har noe laptopen kobler seg automatisk til ved oppstart. Kanskje du kan finne noen spor av innlogging (Skype, nettskyer, etc.) Sett noen øst-europeiske biler i området den siste tiden? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Når jeg tenker meg om hadde jeg logmein app og skype på den ene, og skype på den andre, skal sjekke, takk for tips! Når det gjelder biler er det lite, men har en skole over veien som jeg hadde planlagt å spørre i dag. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Får faktisk litt lyst å besøke vedkommende, om ikke annet for å se om han kan produsere kvitteringer for noen av artiklene, ev. notere meg serienummer osv.. Hvorfor ikke sende inn et tips til politiet om du faktisk tror at det er stjålne varer? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Har ingenting annet en magefølelse å gå på, og politiet prioriterer vanligvis ikke slike saker. Dersom jeg får tak i et serienummer, eller et nummer fra påhengsmotoren som blir solgt av samme kar, så har politiet faktisk noe de kan sjekke. Dette kan jo faktisk dreie seg om en helt ærlig kar og bare rare tilfeldigheter.. Men for all del, om du er uenig, så ring 02800 selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Vil anbefale folk å legge til side 60 dollar i året for et abonnement på Carbonite...online backuptjeneste som i slike tilfeller som det her hvor de rapper med både laptop og backup gir deg tilbake alle filene uansett hva som skjer med hardwaren. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Da mangler vi bare fjernaktivert detonasjon. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Heisann, trist å høre. Gapestokk skulle aldrig vert avskaffet. Ta en titt om du får noe resultat på en av disse. Gadgettrack Camerafinder Lenke til kommentar
Populært innlegg soulless Skrevet 25. november 2011 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 25. november 2011 Takk for gode råd så langt, politiet ringte meg i dag og ga gode nyheter; de har arrestert en litauer som har tilstått innbruddet og en god del av tingene som ble stjålet er nå trygt lagret hos politiet. Så dersom noen fra politiet leser denne posten: TAKK! Man hører alltid om lav oppklaringsprosent og dårlig kapasitet i avisene, men i mitt tilfelle har politiet gjort en kjempejobb - rask utrykning, profesjonell saksbehandling og service samt nå en rask oppklaring. 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå