Filmvenn Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hell on Wheels Lager en tråd også for den nye serien Hell On Wheels. En serie som kritikerne hatet første episode av, men har likt serien mer jo flere episoder de har sett. Noe ny Deadwood? Nah, neppe. Vi får vente å se. Western dramaserie satt til tiden etter borgerkrigen i USA, der unionen beseiret konføderasjonen. Serien er sentrert rundt Cullen Bohannon (spilt av Anson Mount), som er en tidligere soldat fra unionen. Hans kone blir drept av en gruppe soldater fra unionen, og hans reise for hevn tar han vest til “Hell on Wheels”. Serien fokuserer også på byggingen av jernbane gjennom westen som enkelte tjente rikt på, indianerne ble stjelt land fra, og som nylig fridde slaver fant en jobb i. Med på serien er også skuespilleren og rapperen Common (Smokin Aces) som den nylig fridde slaven Elam. Colm Meaney vil spille Thomas “Doc” Durant, en mann som har store intensjoner om å tjene på byggingen av jernbanen. Med er også Dominique McElligott (Moon, The Philanthropist) som Lily Bell, Ben Esler (The Pacific) som Sean McGinnes, Philip Burke (Mercy) som Mickey McGinnes og Eddie Spears (Into the West) som Bror Joseph. http://www.youtube.com/watch?v=78zEDBmHwbU Sesong 1 har 10 episoder i seg. De første 5-6 episodene vil bli sendt fram til midten av desember. Deretter vil de gjenværende episodene bli sendt fra midten av januar 2012 av. Diskuter serien her. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Håper den faller i smak Amc er geniale etter min smak, Zombie og western Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hva synes folk om serien? Har ikke fått sett episoden enda Har hørt at den første episoden er rimelig kjedelig.. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Som jeg har nevnt så hatet kritikerne første episode, og likte de etterfølgende episodene. Føler jeg kommer til å mislike første episode etter hva jeg har hørt om den så langt. Får se, skal se den etter jeg har sett ferdig Boardwalk Empire nå. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Ja, så det nå, la ikke merke til det ved første øyekast.. Jeg venter på å gi en dom til jeg har sett noen episoder, da Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Jeg likte deler av seriestarten, den var grei liksom. Men ikke veldig bra. Ser uansett mer av denne. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Kanskje nesten i nærheten av kjedelig, og kanskje litt unoriginalt etter litt mer ettertanke. Var riktignok pent å se på, men det ble litt sånn halv-hjerta gjeninnførelse av serien i første episode. Følger med videre uansett, men det er helt klart en av de mange mange seriene der ute som helst burde sees noen par episoder av først. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Fint å høre din mening om piloten, skal prøve å få sett den i kveld og komme tilbake med en liten mening selv Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Etter jeg endelig fikk sett piloten for denne serien i går er jeg som de fleste andre, delt i min oppfatning av serien. Jeg synes den virker til tider noe kaotisk, men ikke verre enn at det går greit å følge med. Var ikke langt unna at jeg kunne sovnet fra hele greia heller, da det ikke var så mye som kjempet for min oppmerksomhet. Det var også noen scener der jeg savnet noe mer bakgrunnshistorie, noe jeg regner meg at kommer fremover. Ellers enig i at det var pent å se på, men konklusjonen så langt er at de prøver, men ikke helt får det til. Gir det som tidligere skrevet, noen episoder til for å gjøre meg opp en mening om denne serien. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Så første episode i går, ble positivt overrasket. Nå er jeg litt fan av serier fra den tidsalderen så håper dette blir bra Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Jeg er også veldig fan av slikt jeg og. Isåfall ihvertfall filmen Broken Trails (som AMC har lagd), og Deadwood. Men det var ikke så veldig mye som klaffet med Hell on Wheels sin første episode. Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Så første episode i går og var fornøyd med det jeg så. Episoden holdt på konsentrasjonen min hele tiden og det var flere scener jeg likte godt. Det skal sies at jeg også en stor fan av serier/filmer fra 1800-tallet, og det påvirker selvfølelig min interesse for serien. Uansett er jeg hakket mer positiv til serien enn hva "alle" andre ser ut til å være etter å ha sett piloten. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Andre episode var nice, liker skuespillerne so far, og setting er bare så _skittent_ som det kan bli i ville vesten Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Likte andre episode, føler det tok seg litt opp, men samtidig mangler det noe for at den skal bli helt verdt å følge med på. Men skuespillet er jo ganske bra og the sweede var jo en herlig fyr, synd de ikke gjorde mer med han. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Christopher Heyerdahl gjorde en god role denne episoden(hadde til og med en god dialekt inne) og vi får forhåpentligvis se mer av han utover sesongen. Serien er grei så langt, men lider den ikke litt av dårlig markedsføring? Kan ikke huske å ha sett noen form for reklame før serien startet. Jeg hadde ikke hvist om denne serien hadde det ikke vært for at Christopher var med. Men mulig det bare er meg. Ser fram til videre utvikling av seriens gang. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Måtte smile når jeg hørte sweeede sa faen når Cullen sparka bort talerkenen Kommer vel til å følge med på denne serien uansett om den blir bra eller dårlig, Elsker western Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Episode to var en stor opptur, etter en litt rotete og "stappfull" første episode. Har en god følelse for denne nå, regien var langt mer stram, dialogen betydelig bedre og tempoet mer behagelig. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Fin episode igjen, digger skuespillerne i denne serien Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Fin utviklingen i serien, begynner å få sansen for Lily Bell. Ellers er det fint å få litt mer informasjon om selve byggingen av toglinjen og hvilke problemer de sto ovenfor. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Vi får følge Cullen litt til. Serien er fornyet for en andre sesong. Resterende 3 episodene av sesong 1 starter 1. januar på AMC. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå