Gå til innhold

American Horror Story - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

americanhorrorstory.jpg

Begynner å bli en del innlegg om denne serien nå i Serieprat-tråden, så legger opp en egen tråd for serien.

 

Om serien

Plottet er noe som en klassisk skrekkfilm; En familie flytter inn i et hus som er hjemsøkt og starter med å spille på ting som deres frykt. Serien har blitt beskrevet som en “psycho-sexual thriller” – noe som gir assosiasjoner til True Blood. I tillegg til huset blir vi også kjent med tidligere eiere av huset gjennom både fremtiden og fortiden. Familien består av Ben (Dylan McDermott), Vivian (Connie Britton), og Violet (Taissa Farmiga).

 

Og vi blir også kjent med andre karakterer som på en eller annen måte er tilknyttet huset eller familien Harmon. Dette er blant annet de tre andre sentrale rollene i serien som nabo-damen Constance (Jessica Lange), Ben sin pasient Tate (Evan Peters), og Larry (Denis O`Hare).

 

Serien er skapt av Glee-skaperne Ryan Murphy og Brad Falchuck. De to har også tidligere jobbet med serien Nip/Tuck, som Murphy var skaper av.

 

Første sesong består av 13 episoder, der vi også kan se fram til gjesteroller av Kate Mara (Ironclad), Morris Chestnut (V), Frances Conroy, og Sarah Paulson (Studio 60). I tillegg til Zarchary Quinto (Heroes) sin første TV-rolle siden Heroes ble kansellert i 2010.

 

Diskuter serien her.

 

http://www.youtube.com/watch?v=y0ssM6vtz_c

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått mer angående Tate i denne episoden. Han er død altså. Rart at ikke Hayden luska rundt nede i kjellern når Violet så alle de andre der nede. Eric Stonestreet var veldig bra i gjesterollen. Litt av en transformasjon å gå fra stereotypisk homofil i Modern Family til karakteren han spilte her. :p

Lenke til kommentar

Jeg gleda meg så megamye til å se denne serien. Flere av venninnene mine har måtte stoppe midt i første episode fordi den var så skummel.

 

Men altså, hva er skummelt med denne serien? Den er mer bisarr. Helt grei underholdning er det jo, men at jeg liksom skulle bli vettskremt av dette? Næh. Og jeg er av typen som får mareritt av Åndenes makt, altså.

Lenke til kommentar

Kate Mara er så awsome i å spille gal. Har ikke likt skuespilleren tidligere på grunn noe annet enn utseende i det jeg har sett henne i. Men i AHS er hun ganske god som psykopat.

 

Må egentlig si at episode 7 og 8 var litt kjipe. Episode 9 likte jeg litt mer enn de, og det var morsomt med AHS sin utgave av Black Dahlia.

 

Det er 12 episoder totalt denne sesongen, skulle egentlig vært 13 men siste episode blir 90 minutter lang denne sesongen. Neste sesong har også blitt annonsert som 13 episoder lang, og dette kan økes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...