Gå til innhold

Barn og 3DS - Hodepine og andre problemer?

POTF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg ikke hatt noe problemer med det, og i prinsippet skal det ikke være noe annerledes enn å se 3D-filmer som Avatar på kino. Tror feilen mange gjør er at de setter den på full 3D med en gang, og da blir overgangen stor for mange, og folk føler seg litt ør. Om man bruker tid, og stiller inn 3D-effekten slik at den passer for akkurat deg, og lar øynene venne seg til det, så bør det være uproblematisk.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med 3D-effekten selv, men gjorde den feilen som taterfyrings nevner, nemlig å sette 3DSen på full 3D-effekt med en gang ;) . Merket at det svei i øynene da, men hadde ingen problemer med hodepine. Etter en stund vennet jeg meg til 3D-effekten, og i dag kan jeg spille med full 3D-effekt uten noen problemer i det hele tatt. Så tror ikke du trenger å bekymre deg så alt for mye om 3D-effekten gir hodepine ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Kunne tenke meg å kjøpe Nintendo 3Ds til nevøen min til jul. Men hører rykter om at folk får vondt i hodet av det. Er d mange her som har erfaring me 3Ds.

Heisann.

3D-effekten kan skrus av helt så det burde ikke være noe problem. Det kan være litt ekkelt å spille med 3D-effekten på de første par gangene, men etter hvert venner man seg til det.

Lenke til kommentar

Hei.

Kunne tenke meg å kjøpe Nintendo 3Ds til nevøen min til jul. Men hører rykter om at folk får vondt i hodet av det. Er d mange her som har erfaring me 3Ds.

Det er nøyaktig det samme som de som har skjeve hornhinner opplever når de begynner å bruke briller.

Så: Nei.

Og vis de faktisk får det pga synsfeil(for stor forskjell), så er det bare å bruke knappen på maskinen til å skru av effekten, og plutselig ikke noe mer hodepine.

Lenke til kommentar

Første gang jeg prøvde 3DS satte jeg, som så mange andre, 3D-effekten på fullt med en gang. Resultatet var at jeg ikke så en dritt de første minuttene til øynene hadde justert seg, og etter det ble jeg svært fort sliten i øynene. Men jeg stilte litt ned på 3D-effekten, og da gikk det straks likere. Bør også nevne at jeg spilte Pilot Wings med 3D først. Det neste spillet var Ghost Recon, og selv med full 3D der gikk det helt fint. Skulle bare prøve det i ti minutter før jeg gikk og la meg, men endte opp med å spille i seks timer i strekk i full 3D. blush.gif

Lenke til kommentar

Øynene mine takler ikke 3d effekten godt, ikke noe bra bilde før jeg har på det svakeste.

Når jeg itillegg har på det svakeste, synes jeg det er slitsomt med den 3d effekten, så jeg slår den av som regel. Like greit.

Så for min del så har 3ds vært mest for å få de eksklusive 3ds spillene, og jeg synes det er verdt det. Zelda OOT, snart mario og mario kart ++ .. nam nam

edit: Samme gjelder min mor også. 3D effekten er ikke god mot henne heller.

Endret av Dennis Aron
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette med vondt i hodet er et argument fra de som misliker 3D-konseptet, og blir brukt i alle sammenhenger hvor 3D er nevnt. Enkelte personer kan sikkert få litt vondt i hodet, men disse tilhører mindretallet.

Og DS-spill ser helt identisk ut på 3DS som på DS.

Endret av Naken_Greve
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte en 3DS som en liten førsjulsgave til meg selv sammen med Mariokart 7 og 3DLAND. Må si jeg er gledelig overrasket, en fantastisk morsom spillmaskin som vekker gamle gode Super Mario minner fra barndommen :) Kan se denne saken bli mye brukt på flyreiser, hotellrom og andre kjedelige situasjoner.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Heisann, når vi var inne på dette temaet, så må jeg spørre.

Kan en DSi bruke 3DS spillene?

Altså, jeg vet at du ikke vil få 3D, men kan du kjøre de i 2D?

Mvh Quattro123

Nei, du kan ikke bruke 3DS spill på DSI eller eldre maskiner. Det er blant annet fysisk forskjell på spillkasetten som forhindrer dette (andre veien går det bra).

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...