Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

anmelde politiet

trespiser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utfra hva du skriver her, så kommer du ikke noe lengre med å anmelde denne politimannen. Politiet har tendes til å bruke unødvendig makt, ved å brase inn dørene, uten noen form for grunn. Denne saken, utfra hva jeg har forstått er bare en tørrsak, ord mot ord. Du kommer ingen vei, og det ender med at det ikke skjer noe mer.

Tror dere begger gjør det beste ved å bare legge dette bak dere. Og jeg sier ikke dette bare for å skrive, har selv vært borti en sak med politiet, som slo inn en dør, for å få underskrift av meg, mens jeg var på ferie. Hehe, selvfølgelig forbannet, men umulig å slåss mot.

Lenke til kommentar

"Spør for en venn", ja. Ikke uvanlig det.

Når det gjelder spørsmålet om å anmelde politiet for å kreve lovendring er det åpenbart nytteløst. Det er ikke en grunnleggende menneskerettighet med høyere rang enn norsk lovgivning å få røyke seg stein.

På spørsmålet om straff for å opptre truende er det et par forhold som bør påpekes. Innledningsvis at du selvsagt har anledning til å ta kontakt med Spesialenheten for politisaker for å anmelde forholdet. Slike saker fører imidlertid gjennomgående ikke frem - det er nemlig ikke nok at "kameraten" din oppfatter politiet som truende, det må faktisk være et objektivt element av trussel involvert. Dette elementet må ses i sammenheng med det at politiet er den institusjonen i samfunnet som er delegert retten til å benytte makt, og denne makten vil, naturlig nok, normalt rettes mot lovbrytere. Disse lovbryterne vil oppfatte maktbruken som truende, for det ligger i maktens natur. Det er i tillegg en ikke helt uvesentlig link mellom bruken av marihuana og paranoide tendenser.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det skal være lov til å bruke narkotika men jeg sier at det å bruke narkotika ikke er kriminelt problem men det er et helseproblem. Jeg vet nok om marihuana til å si at det er ikke det som er roten til paranoide tendenser. Det er forholdene rundt bruken som frykten for å bli oppdaget og konsekvensene av det men det er et medisinsk tema. Det å kjøpe, selge og fremstille narkotika er kriminelt men ikke å bruke det. Det er et bra nok argument for å endre loven.

Endret av trespiser
Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det skal være lov til å bruke narkotika men jeg sier at det å bruke narkotika ikke er kriminelt problem men det er et helseproblem. Jeg vet nok om marihuana til å si at det er ikke det som er roten til paranoide tendenser. Det er forholdene rundt bruken som frykten for å bli oppdaget og konsekvensene av det men det er et medisinsk tema. Det å kjøpe, selge og fremstille narkotika er kriminelt men ikke å bruke det. Det er et bra nok argument for å endre loven.

Enig. Det bør være ulovlig å bruke det også.

• Liker 5
Lenke til kommentar

"Han er fortsatt ikke helt meg selv igjen etter hendelsen"

Spør for en venn... :!:

Uansett..

La meg se om jeg forstår saken:

1. Denne vennen brøt loven ved å røyke marijuana.

2. Denne vennen fikk politiet på døren for å ha røykt marijuana.

3. Denne vennen hadde røykt marijuana igjen dagen før dette.

Synes du ikke saken ser delvis dårlig ut?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Priim: Noget vanskelig å overdose på marihuana...

Trådstarter: Hva var det politimannen gjorde som han ikke hadde rett til? Hva, rent konkret, var det som var så truende at kompisen din får varige men av det?

Dei kan godt drikke bensin for min del :p

Ut i fra det eg fekk med meg i teksten så gjor han ikkje noke annent gale en og handheve Norsk lov.

Lenke til kommentar

Ingen får sparken i Norge etter noe slikt.. Hvis man skal anmelde politiet må man ha noe håndfast bevis som man kan dokumentere, altså at de har slått eller skadet deg. Eller evt kommet med noen muntlige trussler. Det er ikke nok at de virket "agressive", det kommer du ingen vei med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...