trespiser Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Sist helg så kom politiet hjem til en venn av meg Endret 11. november 2011 av trespiser Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Veldig fint hvis noen kunne bistå litt her før det går for langt. Jeg begynner å bli veldig bekymra og vet ikke hva jeg skal gjøre :c Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 :!: herregud for noen hjerneløse dopere 9 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 :!: herregud for noen hjerneløse dopere er like hjerneløst å skrive så unødvendige kommentarer som det du kom med her. Vis at du har en hjerne? 3 Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvorfor gjorde han det i det hele tatt? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dere kommer ikke til å komme noen vei med dette. 2 Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Utfra hva du skriver her, så kommer du ikke noe lengre med å anmelde denne politimannen. Politiet har tendes til å bruke unødvendig makt, ved å brase inn dørene, uten noen form for grunn. Denne saken, utfra hva jeg har forstått er bare en tørrsak, ord mot ord. Du kommer ingen vei, og det ender med at det ikke skjer noe mer. Tror dere begger gjør det beste ved å bare legge dette bak dere. Og jeg sier ikke dette bare for å skrive, har selv vært borti en sak med politiet, som slo inn en dør, for å få underskrift av meg, mens jeg var på ferie. Hehe, selvfølgelig forbannet, men umulig å slåss mot. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 "Spør for en venn", ja. Ikke uvanlig det. Når det gjelder spørsmålet om å anmelde politiet for å kreve lovendring er det åpenbart nytteløst. Det er ikke en grunnleggende menneskerettighet med høyere rang enn norsk lovgivning å få røyke seg stein. På spørsmålet om straff for å opptre truende er det et par forhold som bør påpekes. Innledningsvis at du selvsagt har anledning til å ta kontakt med Spesialenheten for politisaker for å anmelde forholdet. Slike saker fører imidlertid gjennomgående ikke frem - det er nemlig ikke nok at "kameraten" din oppfatter politiet som truende, det må faktisk være et objektivt element av trussel involvert. Dette elementet må ses i sammenheng med det at politiet er den institusjonen i samfunnet som er delegert retten til å benytte makt, og denne makten vil, naturlig nok, normalt rettes mot lovbrytere. Disse lovbryterne vil oppfatte maktbruken som truende, for det ligger i maktens natur. Det er i tillegg en ikke helt uvesentlig link mellom bruken av marihuana og paranoide tendenser. 5 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg sier ikke at det skal være lov til å bruke narkotika men jeg sier at det å bruke narkotika ikke er kriminelt problem men det er et helseproblem. Jeg vet nok om marihuana til å si at det er ikke det som er roten til paranoide tendenser. Det er forholdene rundt bruken som frykten for å bli oppdaget og konsekvensene av det men det er et medisinsk tema. Det å kjøpe, selge og fremstille narkotika er kriminelt men ikke å bruke det. Det er et bra nok argument for å endre loven. Endret 1. november 2011 av trespiser Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg sier ikke at det skal være lov til å bruke narkotika men jeg sier at det å bruke narkotika ikke er kriminelt problem men det er et helseproblem. Jeg vet nok om marihuana til å si at det er ikke det som er roten til paranoide tendenser. Det er forholdene rundt bruken som frykten for å bli oppdaget og konsekvensene av det men det er et medisinsk tema. Det å kjøpe, selge og fremstille narkotika er kriminelt men ikke å bruke det. Det er et bra nok argument for å endre loven. Enig. Det bør være ulovlig å bruke det også. 5 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det er ulovlig å bruke marihuana, jfr. legemiddelloven § 31. 3 Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 "Han er fortsatt ikke helt meg selv igjen etter hendelsen" Spør for en venn... :!: Uansett.. La meg se om jeg forstår saken: 1. Denne vennen brøt loven ved å røyke marijuana. 2. Denne vennen fikk politiet på døren for å ha røykt marijuana. 3. Denne vennen hadde røykt marijuana igjen dagen før dette. Synes du ikke saken ser delvis dårlig ut? 6 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ta overdose, at skattepengane mine går til at samfunnet faktisk prøver og redde dåkke er heilt uforståelig. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Priim: Noget vanskelig å overdose på marihuana... Trådstarter: Hva var det politimannen gjorde som han ikke hadde rett til? Hva, rent konkret, var det som var så truende at kompisen din får varige men av det? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Priim: Noget vanskelig å overdose på marihuana... Trådstarter: Hva var det politimannen gjorde som han ikke hadde rett til? Hva, rent konkret, var det som var så truende at kompisen din får varige men av det? Dei kan godt drikke bensin for min del Ut i fra det eg fekk med meg i teksten så gjor han ikkje noke annent gale en og handheve Norsk lov. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Han truet visstnok "retten" deres til å røyke marijuana Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Å anmelde noe slikt vil vel være omtrent som å levere inn en skriftlig søknad om å få bli snutens yndlings-hasjhue-mobbeoffer. 2 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Sist helg så kom politiet hjem til en venn av meg Hva skjedde? Har du redigert bort innholdet? Og i tilfelle hvorfor? Tråden er ødelagt av TS og bør stenges. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Snuten var slemme med trådstarter. De ville ta ham for hasjrøyking og var litt frekke i kjeften. Trådstarter oppfattet politiets trussel om straff som truende og lurer på om han kan anmelde. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ingen får sparken i Norge etter noe slikt.. Hvis man skal anmelde politiet må man ha noe håndfast bevis som man kan dokumentere, altså at de har slått eller skadet deg. Eller evt kommet med noen muntlige trussler. Det er ikke nok at de virket "agressive", det kommer du ingen vei med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå