Gå til innhold

TL: 30.10.11: Rosenborg - Brann


Tosha0007

Anbefalte innlegg

nor_rosenborg_313_logo_1251098270374.pngVS brann_logo_imagelarge.gif

Tippeligaen 28. serierunde

Lerkendal, Trondheim

Søndag 30.10.2011 klokken 20:00

TV2 HD

Siste femkamper i Tippeligaen:

 

20.03.2011: Brann-Rosenborg 2 – 1

19.09.2010: Brann-Rosenborg 2 – 3

14.04.2010: Rosenborg-Brann 3 - 0

01.11.2009: Brann-Rosenborg 1 - 1

05.04.2009: Rosenborg-Brann 1 – 1

 

 

Sesongen går inn i en avsluttende fase, gullet er så godt som utdelt mens kampen om resten av medaljene fortsatt er åpen. Rosenborg og Tromsø har et lite forsprang, mens Vålerenga og Brann halser henholdsvis to og fire poeng etter. Kampen på Lerkendal kan sende enten sende Brann inn eller ut av sølvstriden.

 

Rosenborg har hatt ett greit tak på Brann hjemme på Lerkendal de siste årene (ikke tapt hjemme siden 2006 i Tippeligaen), det store spørsmålet er om Brann kan bryte barrieren å tukte trønderne på bortebane.

 

Seriepremieren mellom lagene på Brann stadion i vår endte med 2-1 seier til Brann etter mål av Kim Ojo, Bjørnar Holmvik og Mushaga Bakenga.

 

Brann og Rosenborg er de to lagene som skaper flest målsjanser i snitt, noe som kan gi en sjanserik og underholdende kamp for nøytrale tilskuere.

 

Brann:

 

Etter og tatt Tippeligaen med storm allerede i første serierunde har Kim Ojo og Brann hatt en god sesong, som før sesongen var dømt nord og ned av "eksperter". Ojo er bare to mål bak Årst og Prica som er toppscorer i Tippeligaen i år.

 

 

 

 

ojo_136029o.jpg

 

 

 

Det store spørsmålet er om cupfinalistene klarer å heve seg etter en dårlig hjemmekamp mot Sarpsborg sist og et forsmedelig tap mot Start før det. Har de hovedfokuset rettet mot cupfinalen, eller er de klare til ofre det lille ekstra for å hente inn igjen Rosenborg i kampen om sølvet?

 

Etter en bra vårsesong der Brann lenge var helt i toppen har det stoppet litt opp for de rød kledde i høst, som har vært preget av mange uavgjort kamper.

 

Sannsynlig lag :

 

Leciejewski

Sævarsson – Grorud – Amankwah - Fakiri

Austin - Bajter

Mjelde - Guastavino - Holmvik

Ojo

Er dessverre ikke særlig oppdatert på Brann, så her må dere gjerne korrigere meg.

Rosenborg:

 

Rosenborg har variert mye i prestasjonene den siste perioden, selv om resultatene har vært «så der». Rosenborg har ikke vunnet en søndagskamp siden hjemme mot Moldei begynnelsen av august så hjemmefansen trenger sårt en søndagsopptur. Etter storhandel i sommervinduet har Rosenborg forsterket det offensive med John Chibuike og Borek Dockal mens Muhammed Awal-Issah skal være ryddegutt på midten. Nå er håpet at disse skal være med å sikre seriesølvet i det som i trønderne sine øyne forhåpentligvis er en mellomsesong.

 

Etter en frisk kamp av Bakenga på onsdag mot FFK er det nok mange som tror han starter for vertene, men Bakenga vil trolig spille i juniorkamp på lørdagen og vil derfor trolig bare få et innhopp på slutten av kampen. Prica og Dockal returnerer retter karantene sist, og det vil bli spennende om Svensson vil få plass i startelleveren etter å ha vært opptatt med u18-landslaget mot Godset og FFK.

 

Sannsynlig lagoppstilling:

 

Örlund

Lustig – Larsen – Rønning – Dorsin

Dockal – Issah – Henriksen – Holm

Prica – Chibuike

Personlig håper jeg Svensson får starte, da Henriksen trolig hadde hatt godt av en liten pause for og få mer energi I spillet sitt.

 

 

 

 

JonasSvenssonPortrett.jpg

 

 

 

Håpet er at han resten av laget kan blø og kjempe for drakta slik Svensson pleier. :whistle:

 

 

 

Resultattips:1-1

 

Da seest vi på Lerkendal! Husk at fotball er best på stadion…

 

PS: Husk finalen i junior NM mellom Rosenborg og Brann på Lerkendal lørdag 29.10.11 klokken 14:00.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rosenborg tok første stikk mot Brann i helgen etter å ha vunnet 2-1 i finalen i NM gutter 19! Da håper vi Rosenborg fortsetter med å ta skalpen til Brann sitt a-lag i morgen kveld :innocent:

 

edit: Siden Svensson ikke spilte dagens finale for RBK starter han trolig på bekostning av Fredheim Holm i morgen.

 

 

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

RBK tar nok dette. Brann har (forhåpentligvis hatt) alt av fokus rettet mot cupen, for i serien har det vært begredelig spill en stund nå. Håper dog jeg tar feil og at Brann reiser seg i morgen. Er alltid kjipt å tape mot RBK, selv om det nok ender slik i morgen også. Tips: 2-1.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Flott du lager en kamptråd. Det ble litt masse spam, i den andre tråden, tehe.

 

Men nå over til temaet; Rbk spiller på hjemmebane, noe som er en stor fordel i fotball. Jeg tror at blir litt som Cupfinalen for juniorene, Brann styrer i 1. Omgang, mens i 2 er det Rbk som herjer utpå banen. Jeg tenker meg at Rbk vinner, men jeg er storfornøyd viss vi kommer hjem fra Trondheim med 1 poeng.

Endret av Game0rz
Lenke til kommentar

Håper du ikke spammer ned tråden her før det har gått 5 min

 

Det går da ikke an å spamme under en kamp hvis man bare legger ut det man synes om kampen...

 

Det bør være fremtiden Grorud spiller for i dag og de siste kampene. For han har gjort så mange feil defensivt at han ser ut som en 3.divspiller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...