Judaz Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 I forbindelse med jobben min fikk jeg i oppdrag å finne en "hack" for å oppgradere HTC-telefoner levert med engelsk Windows Phone 7 til Windows Phone 7.5 "Mango" med norsk språk. Selv om Mango ble lansert på norsk nå i September er det i utgangspunktet ikke mulig å oppgradere telefoner som er levert før Mango ble sluppet til Mango med norsk språk. Ikke sånn helt uten videre hvertfall. Jeg har det siste året vært Android-bruker og har lite erfaring med Windows Phone 7, men etter en del research, prøving og feiling fant jeg en måte som gjorde det mulig å få norsk språk når du oppgraderer til Windows Phone 7.5. Windows Phone virker forøvrig som et svært lovende operativsystem for mobile enheter, og er på mange områder fullt på høyde med eller bedre enn Android, men er et noe mer lukket system i retning Apple iPhone. Fremgangsmåten er testet på HTC Mozart, men burde i teorien fungere med alle Windows Phone 7-telefoner. Dersom du allerede har oppgradert til Mango, må du nedgradere igjen for at dette skal fungere. Før du starter trenger du: - Microsoft Zune - ChevronWP7 og ChevronWP7 sikkerhetssertifikat (husk å laste ned både programmet og sertifikatet) - Windows Phone Developer Tools RTW - Tom XAP installer for Windows Phone 7 - Registry Editor 1.1.0.0 for Windows Phone 7 - Registerfix for PC-en med Zune installert Slik gjør du det: Last ned alle filene under 'før du starter' og uten telefonen tilkoblet installerer du Microsoft Zune og Windows Phone Developer Tools. Kjør registerfiksen på PCen hvor Zune og Developer Tools er installert. Send sikkerhetssertifikatet for ChewronWP7 til deg selv på e-post. Åpne e-posten på telefonen og installer sertifikatet ved å dobbeltappe på ikonet. Installer Tom XAP installer. Koble telefonen til PC-en og start Zune. Når du får spørsmål om å oppdatere programvaren, velger du oppdater senere. Start ChevronWP7. Pass på at telefonen ikke er i skjermlås når du starter programmet. Jeg kjører Windows 7 64bit og måtte kjøre programmet i kompatibilitetsmodus for Windows XP SP3 med administrative rettigheter. Kryss av i begge avkrysningsboksene og klikk på unlock. Installer Registry Editor ved å dobbeltklikke på filen. Pass på at telefonen ikke er i skjermlås når du starter installasjonen. Den vil da bli installert ved hjelp av Tom XAP installer. Registry Editor vil etter installasjonen automatisk starte på den tilkoblede telefonen. I Registry Editor, bla deg fram til HKEY_LOCAL_MACHINE\MUI\Available. Velg Add new value. Sett value to 0414 (norsk bokmål). Type lar du stå som String. Name kan du sette til Norsk bokmål. Avslutt Registry Editor og avslutt Zune. Når du starter Zune pånytt vil du få spørsmål om å oppdatere. Klikk da på neste. Zune vil nå installere siste versjon av Windows Phone. Dette tar litt tid, så hent deg en kopp kaffe Når oppdateringen er ferdig kan du gå til Settings > Region+Language > Display Language. Norsk skal nå vises på listen over tilgjengelige språk. Håper noen får nytte av denne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Flott, takker! Skal få testet dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Da var min Trophy norsk windows phone 7.5. Takk til TS! Endret 5. november 2011 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå