Gå til innhold

Kortfilm: Restaurant - Vær forsiktig med hva du bestiller

Anbefalte innlegg

Restaurant - Vær forsiktig med hva du bestiller

Restaurant - IMDb

Restaurant - Facebook

Handling:

Benny, en ung kokkelærling havner i en pengekonflikt med en høytstående selger. Konflikten fører til en maktkamp mellom to bransjer. Benny ser ingen annen utvei enn å konfrontere selgeren med et tilbud som står høyere enn penger eller betale den ultimate prisen.

------------------

Ønsker gjerne konstruktive tilbakemeldinger på kortfilmen. Spør om du har noen spørsmål og jeg svarer så godt jeg kan.

Endret av Dødskalkunen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk et bedre inntrykk av narkobossen når jeg så hele filmen, så fløtepusfaktoren gikk litt ned. Han var rimelig godt sminka også og dere fikk godt skildra nedsiden.

Resturant-location funka veldig bra. Filmlook og grip var også der uten at jeg la merke til det. Det er alltid et godt tegn.

Som Steven Spielberg er kjent for, en tagning til og få uttrykt mer følelser. Mer intensitet uten at det blir ute-av-karakter-overspilt. Har man flere tagninger er det lettere å mikse riktig i post og få jevn flyt i det.

Synes det er mest skuespillerprestasjonene som har forbedringspotensial, for resten er samlet sett godt over godkjent. Overspillet til gamlingen var legendarisk (kanskje det var tilsiktet?), men han hadde en rimelig troverdig reaksjon når han oppdaget stoffet.

F.eks når bordet veltes så virket det ganske puslete. Når du er så sint og frustrert som han burde være er det sterke følelser i sving og det kommer som regel ut med mye kraft.

Når jeg tenker meg om så er kanskje måten hovedpersonen er på symptomatisk med de problemene han har havnet i, men jeg klarer ikke helt å få utageringen hans til å passe med problemene slik den er presentert i sjangeren. Det er vel kanskje slik at alt er så forsterket i filmen at man forventer det, og at det som er normalt blir på en måte "galt" selv om det er det mest realistiske.

Dialogen funka generelt bra og musikk blandet seg fint der den skulle og underbygde historien.

Vakt-merket på utedøra virka forstyrrende, ellers var det ryddig ute, og jeg la bare merke til en liten glipp på lydmiksen.

Dere har lagt ned mye bra jobb i dette, og det vises.

Dere er på rett vei, og vel så det.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemelding, settes pris på!

Vi brukte god tid på å finne ut stilen og looken til "narkobossen", kjekt å høre at noen legger merke til det. Da dette er første gang jeg jobber med et såpass stort fokus på skuespillere, både profesjonelle og amatører, har jeg blitt en stor erfaring rikere. Er i grunn svært fornøyd med hele skuespillergjengen, men ser i ettertid at jeg har vært vag på enkelte punkter i regien.

Tenker du på NOKAS-skiltet utenfor restauranten eller det som henger inne på døra i korridoren mellom kjøkken og restaurant?

Nok en gang tusen takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Det var ute-skiltet jeg tenkte på. Det skilte seg såpass ut at du burde kreve penger for reklameeffekten :)

Det er viktig med ærlige og konstruktive tilbakemeldinger, for man blir fort litt sveiseblind uten at man merker det av å jobbe i materien så lenge.

Du kan jo også legge ut filmen på norsk amatørfilm forum. Tror det er mer riktig nedslagsfelt for mer nøyanserte tilbakemeldinger der, gitt at du jobber såpass seriøst, men det kommer vel an på hvem du vil ha tilbakemeldinger av. Virker ikke så det er så mange kritikere som frekventerer dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...