Mala Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Heisann godtfolk! Mottok mitt ASUS XONAR D2X lydkort i dag, og fikk montert dette i maskinen. Ved oppstart kom det opp ett bilde om at overklokkingen failet, og jeg ble ledet til BIOS. OK tenkte jeg, får prøve å resette BIOS tilbake til standard instillingene samt deaktivere on-board lyd innstillingene. Tok en ny restart og så var det i gang. Maskinen slår seg enten av kort tid etter oppstart, ellers så fortsette den sin gang til boot-lyset på hovedkortet lyser rødt. På skjermen får jeg dene beskjeden : "No Cable Connected". Jeg har prøvd å resette CMOS samt koble ut lydkortet, men står fortsatt fast. Prøvde forøvirig også en annen HDMI-kabel...er uansett rart at skjermen plutselig ikke får signal fra den gamle kabelen jeg har brukt fra starten av. Kan HDMI kontakten på skjermkortet ha tatt kveld av en eller annen grunn? Jeg skal skaffe meg en DVI-kabel litt seinere og se hva som skjer da.... Resten av maskinvaren er som følger: Skjerm BenQ G2420HD (midlertidig primærskjerm) Kabinett FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK Hovedkort ASUS P8P67 PRO B3 P67 S-1155 ATX Processor INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 @ 4.5 Ghz med CORSAIR H60 HYDRO væskekjøling Minne CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) Videokort ASUS GEFORCE GTX 580 DIRECTCU II Harddisk CORSAIR FORCE 2.5" 60GB SSD MLC (OS disk) SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB + en annen disk jeg ikke kommer på. Operating System Ekte Windows® 7 Home Premium, 64-biters, Norsk Sound Integrert 7.1 kort brukes med Steelseries Siberia v2. headsett PSU CORSAIR TX 850W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU Mus Logitech G400 Keyboard Logitech G110 All hjelp mottas med glede, for dette var virkelig dråpen i glasset som fikk ting til å renne over denne uken her...hehe. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Har du en kompis med stasjonær du kan teste litt maskinvare i? Eventuelt maskinvare du selv kan teste med? Det er vanskelig å si hva som har gått her. Det kan være hovedkort, skjermkort, prosessor, RAM, eller størmforsyning. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Test maskinvaren på en annen maskin som sagt av arni er en god ide.. lydkort og skjermkort. Om det forsatt er problem så kan det kanskje være at du har vært uheldig med statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
audible Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) koble ut absolutt alt utenom 1 rambrikke, cpu, psu og skjermkort , kobl til en Linux LiveCD usb stick ( eller DVD) Husk å teste med alle ram brikkene i alle posisjoner. De gangene jeg har hatt sånne problemer har det vært 2 ting, rambrikkene eller skjermkortet. Endret 19. oktober 2011 av audible 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Kan spøke litt for en alternativ testrigg.Men skal plukke fra hverandre maskinen og teste steg for steg ja. Statisk elektrisitet, tja det må være en førstegang for alt. Har fiklet såpass mye i så mange maskiner at dette her er noe jeg er veldig obs på. Men dette var jo en førsteklasses timing med BF3 rett rundt hjørnet og greier Fantastisk! Har ihvertfall ett ekstra skjermkort liggende her da, så kan begynne i den enden Takk for tips folkens, skal komme tilbake når eg får tid til å utforske litt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Nå må eg le...byttet til en DVI-kabel og maskinen bootet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå