Synt4xx Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei, Oppgraderte nylig pcen med nytt hovedkort, ny prossesor, ny harddisk nyt skjermkort og RAM. Da jeg hadde satt alt i prøvde jeg og starte opp. Jeg så noe røyk komme ut oppe ved ram brikkene, så jeg dro ut strømmen med en gang. Etter det dro jeg ut alle ledningene fra frontpanelet til hovedkortet og prøvde og starte igjen, denne gangen startet pcen, før den skrudde seg av igjen. Deretter startet den av seg selv igjen og forsatte å gå. Men nå får jeg ikke noe signal til skjermen min, i tilleg til at det lyser et rødt lys ved siden av CPUen, noe som skal tyde på at noe er galt med CPUen såvidt jeg har forstått. Hovedkortet mitt er et ASUS P8Z68-VPRO men en Intel i5 2500k og et Geforce GTX 570 Vet dere hva som kan være problemet? Har jeg ødelagt noe da røyken kom? Vet om noen som har opplevd det samme uten at noe ble ødelagt. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Prøv å koble skjermen til det integrerte skjermkortet. Lenke til kommentar
Tsenng Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Røyk ut av pc er i 99% av tilfellet=ødelagt. Tydeligvis noe som røk under oppstart. Har du annen cpu /ram du eventuelt kan teste? Dette skjedde med meg for noen mnd siden og hovedkortet mitt ble ødelagt pga overspenning i en kabel eller noe slikt. Det luktet svidd og dett var dett Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ta ut CPU og se til at pinnene nede i sokkelen er som de skal være. Ta også en nærmere titt på hovedkortet og se om du finner noe som har smeltet. Dette er dog ikke nødvendigvis lett å få øye på. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Takk for svar! Tror ikke det finnes integrert skjermkort i dette hovedkortet. Har kun DDR2 brikker liggende, vil disse være kompatible med et hovekort som egentlig skal ta DDR3 brikker? Skal sjekke senere om noe er smeltet eller om CPU pinnene er som de skal. Poster ny info da. Kan jeg få returnert de eventuelt defekte delene til komplett og få nye forresten? Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Hovedkortet ditt skal støtte den integrerte GPUen i prosessoren. Ellers har jeg ingen tips dessverre. Edit: ganske Sikker på at du skal kunne få returnert delene på garantien, men du må jo luke ut hvilken del som er toast. Endret 18. oktober 2011 av UNSCCapone Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Ja skjønner det. Men siden jeg bestilte en oppgraderingspakke, kan jeg kanskje returnere hele pakken, eller? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det burde ikke være nødvendig hvis det er komplett som har solgt deg settet. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Det burde ikke være nødvendig hvis det er komplett som har solgt deg settet. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Har i allefall ikke behøvd tidligere og returnere alt når bare ett komponent har feilet. Jeg mener at det blir en unødvendig belastning på kunden, som heller kan løses på en langt enklere måte. Hvis komplett nekter og bare ta imot en del. Når settet egentlig er bestående av komponenter komplett har satt sammen i en liste for og gjøre det enklere for kunden slik kunden ikke trenger og lese om hva som er kompatibelt eller ikke. Så egentlig så ville jeg sagt at settet ikke kan regnes som en enhet. Når komplett bare har satt sammne en ferdig liste på nettbutikken. Lenke til kommentar
SoberLobster Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Har du prøvd å starte pc'n med bare 1 ram brikke? Når jeg bygget min nåværende pc fikk jeg ikke opp noe på displayet. Etter mange timers "slit" prøvde jeg å starte pc'n med bare en brikke. Er ikke helt sikker på hvorfor det hjalp. Kan være at hodekortet ikke klarte å synkronisere all den rammen ved første oppstart. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Dette har jeg ikke prøvd, men høres interresant ut! Dumt jeg har pakket alt inn igjen nå, men jeg får vel bare pakke det ut igjen. Var dette med samme hovedkort? Da jeg ikke vet helt hvilken komponent det er noe i veien med er det enklere for meg å sende inn hele settet, istedefor bare en del fant jeg ut , WilliamAR. Takk for hjelp så langt på emnet sålangt! Lenke til kommentar
Khani Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Ja det er jo sant det. Men en grundig feilsøking først skader aldri Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Nei det gjør vel ikke det Har prøvd da, men det virker ikke som jeg finner ut av noe. Kan jo heller ikke bruke de gamle komponentene mine, da disse er av en annen socket. Har sendt inn hele pakken nå da. Prøvde to skjermkort i hovedkortet, og ingen ga signal. Var det riktig av meg å konkludere med at det ikke var noe i veien me skjermkortet? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Har du skrudd ut HK og tatt ut RAM og sett etter svarte prikker på kretskortene? Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Har sett etter ting som skiller seg ut på hovedkortet, men fant ngenting. Hva tyder svarte prikker på? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Prikkene er svidde kretser i kretskortet. Det er vel letteste metoden jeg vet om når det kommer til feilsøking av denne typen problem. Du har vel sett på både forsiden og baksiden av HK? Se godt over hele kretskortet når du sjekker. Prikkene kan faktisk ofte være ganske små. Ta også en titt rundt chipper på både RAMen og Hket og se om det er noe uvanlig der. Er det heatspreadere på RAMen (Metallplater) så trenger du ikke dette* Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Sjekket ikke så nøye, men har sendt inn delene nå. Håper komplett sendet meg nye deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå