Stalthy Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Hei igjen! Om det er noe dere lurer på eller noe dere vill si så er det bare å poste det her. denne førsteposten blir oppdatert med problem stillinger, Byggetråden En ting jeg lurer på, om noen har noen deler som de vill donere ( helst fra 2002 og oppover, send meg specsa) så kan jeg se litt på det, men har ikke alt for mye penger å gi bort i frakt En annen ting er, om noen vill sponse, hvordan burde jeg spørre dem? Post gjerne det jeg burde skrive på englesk og norsk, og tips til hvem jeg burde spørre! Endret 13. oktober 2011 av Stalthy Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe å ha noen defekte komponenter på lager hvis dere skulle trenge noe... Lenke til kommentar
fomox Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Neineinei! Vet du hva som skjer når du støvsuger? en ting jeg vet er at det lages statisk elektrisitet, det betyr at det drepet elektronikk. Med andre ord, IKKE støvsug pcdeler, bruk heller trykkluft (trykkluft på boks eller kompressor hvis du har det). Hvis du skal bruke trykkluft pass på å holde igjen viftene, hvis ikke vil de få en sinnsyk hastighet og du risikerer å ødelegge dem. Ellers liker jeg ideen deres! Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Noe spesiellt du vill forandre på ? (mener om det er noen forbedringer du synes jeg burde gjøre?) Angående støvsuging, jeg har snakket om det med broren min ( han har jobbet på data verksted, der dem støvsugde og satt sammen hele tiden ) min pc har i allefalll ikke fått skade enda, men tror denne støvsugeren ikke lager så mye statisk elektrisitet, om det er VELDIG farlig så får jeg vell kjøpe luft på boks, har du evt kilder, fordi jeg ville nesten tro at det avhenger av støvsugeren. Til du som lurte på hva jeg trenger med defekte deler, om jeg ikke klarer å finne brukbare deler så må jeg nesten ha defekte deler. Jeg har kanskje mulighet for å skaffe noen deler fra en 2006 laptop ("spill" laptop (han er en venn av meg) ) han sier at skjermen er knust og orker ikke å betale for repp, så da skal jeg se om jeg ikke klarer å skaffe noen deler av han. Skal prøve å skaffe noen skole laptopper i morgen, ulempen er at de enten er gamle eller at noen av dem er defekte, jeg håper bare på at de er gamle, hvis ikke så må jeg bruke defekte deler bare for å se om det passer. Jeg sliter litt med planleggingen, hvordan vifter skal jeg ha bla. Og hvordan skal jeg få inn de orginale kontroll portene, tenkte også på emulator, men usikker hvor bra det er. Et annet problem er også at det fulgte med en 160 gb IDE harddisk, og jeg klarer ikke å få ut noen drit av den, tenkte å få ut operativ systemet for å så prøve å klare dual boote den. Vill dette funke? fordi det hadde vært den ultimate løsningen Og, den har plass til en 3.5 tommer, men jeg tenker på en 2.5 da får jeg litt bedre plass (kanskje bedre hovedkort)Laptopper bruker 2.5 right? tror jeg klarer å skaffe en på ca 160 da. Lenke til kommentar
fomox Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Noe spesiellt du vill forandre på ? (mener om det er noen forbedringer du synes jeg burde gjøre?) Angående støvsuging, jeg har snakket om det med broren min ( han har jobbet på data verksted, der dem støvsugde og satt sammen hele tiden ) min pc har i allefalll ikke fått skade enda, men tror denne støvsugeren ikke lager så mye statisk elektrisitet, om det er VELDIG farlig så får jeg vell kjøpe luft på boks, har du evt kilder, fordi jeg ville nesten tro at det avhenger av støvsugeren. Til du som lurte på hva jeg trenger med defekte deler, om jeg ikke klarer å finne brukbare deler så må jeg nesten ha defekte deler. Jeg har kanskje mulighet for å skaffe noen deler fra en 2006 laptop ("spill" laptop (han er en venn av meg) ) han sier at skjermen er knust og orker ikke å betale for repp, så da skal jeg se om jeg ikke klarer å skaffe noen deler av han. Skal prøve å skaffe noen skole laptopper i morgen, ulempen er at de enten er gamle eller at noen av dem er defekte, jeg håper bare på at de er gamle, hvis ikke så må jeg bruke defekte deler bare for å se om det passer. Jeg sliter litt med planleggingen, hvordan vifter skal jeg ha bla. Og hvordan skal jeg få inn de orginale kontroll portene, tenkte også på emulator, men usikker hvor bra det er. Et annet problem er også at det fulgte med en 160 gb IDE harddisk, og jeg klarer ikke å få ut noen drit av den, tenkte å få ut operativ systemet for å så prøve å klare dual boote den. Vill dette funke? fordi det hadde vært den ultimate løsningen Og, den har plass til en 3.5 tommer, men jeg tenker på en 2.5 da får jeg litt bedre plass (kanskje bedre hovedkort)Laptopper bruker 2.5 right? tror jeg klarer å skaffe en på ca 160 da. Kilde: http://www.google.com/search?q=st%C3%B8vsuge+pc&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det høres ut som du ikke vet at defekt betyr ødelagt. Jeg omformulerer: hva faen skal du med ødelagte deler? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Trenger de sannsynligvis ikke da jeg kanskje kan skaffe pc deler av skolen om ca en ukes tid, evt en venn. Defekte deler så kunne jeg ha sett om de passa men jeg kan jo bare ta mål og lage papp (helst) men også papir (som sikkert suger) for å se hvor stort hovedkort osv jeg får plass til Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Prøv å skaff deg noen sponsorer Men vis du samler inn så gamle deler tror jeg du ikke får til noe bedre enn en mediespiller som ka spille av filmer.. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 DEFEKT=ØDELAGT! Nå orker jeg ikke forklare dette mer. Men som Gurre nevner, tror ikke det blir mye futt i denne saken. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) VET DET! Men trenger ikke de fordi jeg kan bruke papp (evt papir). Les lengre opp i posten Usikker på hvordan jeg kan skaffe sponsorer, hvordan skal jeg skrive på engelsk osv Hoveddelen (uansett om jeg har deler fra 1600 tallet) skal bare brukes til bootes om delene ikke er bra nok, da kjøper jeg noen billige E: Har blitt sponset av Fratcal Design Venter på skole pcer som jeg kan bruke Endret 8. desember 2011 av Stalthy Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Neineinei! Vet du hva som skjer når du støvsuger? en ting jeg vet er at det lages statisk elektrisitet, det betyr at det drepet elektronikk. Med andre ord, IKKE støvsug pcdeler[...] Det er det dummeste jeg har hørt. På hvilken måte mener du det blir mer statisk elektrisitet av å suge støv enn å blåse støv? Jeg sliter litt med planleggingen, hvordan vifter skal jeg ha bla. Og hvordan skal jeg få inn de orginale kontroll portene, tenkte også på emulator, men usikker hvor bra det er. XBOX-kontroller bruker USB-grensesnitt. Det ligger mange guider på hvordan en konvertere fra vanlig XBOX-kontakt til USB på nettet. Et annet problem er også at det fulgte med en 160 gb IDE harddisk, og jeg klarer ikke å få ut noen drit av den, tenkte å få ut operativ systemet for å så prøve å klare dual boote den. Vill dette funke? fordi det hadde vært den ultimate løsningen Du får ikke kjørt XBOX-OS på en vanlig x86-pc. Hvis jeg ikke husker helt feil, så bruker xbox xFAT på disken sin, et format som Windows ikke klarer å lese. Du får dermed ikke hentet informasjon fra XBOX-disken på en vanlig datamaskin. Formater disken og legg inn WinXP på den. Deretter kan du f.eks legge inn en emulator hvis du vil spille enkle spill på PCBoxen din. Og, den har plass til en 3.5 tommer, men jeg tenker på en 2.5 da får jeg litt bedre plass (kanskje bedre hovedkort)Laptopper bruker 2.5 right? tror jeg klarer å skaffe en på ca 160 da. Hovedkort fra bærbare PC-er kan bruke både 3.5" og 2.5" disker(samme grensesnitt), men det er ikke sikkert at du har plass til 3.5", og dermed må skaffe en adapter. Det er også mulig at hovedkortet ikke gir nok strøm til en 3.5". Hoveddelen (uansett om jeg har deler fra 1600 tallet) skal bare brukes til bootes om delene ikke er bra nok, da kjøper jeg noen billige Nøyaktig hva tror du booting betyr? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg tror booting betyr "oppstart" altså at den starter opp OS'et. Om dette er feil så får du si ifra Det jeg mente var at jeg kunne skjekke hva som må byttes ut eller om det holder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå