mh94 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Hei! Jeg er en av veldig få norske spillere i spillet Allods Online og hadde håpet på å få flere norske gamere til spillet ved å lage min første anmeldelse siden jeg har spilt spillet siden betaen. Allods Online Allods fikk sin endelige utgivelsedato 10 mai 2011 og med 650,000 beta testere, fikk spillet en skuddsikker start. Siden spillet er gratis så stiger dette tallet enda. Allods er et mmorpg som er "free to play". Microtransaksjoner er vell det "nye" på markedet, hvor spillerene kan velge selv om dei vil bruke penger på spillet. Allods har microtransaksjoner og jeg føler dette kommer til ta over for abbonoment tjenesten snart. Imperials Eller Leagues ? Allods starter med at du velger hvilken side du vil spille som, Imperial's eller League's. Deretter lager du en karakter som du skal styre gjennom hele spillet. Karakteren du velger har et utvalg til hvilke klasse du vil spille som. For eksempel Orc'en kan ver Warrior men ikke Healer. Imperials og Leagues har kun en figur som du velge på begge sider, det er Kanian (mennesket). Imperials kan velge mellom, Arisen (Zombie), Orc (Troll) og Kanians. Leagues kan velge mellom Elfs (Alver), Gibberlings (En gjeng på 3 teddybjørner) og Kanians. Klassene du kan velge mellom er; Warrior, Scout, Paladin, Warden, Healer, Mage, Summoner og Psionicist. Welcome To Novograd! Velger du siden Imperials så starter du midt i en kamp på et skip i verdensrommet. Her får du en forsmak på hvordan spillet kommer til og bli når du kommer til lvl +40. Velger du Leagues starter du i en slott som er under angrep og du må sloss for komme deg ut i live. Imperials sin hovedstad(by) heter Nezebgrad og er på størrelsen med New York hvis du tenker in-game størrelse, det vil sei, det er den største byen i spillet. Leagues sin hovedstad er Novograd, et godt bevoktet slott med brygga som nabo. Nå virket det kansje puslete, men det er størrelsen har ikke så mye si hvis du skal trappe opp mot borga og møter en haug med krigere fra Leagues mektige army. Ja du kan faktisk bare trappe inn i hvilken som helst by i spillet, med om du overlever vokterene til ingangen er en annen sak. Astral & Ships! Hovedpunktet i spillet er nokk og komme seg til "Astral", dette er da verdensrommet i spillet. Allod(s) er alle "planeten" som du kan besøke i Astral og sloss for bedre utstyr. Å reise til Astral er ikke bare bare, du må tross alt ha et skip til dette. Skip kan du få kjøpt i hangaren, og det koster 1500 gold som er mye penger når du får muligheten til kjøpe ditt eget skip. Å byggingen av skipet tar 100 dager, men du kan gjøre quest for å halvere denne tiden. Er du sosial in-game og havner i den rette guilden med dei rette folka kan summen virke liten siden folk etter hva jeg har merket, er ganske uvanlig gavmilde i spillet. Som utgjør en enorm fordel. Ute i Astral er det ikke bare et tomt rom med noen Allods her og der nei, det er store demoner og andre blekksprut lignende aliens flyvende omkring leter et litt for lite bemannet skip som kansje ikke er så godt utrustet med godt skjold eller gode kanoner. Men du kan alltids kalle på hjelp i rommet og håpe at et annet skip, med 6 eller flere personer er på og står med hver sin ùberkanon og plaffer demonen til døde. Etter en sånnen kamp gjelder det å komme seg fortere en flint vekk. For demoner er det ikke lite av, og angriper i klynger er dei best til. Guilden din kan sloss mot andre guilder fra den motsatte siden av hva du valgte, for å eie en eller flere Allods. Det blir masse penger på spill her etterhvert som noen av dei store guildene har på en måte skatt i spillet som medlemmene skal betale 10 golds hver uke/måned. Nå er ikke jeg i en sånn guild så ikke sikker på hvordan det funker. Let's Parteh! Raid og instances er det mye av, jeg har klart å arrangere et raid på 20 high lvl's 2 ganger til The Isle of the Dead hvor du skal drepe den gigantiske roboten Genouer. Dette er ikke piece of cake skal jeg si dei nei. Siden Genouer har en respawn tid på 3 dager + han har noen dødelige laser stråler kommende ut av sin "butt" så hadde jeg hvert deg, hold avstand! Den første instances du kommer til på Leagues side Oreshrek Fortres. Det er ei borg som overtatt av rebels som ikke er helt enig kongen av Leagues; Aidenus. Totalt tror jeg det er 26 instances, og jeg vet sikkert at det 3 forskjellige Astral. Astral 1 er for +40, Astral 2 for +45 og Astral 3 er for +47. Max lvl er 47 og når du kommer til den lvl'en får du muligheten til å lage en ny karakter med dine runes, mounts, bags & banks osv fra din hovedkarakter som er en stor fordel hvis du laget en warrior, ble kjempe god, syntes det blei kjedeligt og bestemte deg for å lage en ny en, kansje healer denne gangen. Runes! Som sagt er spillet p2w med sine microtransakjsoner. Det er sant som de sies at alt du kan få kjøpt for ekte penger i spillet, kan du få kjøpt for golds in-game. Men det er ikke billig penge der. Runes, er på en måte hovedprinsippet du BØR bruke pengene dine på hvis du tenker å ta test runde i spillet. Du kan ha 6 runes i bruk på en gang, å alle runes i lvl 1 koster 44 silver in-game. Men det du skal gjøre å oppgradere runene dine til lvl 2 osv. For 30 norske kroner får du 230 gpots, som er dine virtuelle penger. Det tilsvare sånn sirka 6 lvl 2 runes, 3 på angrep og 3 forsvar. For å oppgradere en rune trenger du en rune i same lvl for mixe dei 2 runene til en rune lvl i høgere lvl, eks. 12 lvl 1 runes = 6 lvl 2 runes. Også trenger du 12 lvl 2 runes for 6 lvl 3 runes. Max lvl på runen er lvl 13. Runes mixes sammen Crystal Chips og Gold Dust. Chrystal Chip'sen kan du også selger ekstremt dyrt på Auksjon Huset. Så golds kan bli fort tjent hvis du ofrer litt lommerusk. Let's Kill! I Allods har du også noe som kalles Combat Glory, dette kan du tjene med å drepe fiender fra den motsatte siden. Når du kommer til lvl 21 så skal du til Holy Land. Her et fritt frem for deg om du vil gjøre questene eller løpe som en barbarisk jævel etter fienden. Til og lvl +30 er redde for fiender i Holy Land. Ja nå kan jo en lvl 40 One hitte en i lvl 21, men hvis den lvl 21 har noe kalt Holy... beklager med har glemt navnet, grunnet jeg og kompiser har kalt det Holy Crap gjennom spillet. Denne Holy Crap kan du bare kjøpe en av og dreper en lvl 30+ på et lite taste klikk, etter du har brukt den er det bare til å kjøpe en ny, dyr er den ikke. Så du trenger ikke å vær redd, for high lvls er mer redde for deg en det du er for dem. Når du dør havner du i Purgatory, et venterom der du kan vente en viss tid for å respawne eller betale litt myrrh for og komme ut raskt. En high lvl, +40, koster det sånn sirka 200 til 400 myrrh for å respawne raskt isteden for å vente den grusome 20 - 30 minuters ventetiden. I forhold til en lvl 22 med en ventetid på 20 sek og 2 myrrh. Til mer Combat Glory du får til bedre rank får du, og jo bedre rank, jo bedre "items and gear" kan du kjøpe. Eyegasm! Grafikken og Lyden er rett og slett fantastisk til og være et gratis spill spør du meg. Med dei rette instillingane og skjerm kommer du til og få den ultimate følelsen av en nytt spill som du ikke har betalt en øre for. Konklusjon Nå sier jeg har tatt med tøffeste og det viktigste, jeg hadde et dusin med bilder og noen videoer jeg tenkte å slenge inn på dei riktige plassene, men er ikke kjent med forumet så er ikke kjent med hvordan jeg gjør det, selv om jeg har vært medlem siden 09. Derfor kaster jeg inn en link til Allods sin hovedside: http://en.allods.gpotato.eu/ Ofte arrangere admins film og bilde konkuranser, også konkuranser in game som VIP instances for en viss lvl til en viss plass med visse mobs. Ikke så mye info der men det er helt random etter hvilken admin du får mulighet til å spille med og hvilke fiender han syntes passer til din gruppe. Jeg ville gitt dette spillet terningkast: 5 Eller: 8/10 For sin fantastiske historie i spillet og med utrolige avsluttning som får deg til å sitte et par timer ekstra bare for å stikke litt til Arena Of Death hvor du skal slakte fiender får det mest utrolig utstyret til karakteren din. Det eneste som er synd er all grindingen. Men allods har et system som heter Lucky Moments, bedre kjent som Happy Hour in-game, hvor du kan få opp 300% så mye XP, Gold, Reputation, Combat Glory og masse mer for quest og dreping. Håper virkelig å se flere norske spillere på Serveren Zak - League Side. Jeg ønsker velkommen flere norske gamere til allods. Mitt navn in-game er Tyto, jeg er en Warrior lvl 43, og har fremdeles ikke møtt en norsk spiller over lvl 12. Dette er min første spill anmeldelse som jeg brukte 3 og halv time på, så hvis du ser noe som er frykteligt galt; Gi beskjed. Endret 4. oktober 2011 av Tyto Lenke til kommentar
mh94 Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Her er en video til en av spillerene som vant en konkuranse, det er masse konkuranser hele tiden og prisen er gode! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå