Gudrunna Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Heihei! Før jeg starter med problemet vil jeg bare si at jeg vet ikke om dette er postet riktig, men det er bare og flytte det Ja, jeg har liksom 2 OS på en DELL LATITUDE D531. Og vil avinstalere en.. Har Xp og 7, og skal avinstalere Xp'en Den er så treig... Men jeg lurte på, hvordan gjør jeg det? Helst en enkel "bruksanvisning" og ikke en laang liste med vansklige ord :s Takker for alle svar! 32-bit forresten -Gudrunna Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 format c: i kommandolinjen Lenke til kommentar
Gudrunna Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 format c: i kommandolinjen Mener du c som i harddiskstason c / d ellernoslik? Lenke til kommentar
Gudrunna Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 format c: i kommandolinjen Når jeg skreiv det inn kom det: Acces Denied as you do not have sufficient privileges. You have to invoke this utility running in elevated mode. Ikke spørr om engelsken min... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Kjører du format c: fra Windows 7 er du ute og kjører fordi da er c disken Windows 7 ligger på, og den tviler jeg på du kan formate. Har du et bilde fra Diskbehandling du kan slenge opp slik at det er mulig å se partisjonene? Lenke til kommentar
Gudrunna Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Har du et bilde fra Diskbehandling du kan slenge opp slik at det er mulig å se partisjonene? Jaa : ) Det er altså D jeg skal fjerne... og bruke plassen her :s jeg har liksom brukt 30 min på og ta prt, lime inn i paint og laste opp her .. det er liksom meninga skal ta 2 minutter : ) Hjelp? Lenke til kommentar
Gudrunna Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 og nb: Jeg klarte og formatere, men feil -.- Og jeg har ikke no backup... Så, haha.. Må jeg instalere win 7 på nytt? ... Xp har itte nettverkskort serru! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Partisjonen som er D er faktisk primary partition, mens den som er C er en logisk partisjon. Da du slettet D:, fjernet du faktisk boot partisjonen selv om det bildet sier noe annet. Skal laste opp en bilde fra min PC av Computer Manangement (på engelsk) så du ser bedre hva som er Primary partition. Klikk på skjult tekst så ser du mitt oppsett. Litt forskjellig fra ditt da jeg har 5 hard disker, men primary partition C er boot hos meg. Hos deg er det nok D. Mulig jeg tar feil, men hvis PCen kom med Windows XP installert, og så installerte du Windows 7, vil faktisk det som er C (Primary Partition) i XP, bli D: i Windows 7. Altså MBR (Master Boot Record) vil normalt ligge på Primary Partition. Og den har du slettet. Men alt er ikke tapt, en normal format fjernet bare MFT (Master File Table) mens selve filene fortsatt ligger der. Så det skal være mulig å bruke et undelete program og hente ut alt igjen, med litt flaks. Endret 1. oktober 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå