Epp Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Bruker: Epp Objektiv: Sigma 24.2mm f2.8 Utstyr: Sigma DP2, stativ, blits (om nødvendig), AML Deltakernivå: Kandidat Annet: Sort-hvitt, parallellutfordring Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Du får kjørt deg i Oktober, ja! Lenke til kommentar
Epp Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Du får kjørt deg i Oktober, ja! Trenger å få sparket igang fotograferinga igjen. Kan bli crash'n'burn, men går ut høyt og satser på at det holder Endret 30. september 2011 av Epp Lenke til kommentar
Epp Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Dag 1 Jeg merker jeg har en del å lære om svart hvitt fotografering Utfordringen blir bra i så måte! ISO 50, f/2.8, 1/40 Endret 2. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Enda en tråd, det var da voldsomt. Nå begynner jeg å forstå Trondsters kommentar. Som du er inne på, så blir ikke fotograferingen noe enklere fordi om man skipper fargene. Kanskje snarere tvert i mot. Her har du i alle fall kontraster i pelsen (kontraster er essensielt i s/h), og i det sylskarpe området av bildet ser man den typiske pupill-streken. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Dag 2 Dagens vær var ikke av det beste, men det ble en fin liten tur for det :-) ISO 400, f/3.5, 1/40 Endret 4. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Geitebildet var flott. Skarpt og fint der det skal. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Dagens vær var ikke av det beste... Spørs i hvilken kontekst. Regn er slett ikke så gærent fotovær hvis man bare klarer å ignorere det våte for egen del (ref. min egen tur utendørs i dag). Bladene formelig popper ut av bildet i hvert fall, og dråpene har du jo regnet å takke for. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Geitebildet var flott. Skarpt og fint der det skal. Takk Spørs i hvilken kontekst. Regn er slett ikke så gærent fotovær hvis man bare klarer å ignorere det våte for egen del (ref. min egen tur utendørs i dag). Bladene formelig popper ut av bildet i hvert fall, og dråpene har du jo regnet å takke for. Helt enig. Det som stresser meg med regnvær er å ikke få kameraene våte så de tar kvelden For å ta bilder måtte jeg stikke paraplyskaftet under jakka, så jeg hadde hender til å holde i kamera Må lage en vest som kan holde paraplyen for meg, for det er en del regn her på vestlandet. Jeg liker ikke så mye å fotografere i full sol. Sannsynligvis fordi jeg ikke behersker det ennå Det hører med til historien at da jeg kom hjem var det en nydelig solnedgang, som jeg ikke kunne få tatt bilde av pga diverse bygninger i veien selvsagt... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Dag 3 I dag ble det hektisk. Er ikke så fornøyd med dagens bilder, men ser feilene og man lærer forhåpentligvis av det til neste gang. Så her er dagens utvalgte: ISO 800, f/3.5, 1/500 Endret 4. oktober 2011 av Epp 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 En silhuett av en kran er vanskelig å motstå. Kan nesten se ut som et dommedagsbilde for det industrialiserte samfunn. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Det var en fin tolkning. Tenkte ikke på den. Har etter i går bestemt meg for å endre litt på fremgangsmåten. På hverdagene så skal jeg nå se meg ut to objekter som skal tas bilde av. Altså ikke løpe rundt å ta bilde av alt mulig, men gjøre et valg og jobbe med det. Vil trene på det å kunne bedre se hva som virker eller ikke. Senere utfordring blir én eksponering. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Synes du har klart deg meget godt foreløpig. Gode kontraster, skarpe detaljer, gode konturer og nydelige sort/hvitt konverteringer Lenke til kommentar
Epp Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Synes du har klart deg meget godt foreløpig. Gode kontraster, skarpe detaljer, gode konturer og nydelige sort/hvitt konverteringer Takker! Og planen min gikk i vasken i dag. Hadde de tre døtrene mine (0-5 år) med på tur, så det ble ikke videre ro til å ta bilder, men det var egentlig bare en ny dimensjon til utfordringa og det var en morsom tur. I morgen er det en ny dag dog Lenke til kommentar
Epp Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Dag 4 The old tree ISO 1600, f/3.5, 1/50 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Dag 5 Energi til lys i mørket ISO 1600, f/7.1, 1/20 Endret 5. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
egilh Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken av festene dine jeg liker best. Alle er jo bra, men i denne festen synes jeg dagens foreløpig er best. Fin innramming av høyspenten Også fint at du holder deg til svart/hvit, det liker jeg Endret 5. oktober 2011 av egilh Lenke til kommentar
Epp Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken av festene dine jeg liker best. Alle er jo bra, men i denne festen synes jeg dagens foreløpig er best. Fin innramming av høyspenten Også fint at du holder deg til svart/hvit, det liker jeg Takker! Utfordringa til meg selv var å kunne se-og-tenke svart-hvitt når jeg er ferdig med oktoberfesten. Kjører to fester for jeg ønsker å lære begge kameraene mine bedre å kjenne. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Her kunne det blitt et salig virvar av streker hit og dit, men det hele er så strengt geometrisk at det fascinerer. Bra valg å "trekke linjene" til neste stolpe. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Her kunne det blitt et salig virvar av streker hit og dit, men det hele er så strengt geometrisk at det fascinerer. Bra valg å "trekke linjene" til neste stolpe. Takker! Synd jeg ikke hadde mulighet til å ta opp lyd. Kunne høre en fin BZZZZRBZZZ lyd fra ledningene i masta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå