PatSharpX Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Tenkte vi kunne hatt en fellestråd der vi postet stemningsbilder/filmer fra kamper. Gjerne med Tifo osv osv. Her kommer noen bilder fra LSK - VIF: Kanarifansen Klanen 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Artig med en slik tråd! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Brann - Haugesund Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hater å si det, men liker LSKs pyro. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Jeg er fan av pyro jeg også, men vil helst se at det skjer forsvarlig. Den pyroen der endte jo med en på sykehus med røykskader og en annen med andregrads forbrenning. Er det stemning for å lage en sånn tråd under "internasjonal fotball" også? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Såvidt jeg vet er pyro på tribuna blitt mer eller mindre legit nå, etter mye ståpåvilje fra representanter av kjernen og klanen. Greia er at det skal varsles i forkant, og det må en del skriftlige søknader inn til NFF. Godkjenning må man ha fra nevnte NFF og klubb. Pyroen kan også kun benyttes på forhåndsbestemte steder på tribunen. Vet at kjernen var prøvekanin hjemm mot Stabæk i fjor. 2. Forbundsstyret kan etter søknad fra arrangørklubb, gi arrangerende klubb tillatelse til å benytte. Stjerneskudd, teknisk klasse B. Før, under og etter kampen på området reservert for arrangørklubbens supportere Pyroteknisk materiell, teknisk klasse A. Under forutsetning av at disse benyttes av autorisert personell på en plass som er godkjent av anleggseier og politi/brannvesen. Under lagenes innmarsj, i pausen og etter kampslutt. Det pyrotekniske materiellet må være EU godkjent eller godkjent av norske myndigheter. Bruken gjelder kun ved lagenes innmarsj, i pausen og etter kampslutt. Bortelagets supportere kan ikke søke om bruk av pyrotekniske hjelpemidler. 3. Søknaden skal leveres på gjeldende skjema. "Søknad om bruk av pyroteknisk materiale." A. Søknaden må være NFF i hende senest fire - 4 - virkedager før kampstart. B. Tillatelse eller begrunnet avslag skal fra NFF foreligge søker senest to - 2 - dager etter mottatt søknad. C. Kun fullstendig utfylt skjema med alle instansers påtegnelse vil bli behandlet. 4. Søkeren (arrangørklubben) er ansvarlig for eventuelle skader og/eller ulykker knyttet til bruken av pyroteknisk materiell. 5. Forbundsstyrets skriftlige tillatelse til bruk av pyroteknisk materiell skal legges frem for NFF delegaten på kampmøte. I kamper uten NFF delegat skal tillatelsen legges frem for dommeren ved dennes ankomst til stadion. Sjøl er jeg for pyro, sålenge det skjer under kontrollerte former. Good shit, rett og slett. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Ja, det stemmer det du skriver, men tror NFF godkjente en søknad fra Klanen i hele fjor. Tipper det blir søkt til de fleste store kampene. Vi fikk jo vel 80.000,- i bot for denne blussingen borte mot FFK 16 mai i år. Jeg sto faktisk midt oppi den http://www.youtube.com/watch?v=XsEuQTCYO70 Endret 27. september 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvorfor ble dere bøtelagt? Krøll med godkjennelse? Uansett syns jeg ros skal deles ut til de som står på for å freske opp tribunekulturen i norsk liga. Kudos. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Hadde nok ikke fått godkjent søknaden. Evt ikke søkt i det hele tatt. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Okay. Litt trasig at sånnt skjer. Men når det er sagt, så tror jeg ikke NFF er de enkleste å forholde seg til i slike sammenhenger heller. Men de skal ha for at de åpner for det. Må forresten si meg enig med DJ_Dark i at pyroen til kanarifansen var bra. Liker det. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hadde forresten en legendarisk pyro på Hønefoss borte i fjor. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Aalesund - Start, semien i cupen Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Vålerenga - Rosenborg Lovlig blussing Edit: Leste nå at det opprinnelig ble søkt om å få lov til å fyre av 14bluss, men fikk innvilget 7 stykk. Tanken ved blussingen var å lage en V. Dette ble jo da noe amputert med tanke på antall bluss. Men fortsatt bra at det ble gjennomført på lovlig og ordentlig vis! Endret 26. september 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Synd at pyroen på landslagsarenaen i går ikke ble vist på TV, fikk ikke med innmarsj eller noe. Så bare en røyksky fra helvette, noe som i og for seg er et godt tegn. Alle på stadion la sikkert godt merke til den. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Leste at "de" mener det var Ikaros som sto bak søknaden var litt skuffet over lite lys fra blussene. Er forsåvidt enig, det var lite lys kontra røyk. Men det ga fortsatt en god effekt. Veldig bra at søknaden ble innvilget å at gjennomføringen gikk smertefritt! Har lett etter bilder fra andre kamper denne runden, men har ikke funnet så mye. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Det er da ingen nyhet at TV2 starter sendingen så kort opptil kampen som mulig. Man får sjelden med seg evt blussing og innmarsen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Her kommer V'en fra Vålerenga - RBK kampen litt tydeligere frem. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Gode minner fra Hønefoss borte 2010. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Har sett noen jævlig fete bilder av Kjernen/Nidaros Ultras, skal se om jeg finner. Odd - Viking Vålerenga - Rosenborg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå