Stylpe Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Kommer plutselig ikke inn på noen utenlandske sider. Startet for ca 30 min siden, satt bare og idlet i Eve Online og surfet litt. Får ikke noe svar når jeg pinger google sin dns 8.8.8.8. Ping klarer ikke å gjøre noe dns-oppslag på slike sider heller (testet flere, bl.a. google.com). Men alle norske adresser funker fint. Har tatt reboot av både ruter og pc. Har nett fra NextGenTel. Lenge siden det har vært noe tull med dem nå. Merkelig nok er også hjemmesidene deres nede, får server error når jeg går inn der. Noen andre som merker noe til dette? Endret 20. september 2011 av Stylpe Lenke til kommentar
Johan Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ja, NGT ser ut til å ha store problemer atm. Akkurat da det passet dårligst... Lenke til kommentar
Foundry Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg skrev nettopp et innlegg (bare i feil forumkategori x) ) om noe lignende. Kommer ikke inn på google, youtube, dustinhome, google+ osv, men kommer inn på f.eks hardware.no Har også tatt en reboot av ruter og pc, samt sjekket ruterinnstillingene. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 I følge noen jeg sitter på skype med, så er det pga NGT sin DNS. Hadde vært kjekt om noen som ikke har NGT kan sjekke NGT sine facebooksider og se om noen har kommet fram til en løsning eller at de evt. har skrevet noe selv? Plagsomt og bæsjetreigt å kun surfe norske sider... Lenke til kommentar
Stylpe Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Bah, da er det kanskje leggetid, da Håper det er i orden i morgen. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det er ikke bare DNS tror jeg, ser ut som det er problemer også med all annen TCP-trafikk Lenke til kommentar
Newman Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Funker ikke her heller Jeg som hadde tenkt til å spille litt SC2. Jaja, får heller jobbe litt med Fritzl-kopien min i The Sims 3 Lenke til kommentar
ostebonden Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Opplever de samme problemene med nextgentel. Får ikke kontakt med utenlandske nettsider. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 I følge noen jeg sitter på skype med, så er det pga NGT sin DNS. Hadde vært kjekt om noen som ikke har NGT kan sjekke NGT sine facebooksider og se om noen har kommet fram til en løsning eller at de evt. har skrevet noe selv? Plagsomt og bæsjetreigt å kun surfe norske sider... De ligger og sover og drømmer sine søteste drømmer med god samvittighet. Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Hadde det samme problemet med mobilnet "netcom" her mens canal digital har vert helt offline i kveld/natt. Fikk kontakt med utenlandske sider samtidig som nettet fra CD kom på igjen. Årsaken til at nettet var nede her i området er at det har vert strømbrudd i nesten hele Nordland. Er vel ikke umulig at NGT problemene har sammenheng med det. Endret 20. september 2011 av JonVP Lenke til kommentar
lagee Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Noe so irriterende dette var. Sitter og spiller poker turneringer å kommet i pengene også faller jeg ut fra alt sammen!! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Kom inn på youtube og google nå akkurat, men så falt det ut igjen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg kan ihvertfall bare melde om at jeg har eksakt samme problem. - Ingen kontakt med utland - Meget treg kontakt med innland. -Stigma Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 I følge noen jeg sitter på skype med, så er det pga NGT sin DNS. Hadde vært kjekt om noen som ikke har NGT kan sjekke NGT sine facebooksider og se om noen har kommet fram til en løsning eller at de evt. har skrevet noe selv? Plagsomt og bæsjetreigt å kun surfe norske sider... De har ikke skrivd noe angående dette på facebook så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
lagee Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Nå skal jeg ha erstatning av nextgentel Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Samme her med Nextgentel. Kommer bare inn på nordiske sider. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg har NGT, bosatt i Bergen. Kommer kun inn på nordiske sider og selv de går treigt.. Lenke til kommentar
lagee Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Nå må nextgentel våkne Lenke til kommentar
NVaage Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Sider fra Norge og Sverige er det ingen problemer med å koble opp mot, og det går raskt også vel og merke. Ingenting ellers ser det ut til. Hadde en stund kontakt med YouTube og fikk kjørt video uten at det latet til å være noe feil, så forsvant det igjen. Mulig at det har noe med strømbruddet i Nordland å gjøre og ikke noe annet enn å vente på at de får oss koblet opp mot utlandet igjen, og det blir vel ikke før imorgen tidlig en gang. La også merke til at selve hjemmesiden til NextGenTel hadde server-problemer før opp mot en halvtimes tid siden, men det har rettet seg også i ettertid. Får finne min underholdning på TV i natt antar jeg. Og jeg som hadde så lyst til å spille litt Guild Wars. PS: Må også si at det er ytterst sjeldent jeg har noe problemer med NGT (uten å holde telling, så er det vel 2-4 ganger at jeg har vært uten nett i en periode på 9 år, og da i mindre enn en dag), så at det skjer en feil en sjelden gang (i mitt tilfelle) får jeg vel kunne leve med uten at jeg blir for irritert på de. Skulle vært interessant å vite om dette påvirker utenlands tilkoblinger for flere leverandører enn kun NGT. Endret 20. september 2011 av NVaage Lenke til kommentar
Sebgun Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Da var det visst ikke bare meg som hadde dette problemet.. Men jeg må si jeg er lettet over å ha funnet problemet etter ca. 2 timer med febrilsk rebooting osv. av alt som kan ha vært påvirket. Sykt skuffende av nextgentel! Regner vel med et oppslag i morgen om at ei rotte sto bak eller lignende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå