Gå til innhold

Kamptråd - SLAGET OM NORDEN - Danmark vs Norge (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

b_986.png Danmark - Norge b_716.png

 

EM-kvalifisering, kamp 7

06-09-2011 Kl. 20:15

Parken stadion

 

Vises på: canalplussfotball_sidebar.png

 

NYMOAsy7e9755_76911q.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

Norge møter Danmark i en meget vanskelig bortekamp i EM-kvalifiseringen. Det norske landslaget har hatt en sterk kvalifisering så langt og ligger foreløpig på 2. plass etter Portugal på svakere målforskjell. Etter seieren mot Island, er Norge klare for EM-playoff med seier i Parken tirsdag.

 

Tirsdag er det duket for et av årets store høydepunkt for alle nordmenn som er interessert i fotball - Norges kamp mot Danmark i Parken dreier seg om så mye mer enn tre poeng. Det dreier seg også om historisk rivalisering mellom folk med en lang felles historie. Holder vi oss til det rent sportslige spilles det også om en plass i neste sommers EM-sluttspill.

 

Norge har slått Danmark 21 ganger på 87 tidligere a-landskamper, og Norge har også vunnet i København. Vi har imidlertid aldri slått Danmark i en kvalifiseringskamp, verken til OL, EM eller VM - verken på hjemme eller bortebane. Drillo har som kjent som vane å bryte barrierer, og kanskje kan det skje tirsdag 6. september. Drillo møter Danmark for femte gang som landslagstrener, og står så langt med to seire, en uavgjort og ett tap. De to seirene kom i Oslo i juni 1994, og i København i april 1998.

 

At Sverige tapte sin kamp i Ungarn fredag kveld betydde at Norges håp om å bli beste toer ved en en eventuell andreplass, og dermed gå rett til EM, økte. - Vi er i en gunstig posisjon. Med to seire til, er vi gjennom. Vi kan bli beste toerlag med 17 poeng. Tankene går øyeblikkelig til Parken for oss som styrer laget, forteller Drillo.

 

Han snakket om en rekke ulike scenarioer etter kampen og ble også gjort oppmerksom på at Danmark passerer Norge på innbyrdes oppgjør med 0-0 i Parken, og at dette er det første kriteriet for å skille lagene dersom de ender på samme poengsum. - Det skal mye til om vi ikke kommer til EM om vi vinner de to siste kampene. Portugal kan ta oss på målforskjell, men med 19 poeng, kan jeg ikke skjønne annet enn at vi er beste toer, sier landslagssjefen.

 

Seier mot Danmark: Sikrer playoff uansett tap for Kypros. Men gir ikke garantert EM-plass om kypriotene blir slått. Portugal kan komme på samme poengsum. De to nasjonene står likt i innbyrdes oppgjør. Den totale målforskjellen vil avgjøre, men med 19 poeng finnes det en god mulighet for at Norge kan gå direkte til EM som beste toer.

 

Uavgjort mot Danmark: Det Drillo snakker mest om. Gir garantert playoff med seier mot Kypros i avslutningen. Norge vil da ende opp på 17 poeng. Danmark-Portugal samme kveld vil avgjøre om Norge vinner gruppen.

 

Tap for Danmark: Skrekkscenarioet kan oppstå. Norge på 13 poeng og Danmark/Portugal på 16 poeng før siste runde. Da er Norge sjanseløse om Danmark-Portugal ender uavgjort. Det finnes en liten sjanse for å ta Portugal på målforskjellen om danskene vinner, men det vil være utrolig vanskelig etter at Portugal slo Kypros med fire mål i går. Hvis Portugal vinner avslutningskampen ryker Norge uansett på det interne tapet mot danskene over to kamper.

 

Mulig lagoppstilling - Norge:

Jarstein

Høgli - Wæhler - Hangeland - JA Riise

Huseklepp - Tettey - Hauger - Grindheim - Parr

Abdellaoue

 

Tips: 1-1

Endret av Latias
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Mine innlegg* :)

 

Norge er i slaget for tiden, og jeg tror vi har gode muligheter mot Danmark. Det blir et helt annet kampbilde enn mot Island, noe som passer oss bedre. Danskene kommer ikke til å ligge såpass defensivt som Island gjorde, og da vil vi få rom, og Moa kan være i sitt ess. Syntes også at vi(Drillo) bør vurdere å starte med Braaten fremfor Parr, ellers så oppstillingen bra ut med Riise tilbake på laget :)

 

Heia Någe!!

 

EDIT: Sett innpå Carew etter 60 min hvis vi ikke leder!

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Om Norge kan slå spania under Sembs ledelse, er det intet tvil om at Drillo kan gjøre det samme.

 

Spania ville voldta Norge slik som Tyskland,Portugal,Nederland,Tsjekkia og Brasil mener du? Drillo kan slå alle, det har han bevist flere ganger.

 

Gode poeng. Ser hva du mener, men jeg tror nok fortsatt at en kamp mot Spania ville blitt soleklart tap.

 

Men DÉT er jo ikke det vi skal diskutere i denne tråden.

 

Mot Danmark tror jeg faktisk vi kan klare uavgjort. Spørsmålet er vel om Drillo hører på Moa/Carew som uttalte at de har lyst til å spille sammen i 4-4-2. Jeg har troen på at de to sammen kan herje med forsvar, fremfor at Carew skal spille enslig spiss.

Lenke til kommentar

Spania hadde nok rundspilt Norge, men de hadde ikke knust oss. Vi ble vel bra rundspilt av Portugal, som forøvrig nylig slo Spania 3-0, og den kampen vant vi 1-0 :)

 

Carew og Moa er bra på topp sammen, men Norges erfaringer med 4-4-2 er ikke så veldig bra. Det rammer midtbanen for mye, og dagens midtbane er ikke så god dessverre. Hvem ville du har ofret for Carew da? Hauger?

Lenke til kommentar

Mot Danmark tror jeg faktisk vi kan klare uavgjort. Spørsmålet er vel om Drillo hører på Moa/Carew som uttalte at de har lyst til å spille sammen i 4-4-2. Jeg har troen på at de to sammen kan herje med forsvar, fremfor at Carew skal spille enslig spiss.

Med 4-4-2 tror jeg vi får bank.

Danmark spiller nok i en 4-2-3-1 hvilket betyr at de har 5 spillere på midtbanen.

3 sentralt mot 2 av våre, samtidig som danskene er flinkere teknisk og generelt bedre så vil vi bli overkjørt sentralt. Vi bør starte i 4-5-1 som vi har gjort og så gjøre endringer etter som kampen utvikler seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...