Latias Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Norge - Island EM-kvalifisering, kamp 6 02-09-2011 Kl. 20:00 Ullevaal Stadion Dommer: Michael Weiner Vises på: ---------------------------------------------------- 364 dager etter at Mohammed Abdellaoue ga Norge en drømmestart på EM-kvalifiseringen i Reykjavik, er det duket for returoppgjøret i Oslo. Moa blir viktig også denne gangen. På sine seks siste kamper for både klubb og landslag, står han med like mange mål. Blant annet stod han for to nettkjenninger mot Tsjekkia sist. Med kun tre kamper igjen å spille ligger Norge, Danmark og Portugal likt på tabellen - kun skilt av målforskjell - og dermed ligger alt til rette for noen nervepirrende oppgjør utover høsten. De ni gruppevinnerne og den beste toeren er klar for sluttspillet i Ukraina/Polen neste år. De resterende åtte andrelagene spiller om de fire siste plassene. John Arne Riise håper å rekke EM-kvalifiseringskampen mot Island fredag. Riise står med 97 landskamper og er en meget viktig spiller for Norge. – Det gjelder å ikke rushe dette framover. Aldri før har jeg hatt så intensiv behandling av en skade. Jeg har fortsatt håp om å rekke kampen mot Island. Vi kommer til å ta en fitnessjekk fredag morgen. Så får vi se. En del type skader kan man "gjemme bort et sted i hjernen" og spille en kamp. Det er litt annerledes med en muskelstrekk, men jeg er optimist. Det har gått veldig framover i det siste. Fulham sender over en mann til Oslo onsdag for å følge meg opp sammen med landslagets folk, sier Riise før kampen. Morten Gamst Pedersen hinket av banen etter en drøy halvtime i Blackburns hjemmetap mot Everton lørdag. – Jeg er usikker til Island-kampen. Jeg har fått noe i muskelen på baksiden av høyre lår, men jeg vet mer om skadeomfanget i løpet av mandag eller tirsdag, sier Gamsten. Mulig lagoppstilling: Knudsen Høgli - Wæhler - Hangeland - JA Riise Huseklepp - Tettey - Hauger - Grindheim - Pedersen Abdellaoue Tips: 2-1 3 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Gleder meg sinnsykt! Skal på Ullevaal og stå med oljeberget. Har ikke vært på landskamp på årevis, så dette blir morro. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Tror du ikke Jarstein starter i stedet for, Latias? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Knudsen er jo førstekeeperen vår, det er kun skader som har holdt ham unna landslaget de siste kampene. Vet ikke helt hvordan Drillo tenker. 2 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Tror Jarstein starter. Ellers er alt utenom Carew fra start akseptabelt. Har stor tro på seier i begge kampene! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Starter Carew klikker det for meg. Snakkes om at Jarstein skal starte forresten. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Starter Carew så er det latterlig at Drillo fikk nye år, men regner med at Drillo ser hva Moa gjør i Tyskland disse dager. Tror på seier, til og med 3-0 (tatt i betraktning at Moa starter) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det laget er vel ganske sannynlig. Det er spørsmål om Bråten da, som vel er bedre enn Grindheim og Tetty? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Braaten håper jeg spiller! Digger han! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Braaten skal i så fall inn på kanten. Han har ingenting å gjøre sentralt. Den sentrale linja burde være selvskreven. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det er sant, men Braaten er best på kant. Styrken og tempo hans kan rive Island i stykkwe Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Er jo det jeg sier da. Hvis han spiller, blir det på kanten. 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg er uenig, jeg synes han burde spille på kanten, jeg. Det er jo der han er best. 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Er det meg du sikter til? For jeg har aldri sagt at han skal spille noen andre steder enn på kanten. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Er jo det jeg sier da. Hvis han spiller, blir det på kanten. Det kom ut feil det jeg mente, synes at Braaten ikke er noen spiller som kan spille sentralt pga da får vi ikke brukt han på en like god måte. Det er også mulig å bruke han på topp i 4-3-3, med Huseklepp og Braaten på hver sin ving. Men slikt tror jeg ikke Drillo tenker. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Huseklepp/Moa/Braaten i en offensiv 3'er med "wide forwards" er langt bedre enn fjollete 4-5-1 med Carew på topp, og BHR/Gamst som vinger, hvertfall. Spesielt med Tarik som en joker. De 3 sentrale skal jeg ikke klage på. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Fungerer Braaten noe særlig på venstrekant? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Nja, han spilte vel noen kamper på venstresiden i RBK og han kan brukes også der. Bare Braaten vil tror jeg han man brukes i de fleste løpsposisjoner offensivt Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Nja, han spilte vel noen kamper på venstresiden i RBK og han kan brukes også der. Bare Braaten vil tror jeg han man brukes i de fleste løpsposisjoner offensivt Uthever problemet med Braaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå