amundsf Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Hei! Har benyttet denne guiden for å lage en VBA-funksjon som sender et "worksheet" pr. mail. Denne skal startes en gang i uka, pr. natt e.l. Da kjøres en prosess for å hente data til arket, sende pr. mail og så lukke excel. Mailfunksjonen i seg selv funker egentlig helt ypperlig Problemet er at får denne meldingen når mailen skal sendes: Et program prøver å sende en e-postmelding på vegne av deg. Hvis dette er uventet, klikker du Avslå og kontrollerer at antivirusprogrammet er oppdatert. Klikk hjelp "bla bla bla" Kan så velge å tillate eller avslå. Denne meldingen stopper jo hele greia siden utsendelsen er tenkt å skje automatisk om natta. Benytter office 2010. Har googlet meg til at under klareringssenter så skal innstillingene for "programmatisk tilgang" ha noe å si. Har forsøkt både "standard" (advar meg om mistenkelig aktivitet når antivirusprogramvaren er inaktiv eller utdatert) og "aldri advar meg". Begge gir imidlertid meldingen over... Antivirusstatusen er "gyldig". Noen ideer for hvordan kan bli kvitt denne meldingen? På forhånd takk så mye for hjelpen! Endret 27. august 2011 av amundsf Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Det er sikker Brukerkontroll i Vista/Win7 som stopper sending. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Bra tenkt Men UAC er deaktivert, så det er desverre ikke det som er problemet Tror at dette er en ren officesak... Endret 28. august 2011 av amundsf Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Sjekk denne: http://www.rondebruin.nl/cdo.htm Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Ble du noe klokere på dette hær? Jeg har samme problem, bare at det er fra ett program jeg ikke har laget selv (Visma). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå