Gå til innhold

[Løst] Store problemer med Wordpress-installasjon


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Holder på med en oppgave i Wordpress ifbm skole og trenger deres hjelp da installasjonen har slått seg vrang! Jeg har installert på lokal server ved hjelp av MAMP, og dette har fungert helt fint frem til nå. Problemet er at jeg bare får opp ei blank side, uten noe som helst feilmeldinger. Altså ingenting! Jeg har sjekket at serveren kjører, så det er ikke problemet. Alle andre scripts jeg har fungerer som de skal.

 

Har også prøvd å gå på /wp-admin, men også den siden vises helt blank. Noen tips til hva som kan være feil? Kan ikke huske å ha lagt inn noen plugins/themes nylig som skulle føre til dette her. Er mildt sagt litt desperat her, så setter pris på all hjelp! Svært lite lyst til å gjøre alt på nytt..

 

Legger ved et par av de siste logg-oppføringene fra MAMP/logs/PHP:

 

22-Aug-2011 07:30:13] PHP Warning: require_once(/Users/*mittbrukernavn*/Sites/wordpress/wp-content/themes/Video/library/functions/theme_variables.php) [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: failed to open stream: No such file or directory in /Users/*mittbrukernavn*/Sites/wordpress/wp-content/themes/Video/functions.php on line 28

 

[22-Aug-2011 07:30:13] PHP Fatal error: require_once() [<a href='function.require'>function.require</a>]: Failed opening required '/Users/*mittbrukernavn*/Sites/wordpress/wp-content/themes/Video/library/functions/theme_variables.php' (include_path='.:/Applications/MAMP/bin/php5.3/lib/php') in /Users/*mittbrukernavn*/Sites/wordpress/wp-content/themes/Video/functions.php on line 28

 

Er ikke veldig god på å lese feilmeldinger, men virker jo som noe er feil på linje 28 i functions.php? Har sjekket fila, på den står følgende:

 

// Theme variables

require_once (TEMPLATEPATH . '/library/functions/theme_variables.php');

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reinstaller hele WP installasjonen. Last ned en ny en fra Wordpress.org, unzipp den og legg filene på server. Noen ganger kan filer bli korrupte og køddete, om unzippinga bugger seg elns. Prøv med ferske, nye filer.

 

EDIT: Prøv også å sett opp uten Video themen du har valgt. Prøv med standard først, altså Twentytwo eller hva den heter. Ser ut som dette er theme relatert.

Lenke til kommentar

Reinstaller hele WP installasjonen. Last ned en ny en fra Wordpress.org, unzipp den og legg filene på server. Noen ganger kan filer bli korrupte og køddete, om unzippinga bugger seg elns. Prøv med ferske, nye filer.

 

EDIT: Prøv også å sett opp uten Video themen du har valgt. Prøv med standard først, altså Twentytwo eller hva den heter. Ser ut som dette er theme relatert.

 

Hm, ja.. Det er vel kanskje det beste, istedenfor å klø seg i huet i all evighet. Mulig jeg er litt treg her, men betyr dette å begynne helt på nytt med innhold og alt mulig?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Jaja, selvfølgelig. Det jeg mente var at jeg hadde litt innhold på siden, som jeg må få inn igjen. Men skal forsøke det du sa, takk for hjelpen! :)

 

EDIT: Hm, merkelig. Nå kommer jeg plutselig ikke inn på phpMyAdmin (lokalt) lenger heller nå. Det eneste som fungerer riktig ift MAMP nå er php-scriptene jeg har, de er som før..

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...