Gå til innhold

Asus UX21 & UX31 Zenbook - diskusjon og erfaringer

Teac

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være nyttig å starte en tråd om Asus fremtidige bidrag i Mac Air kategorien av pcer.

asusux2011-05-28-1.jpg

Bilder:

asusux2011-05-28-2.jpg

asusux2011-05-28-3.jpg

asusux2011-05-30-0.jpg

asusux2011-05-30-1.jpg

asusux2011-05-30-3.jpg

asusux2011-05-30-4.jpg

asusux2011-05-28-0.jpg

Hands-on:

http://www.youtube.com/watch?v=-aLwBxaNDiA

http://www.youtube.com/watch?v=fBxT6IzcHV0

Specs:

UX21

11.6" 1366 x 768 pixel display

3 - 13mm tykk

1,1 kg

Sata3

usb 3 med super charge

Intel Core i3, i5, i7 processors (Sandy Bridge) with 17W TDP - eks. Intel Core i5-2557M (1.7GHz)

HD 3000 graphics

up to 4 GB DDR3

UX31

13.3" 1600 X 900

Intel Core i5 2557M @ 1,7 ghz

Intel HD Graphics 3000

325/224/18 mm

Tilgjengelig:

ASUS UX21 Confirms Q3 Availability in Australia

Artikler:

Engadget

Zdnet

Pcmag

Det er i hvert fall stor sjangs for at dette blir min neste laptop. Dersom noen har lest noen rykter eller lignende så setter jeg pris på om dere poster her.

Endret av Teac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja, ser at dustin kun har i7 maskinen. Synes 8050,- for den er en fin pris. Er litt nysgjerrig på batteritiden, har egentlig ikke lyst å ha dårligere batteri enn det jeg har på min nåværende maskin (asus u35jc), da den fint kan ta 10 timer på lav skjermstyrke. Gleder meg til å se testene. Tipper de kommer tidlig neste uke. Ser at Sweclockers fikk sin testutgave på fredag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fin review, som alltid fra Anandtech. Ser at Asus opperer med ørten forskjellige modellbetegnelser, noe som ikke er ulikt dem å være. Anandtech lister opp ux31 med i7 at den har 256gd ssd (UX31E-DH72), mens den som er listet på dustin med i7 kun har 128gb ssd (UX31E-RY012V). Modellbetegnelse til Asus er alltid en jungel å forholde seg til :/

Litt skuffet over at dem ikke har tatt med 5ghz nettverkskort. I tillegg lurer jeg på om det er TPM modul.

Endret av Teac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Test(?) eller kanskje riktigere "prøvekjøring" av UX31 på dinside.no

Zenbook UX31

Ser ut som det er noe problemer med Wifi-forbindelse på denne.

Det var store problemer med Samsung 900x3A, her har antennen blitt flyttet opp fra alu-skallet rundt tastaturet til rammen over skjermen. Det er antakelig ikke alu rundt skjermen (alu i lokket, men ikke på motsatt side.)

Ingen har skrevet noe særlig om det er god eller dårlig Wifi på UX31, dinside skriver at det er noe problemer - ikke hvor mye det er.

Det er en fin maskin, men jeg er spent på Wifi-ytelsen.

UX31 skal lanseres i morgen - skal være 100 på lager hos komplett/mpx i dag, men står fortsatt - ikke på lager.

Da er det kanskje snart noen som kan rapportere om hvordan maskinen er?

Lenke til kommentar

Spennende, har lyst å kjøpe den, men behovet er ikke veldig stort, samt at jeg skal ha ny mobil i disse tider. Muligens etter jul. Har en Asus u35jc som jeg er rimelig fornøyd med..

Ser at dustin selger ux31 til 8111,- med frakt om en er student.

På mpx står det: Lagerstatus: Ikke på lager. 100+ stk. Bekreftet 20.nov.2011

Dustin: Beregnet leveranse 18.11.2011

Endret av Teac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er i hus! Og til nå helt strålende. Starter på et blunk, kjører førstegangs installasjon på minutter. Har kjørt HD video(mkv) det går strålende. Liker både tastatur og touchpad. En maskin jeg kommer til å bli glad i.

Takk for rapporten, Gaute :thumbup:

Jeg er kjempenysgjerrig, jeg har lyst til å kjøpe den selv.

Hvis du bruker Wifi, fungerer det godt? (dinside sier at de hadde problemer med Wifi)

Kom gjerne tilbake og fortell mer hvordan maskinen virker. :yes:

Lenke til kommentar

siden når ble SSD en ulempe? selv har jeg SSD i alle mine maskiner, kunne aldri tenkt meg en maskin uten det... HD3000 skal være et potent skjermkort. Ikke et gamerkort såklart. Men hvem kjøper en ultrabook/zenbook for å game.

Vet ikke om jeg forklarte meg dårlig, men prisen blir noe høyere, og en ssd er noe jeg kan tenke meg å kjøpe selv senere for å montere. De som vil ha litt valuta for pengene liker å ha et patent skjermkort til casual gaming når vi er oppe i 8-9k klassen, slik som meg. Blir nok en vaio s på meg, men så vet jeg ikke om det er rett å kalle den for ultrabook heller, siden den ikke er like tynn eller små, men akkurat passe for meg mtp hva jeg får inni:)

Lenke til kommentar

Den er i hus! Og til nå helt strålende. Starter på et blunk, kjører førstegangs installasjon på minutter. Har kjørt HD video(mkv) det går strålende. Liker både tastatur og touchpad. En maskin jeg kommer til å bli glad i.

Takk for rapporten, Gaute :thumbup:

Jeg er kjempenysgjerrig, jeg har lyst til å kjøpe den selv.

Hvis du bruker Wifi, fungerer det godt? (dinside sier at de hadde problemer med Wifi)

Kom gjerne tilbake og fortell mer hvordan maskinen virker. :yes:

Har ikke opplevd wifi problemer. Bor i leilighet, ruter står i stua, full dekning i stue og kjøkken, går ned en strek når jeg bruker den på soverom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...