Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Tsjekkia (Privatlandskamp)


Latias

Anbefalte innlegg

b_716.png Norge - Tsjekkiab_6318.png

 

Privatlandskamp

10-08-2011 Kl. 20:00

Ullevaal Stadion

 

Vises på: 50516_363239203275_2003696_n.jpg

 

1307474502899_10.jpg

 

----------------------------------------------------

 

For landslagssjef Egil Olsen er fokuset kun rettet mot privatkampen mot Tsjekkia i morgen. Kampen blir generalprøven før hjemmemøtet med Island 2. september. "Det blir jo en test på hva vi står for. Man rekker ikke utvikle så mye på bare én skikkelig trening på to dager, men håpet er jo at vi skal skape mer fremover. Så langt i 2011 har vi skapt for lite", mener Drillo.

 

I Brede Hangelands skadefravær blir John Arne Riise Norges kaptein mot Tsjekkia. "Det blir et stort øyeblikk. Jeg har vært det før, men er veldig stolt over å få ansvaret", sier Riise som kommer til å spille sin 97. landskamp.

 

Lagene møtte hverandre i playoffkampene i 2005. Tsjekkia vant 1-0 på Ullevaal i den første kampen. Norge måtte dermed vinne på Generali Arena, men tsjekkerne ville det annerledes. Etter 35 minutter scoret de målet som i realiteten knuste Norges drøm om VM-spill i Tyskland. Tsjekkia vant også returkampen 1-0, og sikret seg dermed billett til sluttspillet året etter.

 

Tsjekkia ligger som nummer 38 på FIFA-rankingen. Norge er for øyeblikket på 12. plass.

 

 

Mulig lagoppstilling - Norge:

Jarstein

Høgli - Wæhler - Demidov - JA Riise

Huseklepp - Tettey - Hauger - Grindheim - Gamst Pedersen

Abdellaoue

 

 

Mulig lagoppstilling - Tsjekkia:

Cech

Pospech - Sivok - Rajnoch - Kadlec

Rosicky - Gecov - Hübschman - Plasil

Baros - Peckhart

 

Tips: 1-2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror vi vinner rimelig lett imorgen fordi:

 

Sist gang vi møtte Tsjekkia, så var det i playoffen til VM i 2006. Som de fleste sikkert husker så spilte stjerner som Galasek, Koller, Nedved, Grygera, Ujfalusi, Poborsky, Jankulovski og Rosicky fast på den tiden. Dagens lag er en skygge av deres gamle stolte og hypergode lag. Mens Norge derimot siden den gang har gått i en positiv rettning, den gang var det vel kun J.A Riise, Carew, Gamsten og T. Myhre som var utenlandsproffer som spilte på landslaget. Nå er det kun en eller to i startoppstillingen til Norge som spiller i Norge, dette mener jeg er en styrke for Norge, men ikke for norsk fotball som har mistet litt piffen etter stjernene sin flukt til utlandet (nå går det mot utlandet for R.Y Jenssen også visstnok) Jeg tipper vi vinner på grunn av defensiv Drillofotball 2-0.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

det lyser av Rekdal at han vil bli landslagstrener...

 

Ellers så regner jeg med at Semb ikke har det som krav at den neste landslagssjefen må fortsette med spillestilen til han gamle sulliken. Får vi en brukbar trener fra utlandet så kan vi jo spille god fotball langs bakken. Og da med mange støttepasninger(ett veldig viktig verktøy i fotball). Da gjelder det bare å spille på styrkene til våre spillere...Så enkelt er det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...