Gå til innhold

Bygge ny datamaskin.

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge en ny pc.

Nytt kabinett: Cooler Master HAF 932

Nytt skjermkort: HD 6870

Minne: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5

Vurderer; strømforsyning: Corsair HX 750W PSU Eller CORSAIR GS 600W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU hva tror dere? Kommer ikke til å bruke 2 skjermkort, så kanskje det holder med 600watten?

Gammelt:

Hovedkort: ASUS M2N-E

Prosessor: Amd 64 x2 dual core 4200+

Dette skal oppgraderes etterhvert, men venter litt med det å kjører dette en stund i den "nye" pcen.

Noen synspunkter?

PCen skal ikke brukes til noe annet en normale ting, samt kanskje litt spilling i ny og ne.

Endret av Skroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ettertid blir det jo nytt hovedkort og prosessor. Om jeg tar 3000,- i utgangspunkt her, får jeg en solid PC sammen med det over da?

Jeg har aldri bygget en PC før, bar byttet litt komponenter og slik. Regner med jeg får delene til helgen. Hovedkortet kan jeg lett bytte om uten å ta av prosessoren regner jeg med?

Burde jeg kjøpe en sånn "greie" som man har rundt håndleddet for å unngå avmagnetisering?

Lenke til kommentar

XFX Core 650W er nok det billigste og beste alternativet, den har lik innmat som TX V2 650W ;)

Ifølge ASUS, trenger du kun en BIOS-oppdatering for å oppgradere prosessor til en Phenom II X4 955 BE, som blir en ganske stor oppgradering fra din Athlon 64 X2 4200+ ;)

Da slipper du også å ha kastet bort penger på DDR2-minne, som ingen nyere Intel-prosessorer bruker. AMD har også gått vekk fra DDR2, men Phenom II-prosessorene støtter både DDR2 og DDR3 for bakoverkompatibilitet med eldre hovedkort som ditt.

Jeg tror også du kan spare litt penger ved å kun bestille fra dustin.no, de har jo det billigste 4GB-settet. De mangler dog HAF 932 på lager, så du hadde måttet velge noe annet som kanskje NZXT Phantom eller CM 690 II Advanced.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...