Gå til innhold

Diskusjon om moderering av diskusjoner vedrørende terrorangrep

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi opplever en god del tilbakemeldinger for moderering hva gjelder tråder som omhandler terroren i Oslo og på Utøya. Det sporer av flere diskusjoner.

Kritikken har kommet både fra dem som vil ha mer sletting og stenging, til de som vil ha mindre. Noe av kritikken er saklig, annet er rene trusler fra tastaturtøffingene.

Kom gjerne med din ros og kritikk, krav er at den er presentert saklig. På forhånd takk :)

Ellers, les vår oppfordring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk for et par dager siden en utestengelse for å påpeke at enkelte krefter jobber hardt med å avspore debatter som angår dette emnet, dette var rett etter en ukes utestengelse etter at en moderator reagerte på at jeg våget å snakke med en veileder med hans eget språk.

Å avspore debatter om noe såpass alvorlig derimot er ikke noe moderatorene synes er upasselig, ja da det er faktisk helt på sin plass å hakke på de som har spørsmål rundt denne hendelsen med det vanlige pisset om aliens, Elvis og hologrammer.

Jeg fikk også en tråd slettet i oppslagstavlen hvor jeg postet denne videoen hvor jeg ber brukerne studere kroppsspråket til Eskil Pedersen.

http://www.youtube.com/watch?v=LzdxNuCSGDc

Dere kan godt fjerne et par av de moderatorene som har sterke sosialistiske holdninger og heller erstatte dem med noen som har en mere nøytral holdning og som respekterer ytringsfrihet.

Heil & Sæl.

Lenke til kommentar

Advarselsloggen din viser et langt mer nyansert bilde enn hva du beskriver. Det blir umulig å diskutere uten at vi går i detalj hva det er du har fått reaksjoner for. Ønsker du advarselsloggen din offentliggjort?

Klager på enkeltavgjørelser gjøres forøvrig her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=593

Politisk ståsted (eller "holdninger") er forøvrig ikke noe vi filtrerer ut fra når vi velger moderatorer.

Hva en bruker mener burde være lov på noen andres forum er en grei sak, men det betyr ikke at vi aksepterer at man bryter de retningslinjer og føringer som er satt. Vi har både juridisk og presse-etisk ansvar, i tillegg til å jobbe for kvalitet og saklig on-topic diskusjoner. Om brukere ikke følger føringer som er gitt, kan vi ikke drive forum. Da fjerner vi heller brukeren. Vil man bli hørt er det et ansvar om å følge retningslinjene. Det kan være litt vel for enkelt å alltid mene det er moderatorers feil, spesielt når man har fått gjentatte beskjeder om hvor grensen går på vårt forum. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1362884

Her er den akutelle tråden som sørget for min utestengelse. Jeg skan medgi at jeg kanskje var litt hard i språket, men jeg brøt ingen regler når jeg i forbannelse reagerte på at innlegg nr 2 i denne tråden får stå. Slike innlegg bidrar ikke noe til videre debatt og er kun til for å latterliggjøre eller avspore slik at folk enten blir skremt av å la seg assosiere med de som er av annen tankegang enn den som dikteres av vår presse eller så er det for å lage kvalm for de som faktisk prøver å stille noen vanskelige spørsmål om denne kataklysmiske hendelsen i norsk historie.

Det siterte innlegget er også for enhver sannhetssøkende sjel fullstendig bogus og skapt i den hensikt å projisere et bilde av kritiske røster som irrasjonelle og dumme. Slikt burde også moderatorer på diskusjon.no være våkne nok til å gjennomskue og dermed fjerne.

Fullstendig uakseptabelt at jeg er den som må ta støyten for dette, den oppførsel som fremvises i den aktuelle tråden av moderator og de enkelte deltagere er nærmest kriminell med tanke på gravitasjonen av den forbrytelse som har funnet sted.

/Rant over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...