Newsbee Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Planlegger en tur til London med Norwegian, men ser ikke ut som fly+hotell-pakkene der er interessante. Er det noen som kan anbefale et hotell (er klar over at hotell i Norge og England ikke har samme definisjon) til 4-500 pr natt? Det kan gjerne være et enkelt hotell som i Bayswater-området, men i alle fall ikke et 1000kr-natta-hotell-downtown. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 hotell til 4-500 pr natt? Det tror jeg du kommer til å slite med å finne. Det er imidlertid mulig om du er villig til å dele dusj/toalett. Se eksempelvis i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1188017&st=0&p=15125473&&do=findComment&comment=15125473 Lenke til kommentar
Newsbee Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) hotell til 4-500 pr natt? Det tror jeg du kommer til å slite med å finne. Det er imidlertid mulig om du er villig til å dele dusj/toalett. Se eksempelvis i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1188017&st=0&p=15125473&&do=findComment&comment=15125473 Burde jo sagt at vi er to stk, da 800-1000 for et dobbeltrom, altså 400-500 pr. pers Endret 27. juli 2011 av Newsbee Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Burde jo sagt at vi er to stk, da 800-1000 for et dobbeltrom, altså 400-500 pr. pers Den er straks mer løselig. Hvor lenge skal dere være og når drar dere? Lenke til kommentar
Newsbee Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Burde jo sagt at vi er to stk, da 800-1000 for et dobbeltrom, altså 400-500 pr. pers Den er straks mer løselig. Hvor lenge skal dere være og når drar dere? Innenfor ca. 8.-14.august, og blir vel gjerne 3-4 netter, alt etter når ankomst\avreise er i grunn. Har hele uka til disp. + muligens søndagen i forkant Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har bodd på Copthorne Tara Hotel Kensington en gang før, og skal bo der igjen nå om en uke. Synes det var et helt fint hotell for noen dager. Rommene var rene og ganske store med tanke på London-hotellrom. Betjeningen var hyggelig og svært hjelpsom. Hotellet lå også i et rolig strøk, rett nedenfor Kensington High Street. Det ligger togskinner på baksiden av hotellet, men siden vinduene har tre lag gjorde ikke det noe, og vi fikk tilfeldigvis rom med utsikt rett mot banen. Frokosten er dog dyr og ikke noe særlig, så den ville jeg tatt et annet sted. Vi har bestillt gjennom hotels.com hver gang, og fått gode dealer, nå betaler vi 3300 for 4 netter http://www.millenniumhotels.co.uk/copthornetarakensington/index.html Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) ^ Der har jeg også bodd i en natt. Det eneste jeg hadde å utsette var at siden tuben var stengt i den retningen (gul var stengt) så var det forbanna langt å gå fra neste stasjon. Anbfaler at du bare prøver hotels.com og ser hva som er billigest. Endret 2. august 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Kensington er et ålreit område, men en bruker gjerne noen minutter på tube for å komme dit en skal. Det meste av Kensington & Chelsea er primært herlige områder å bo i, om man er ute etter hoteller i gangavstand fra typiske turistområder ville jeg sett etter noe annet. Mayfair hvis budsjettet er på plass og handling står sentralt, rundt Russel Square for en del kulturattraksjoner (British Museum mm.), Soho eller Camden for den festglade. (Men: nevnte Kensington-hotell ligger jo rimelig nært Hyde Park; om man er typen som liker slikt er det få måter å starte dagen på som slår en joggetur der, alternativt kan man rusle gjennom parken på vei til mer sentrale områder.) Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Opplevde ingen problemer med transport ved å bo i Kensington, både bane og buss lå/gikk like ved der vi bodde Men ja, det tok noen minutter å komme til selve sentrumskjernen. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Men ja, det tok noen minutter å komme til selve sentrumskjernen. Det tar alltid litt tid å komme seg til det en vil se i London, med mindre en er der for først gang go tror Oxford Street = London. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Absolutt, men om turen svever rundt én bestemt akse lar det seg gjøre å være basert der slikt holder til; under BBC Proms er det for eksempel ikke helt ueffent å bo i gangavstand fra Royal Albert Hall. Kollektivtrafikken i London er god, så det er lite å bekymre seg for – etter at de fikk innført Congestion Charge er privatbilisme også kos for alle som kan betale – men likevel behagelig å bo i nærheten av de stedene man stort sett bruker tid. Sist jeg bodde i London jobbet jeg i City og hadde leilighet i Chelsea – ekstremt behagelig å tilbringe helgene med å tusle rundt i den lille landsbyen Chelsea en gang i tiden var. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det er mye jobbing i tuben nå, spesielt i helgene, for å ha alt ombygd til OL neste år. Når jeg var i London på en søndag kveld var MANGE linjer stengt eller delvis stengt. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det er mye jobbing i tuben nå, spesielt i helgene, for å ha alt ombygd til OL neste år. Når jeg var i London på en søndag kveld var MANGE linjer stengt eller delvis stengt. http://www.tfl.gov.uk/livetravelnews/planned-works/calendar/default.aspx http://www.tfl.gov.uk/tfl/livetravelnews/realtime/track.aspx?offset=weekend Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg synes iallfall det var helt greit å bo et stykke unna de største turistmagnetene, mye annet fint å se/gjøre i London også Og buss/tube tok aldri spesielt lang tid. Tar man buss får man jo, som andre har påpekt, sett litt også Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Sov på KFUK, og spar masse penger som du heller kan bruke på shopping. I tillegg til at frokost og middag er inkludert i prisen. Enkeltrom Dobbeltrom 3-sengsrom 4-sengsrom £ 45.00 £ 44,00 £ 39.00 £ 35.50 http://www.kfukhjemmet.org.uk/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå