Gå til innhold

Har hele Norge gått bananas? To nye drap.


Anbefalte innlegg

Det har nå skjedd to nye drap i Norge, et i min hjemby Sandnes og et knivdrap i Sarpsborg.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/nord-jaeren/1.7725661

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080676

 

 

 

 

Er det folk som finner dette en ideel tid til å drepe på? Har det norske folk gått bananas? Er det tilhengere som står bak?

 

Diskuter!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi vet veldig lite om begge disse sakene. Men er det tilfeldig at de skjedde i denne perioden? Jeg tror kanskje de gjemmer seg i medieskyggen til terroraksjonen, eller kanskje de vil forsterke drapet sitt på skuldrene til Breivik.

 

Dette er definitivt en krisetid for vårt lille land.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Drap skjer dessverre stadigvekk. Tror ikke disse er noe annet enn tilfeldig.

 

To driveby-drap på samme dag, rett etter en gigantisk terror-aksjon? Kanskje du har rett, men det er litt vel tilfeldig, og jeg har sett konklusjoner trukket på mindre basis enn dette.

 

Noen som har andre eksempler der det har skjedd to separate drap på samme dag?

 

 

Lenke til kommentar

Nå er ikke personen i Sandnes bekreftet død på det nåværende tidpunkt. Men uansett er dette galt.

Han fikk et skudd i hodet, så det var ihvertfall et drapsforsøk. I og med at det var hodet som var truffet, og at han er erklært ustabil, så har jeg liten tro på at han vil overleve.

 

 

 

Lenke til kommentar

Neppe. Spurte meg selv det samme for 2 år siden da det på kort tid ble begått mange drap. Har til gode for å drepe i epoker her. Men tragisk uansett.

 

Har full forståelse for at du er skeptisk, men jeg ser heller ikke hvorfor dette ikke skulle være en direkte eller indirekte årsak.

 

 

Altså... Hvordan kan man ikke bli påvirket av terrorsaken? Hvor tilfeldig er det at det skjer to drap på samme dag? Jeg har aldri opplevd noe lignende, så unnskyld meg for å trekke linjer.

 

 

Lenke til kommentar

Nei, selvsagt kan man spørre seg selv hvorfor, hvordan kunne det skje. Men når det gjelder drapssaker generelt, er det vel ikke nødvendigvis en nevrotisk, upålitelig person som dreper. Vi alle vet idag at mord skjer mye på forbannelse, en handling gjort uten at man tenker seg om. Ja, u knew.. Nå har jeg ikke lest om disse to sakene du referer til, så ønsker ikke gå nærmere innpå hva, hvordan det kunne skjedd.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er enkelte mennesker der ute som er ganske langt ute på sidesporet. Hadde Norge blitt bomba av marsboere ville de fremdeles skutt hverandre pga. dop-krangler. De enser ikke samfunnet rundt dem slik de burde. Enhver skikkelig nordmann burde ta en "timeout" fra slike dødlige aktiviteter i denne tiden.

 

Men det er jo umulig selvsagt. Livet går videre for mange som om nesten ingenting var skjedd. :thumbdown:

 

 

Helt utrolig hvor kalde vi mennesker kan være!

 

Ja slik går det når kristendommen og kristne verdier er utvannet og i praksis borte fra skolen.

 

 

yeah right...

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Ja det er sjokkerende.

 

En megamassaker to dager tidligere, hele landet i sorg, også tenker noen "faen heller, nå skal jeg drepe en stakkars jævel".

 

Dreping dreping dreping, morderne jobber hele døgnet hele uka.

 

Jeg hadde faktisk forventet at det ville bli "stille" nå den nærmeste tiden.

Ja slik går det når kristendommen og kristne verdier er utvannet og i praksis borte fra skolen.

 

Bare slapp av og kos deg. Det vil bli verre.

Jeg trodde et øyeblikk vi ikke kom til å se mer av brukeren "Baltazar94" etter fredagens hendelser, for du er jo litt av en korsfarer, er du ikke? Disse asiatiske verdiene du snakker om har vi alltid klart oss fint uten. Hvorfor trenger vi mer av din religion?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...