Ljóseind Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tittelen sier det meste. Jeg stiller meg tvilende til at det norske rettsystemet kan være i stand til å gi en passende straff til blant annet den som løste skuddene på utøya i ettermiddag. Så, hvis du kunne velge fritt: hvordan ville du straffet vedkommende? Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Med så sterke bevis man har på den personen på Utøya, heller jeg mot dødsstraff. Men minst livstid. Endret 22. juli 2011 av Zaftig 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Strengeste straff selvfølgelig. Er vel ute om 20-år uansett ... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg weebl Skrevet 22. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2011 21 års fengsel med brev og besøksforbud og så forvaring på livstid 11 Lenke til kommentar
mw2_knifer1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Dødsstraff. Strøm, gift, gass, noe sånt... men jeg føler mer for arkebusering på akershus festning med påfølgende nakkeskudd. HVIS det hadde vært lov da... Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 22. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2011 Dødsstraff er vi ferdig med, og heller ikke dette er grunn til å ta den frem igjen. Dessuten er livstid i og for seg verre. 16 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Gift. Ferdig med det. 2 Lenke til kommentar
mw2_knifer1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Svær stein + kjetting + fjorden = 7 Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 I forhold til hva jeg føler vill jeg: 1. Skyte personen i kneskålene. 2. La han føle smerte. 3. Drepe han. 4. SMERTEFULT! (LEGG MERKE TIL FØLER) Forstår jo selfølgelig innerst inne at dette ikke går. Selvom det ikke går i Norge, vill jeg gjerne at han får dødstraff for dette. En dødstraff som gjør vondt. Som en annen her oppe sier, MINST livstid, forvaring, tvangsdrakt. Hva angår ''livstid'' i Norge, vet vi jo at karen bare blir sittende inne et par år, så kommer ut for å ha oppført seg bra, også nyte livet. Dette irriterer. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hepp! Nå bør dere vente med sakens fakta før vi "skyter" noen. Vedkommende kan jo være psykisk syk osv. Mvh Admin 2 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 landsforederi straffes vel framdeles med døden? men den siste som ble dømt for det var vel noen etter krigen 1 Lenke til kommentar
mw2_knifer1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hvis Frp hadde vært ved roret er jeg sikker på at de hadde gjort et unntak for denne karen med tanke på lange straffer og dødsstraff 1 Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hepp! Nå bør dere vente med sakens fakta før vi "skyter" noen. Vedkommende kan jo være psykisk syk osv. Mvh Admin Det hjelper ikke for meg at han er psykisk syk. Jeg tror ikke det går ann å bli SÅ psykisk syk. Det er bare ikke mulig. (tenker jeg) Uansett hvor syk han måtte være, kan INGEN TING unnskylde dette. 3 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Med dødsstraff er vi jo ikke noe bedre enn han, jeg synes han skal bures inn, så skal det forskes på hvorfor han ble den han ble/hvorfor han gjorde det sånn at samfunnet kanskje kan lære noe av det. Etter man har lært det man kan lære bør han settes i ett normalt norsk fengsel med jevne psykologtimer til han går med, i fengsel. Edit: Ingen tjener på og spidde hodet hans på en pinne for allmenn beskuelse uansett hvor grusomt det han har gjort er. Endret 22. juli 2011 av Mr. Primera 4 Lenke til kommentar
mw2_knifer1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 landsforederi straffes vel framdeles med døden? men den siste som ble dømt for det var vel noen etter krigen Siste ble utført i 1948 og vi avskaffet det i 1979 Lenke til kommentar
Ingaren Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Folk som tar liv på denne måten vil ikke lære å ikke gjøre det, hvis vi tar livet dems i ettertid. Velger å ikke kommentere en straffende straff, da jeg ikke klarer å holde meg objektiv. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 21 års fengsel, og helst ut livet om det er mulig. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 21 års fengsel, og helst ut livet om det er mulig. I sånne tilfeller får de somregel forvaring livet ut. Lenke til kommentar
mw2_knifer1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Kan han bli sendt til Guantanamo eller er det bare de amerikanerne tar som sendes dit? Han blir jo sikkert siktet for terror. Eller har vi noen sånne bad-ass baser rundt omkring her? Endret 22. juli 2011 av mw2_knifer1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå