InnFjording Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Som tittelen seier treng eg eit skjermkort til ein HTPC (eller mediasenter PC). Maskina skal være kopla opp til eit share, det skal være eit linux basert OS og den skal være kopla til TV via HDMI. Eg har då laga eit "førsteutkast" av ei liste med moglege skjermkort. DENNE LISTA! ( ). Det eg ser på er kor stille dei går og korleis dei yter (video i full HD osv). Eg ser og etter eit kort som ikkje brukar for mykje straum. For dei som lurer så er det denne maskina kortet skal inn i. Kom gjerne med eigne forslag/erfaringar/anbefalinar, håper på gode svar ^^ Endret 13. juli 2011 av InnFjording Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Fint kabinettvalg! Ville valgt en Intel CPU med lavere TDP, du får dualcore socket 1155 på 35W TDP, og quadcore på 45W. Jo mindre TDP, jo mindre varmeutvikling på komponentene, som igjen gir en mer stillegående HTPC =] Skjermkort har jeg ingen innspill på, men vil tro HDMI 1.4 og lite effektbruk er viktige ting å få med seg. Kanskje noe vifteløst? Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Eg er heilt open for forlag ^^ Kom gjerne med link til di liste (om du har laga ei) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Her står det litt om TDP på de forskjellige modellene. Core i3-21xxT = 35W Core i5-2xxxT = 35-45W. Dobbelkjerna har 35W TDP, mens firekjerna har 45W TDP. Tror jeg ville gått for en av de når det gjelder CPU. Alle er mer enn sterke nok til å dra full-HD. ---- Har ikke laget noen handleliste enda, har ikke bestemt meg for miniitx-kort enda. Står mellom Intel Atom og And Fusion Endret 13. juli 2011 av clvn Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Lista er oppdatert ^^ og eg lurte litt på å ha eit viftelaust skjermkort, men er ikkje sikker på korleis temperaturane er i kabinettet La foresten merke til at vi har ganske lik avatar Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Er det plass til skjermkort i det Lian Li-kabinettet? Så ikke sånn ut ved første øyekast, så tror jeg ville googlet litt rundt det. Og ja, ganske lik avatar Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Her ser det ut til å være gansle grei plass ^^. Har og sett på nokre forum at det var plass til GTX 460, gå burde det være plass til dei korta eg har valgt ^^ Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Aha, ser det nå, my bad. Da ser kabinettet fortsatt fint ut! Lenke til kommentar
r_k Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hepp Om du ikke har bestillt enda, så kan jeg jo komme med my 2 cents. Har selv nettopp kjøpt mytt mediacenter fra netshop. 47333 ASUS P8H67-I Deluxe, Socket-1155 48154 Intel Dual Core G620T 2,2Ghz Socket 1155 Billig var det faktisk også... Har fått systemet opp å gå, og det er helt lydløst. Jeg hører ikke prosessorvifra på denne prosessoren. HK er helt supert mht at det er hdmi, dvi og vga rett på kortet. Nå vet jeg ikke om onboard kortet er noe å gaime med, men for filmavspillingen sin del så snurrer det mer enn godt rundt. Kassa du valgte er lekker. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Minimum nødvendig viftestøy blir direkte påvirket av TDP-en på CPU-en. Anbefaler derfor fortsatt at du sjekker nøye opp dette før du kjøper, om støy er en viktig faktor. Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Om du ser på lista so legg du kansje merke til at eg har gjort nokre endringar (cpu, innebygd gpu osv. ) Eg trur dett oppsettet burde fungere fint og kjøre stille. ^^ Endret 19. juli 2011 av InnFjording Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå