wholmen Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei, jeg hjelper en venn med å bygge en ny PC. Den skal hovedsakelig brukes til å redigere lyd, men også foto og video. I tillegg til det skal den også brukes litt til spill og selvfølgelig surfing og media. Jeg lagde dette oppsettet, men dette er uten lydkort. Jeg vet ikke hvor viktig lydkort er for å redigere lyd, så fint om noen kommer med en tilbakemelding på det. Fint hvis dere kan komme med forslag for å få redusert prisen litt, evt gjøre den bedre. Hadde også vært herlig om dere kunne gitt noen gode forslag til skjermer. Kabinett: Fractal Design Define r3 Black 699 Strømforsyning: Corsair TX v2 750W 799 Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO 1349 Prosessor: Intel Core i7 2600k 3,4Ghz 2249 Rambrikker: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 649 Skjermkort: MSI Geforce GTX560Ti 1699 SSD-disk: OCZ Agility 3 60 GB 949 Ekstra HDD: Samsung Spinpoint f3 1 TB 399 Prosessorkjøler: Arctic cooler freezer 13 PRO 249 Optisk leser/brenner: LG DVD±R/RW/RAM 179 Totalprisen på dette er 9220, og ettersom tastatur, mus, OS, lydkort og skjerm kommer i tillegg blir dette litt dyrt. Strømforsyningen er såpass dyr fordi det er sannsynlig at han kjøper et kort til i fremtiden og setter dem i SLI. Tusen takk! Lenke til kommentar
phlake Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Helt topp oppsett! Du kan fint klare deg med 5-600W strømforsyning, hvis du vil spare et par hundrelapper, dog kun om du ikke har planer om å kjøre SLI i fremtiden. Du klarer deg nok fint med en i5-2500k også, men i7 gir litt mer ytelse i lydredigering og marginalt i f.eks Photoshop, bortsett fra noen regneoppgaver som virkelig nyter av hyperthreading. Jeg ville også vurdert forrige generasjons ssd til 799kr hvis det er pengene det står på. De yter knall de også og er ørten ganger bedre enn snurredisker. Endret 7. juli 2011 av phlake Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 heihei! takk for svar! Han vurderer å kjøre SLI en gang i fremtiden, og jeg føler det er litt dumt å spare en hundrelapp nå, for så å risikere å måtte kjøpe en ny strømforsyning senere. Vil gjerne ha en Corsair strømforsyning også. Men jeg skjønte ikke hva du mente med i7 vs i5. Det er en reell forskjell ved lydredigering og bilderedigering, sant? Såpass stor at det er verdt å betale 800kr mer i og med at PCen skal hovedsakelig brukes til lyd og bilde? Vi får se hvor dyrt det blir med lydkort .. Du vet ikke om lydkort er viktig i lydredigering? Har lydkort en annen funksjon enn avspilling av lyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå