aadnk Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan noen hjelpe meg med et problem jeg har i netverket mitt? Jeg har kjøpt en 5-porters switch for å dele internett tilkoblingen mellom 2 pc-er. Jeg har bluecom bredbånd (704 kBit inn, 128 kBit ut) så det skulle ikke være noe problem. Saken er at jeg får internett på begge pc-ene men de kan ikke se hverandre. Når jeg skriver NET VIEW på den nye pc-en (Windows XP Home Ed) finner den ikke den gamle (Windows 98 Secound Ed). Jeg har installert Windows 98 på nytt uten noe hjelp, og har forskjellige navn på pc-ene, og de er i samme workgroup. Hva kan være galt? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 regner med at feilen er at de er på forskjellige subnets. sjekket ip-addyen til maskinene? Lenke til kommentar
iktfreak Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Skal du se for å dele filer eller for å spille?? Jeg har noe av det samme problemet. JEg ville at jeg kunne dele filer mellom mine maskiner men min XP fandt ikke den andre maskinen min. (win 2000) Jeg fandt ut at en grunnen til at xp ikke fandt den andre maskinen var at de kjører to forskjellige OS. Og jeg løste problemet med å kjøre en ftp-server på 2000 maskinen. Litt tungvindt men det virker. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 så lenge det er m$-basert os så skal det gå veldig greit å dele filer, iallefall så lenge maskinene er skikkelig konfigurert..... Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 problemet jeg har støtt på likner veldig på det her, hadde win xp på den ene maskina og win2000 på den andre. Vanskelig å få de til å samarbeide. Leste mye på internett og prøvde mye forskjellig. Konklusjonen var at simple filsharing måtte stå på i win xp, ved såkalt vanlig deling av mapper (slik som på win2000) etc ville ikke de andre maskinene kunne åpne disse mappene. Har fortsatt til gode å få den avanserte fildelinga til å fungere i win xp. Vet noen hvordan dette gjøres, hjelp til! :smile: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Kan noen hjelpe meg med et problem jeg har i netverket mitt? Jeg har kjøpt en 5-porters switch for å dele internett tilkoblingen mellom 2 pc-er. Jeg har bluecom bredbånd (704 kBit inn, 128 kBit ut) så det skulle ikke være noe problem. Saken er at jeg får internett på begge pc-ene men de kan ikke se hverandre. Du bør og kan ikke bruke Bluecom sine IP-er til LAN, innstaller Netbeui-protokollen så skal det funke helt greit og kjøre LAN på den. I XP må denne innstalleres fra XP CD-ROM-en. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;301041 Du bør også fjerne bindingen mot TCP/IP for fil og skriverdeling med mindre du ønsker et gapende sikkerhetshull. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg fandt ut at en grunnen til at xp ikke fandt den andre maskinen var at de kjører to forskjellige OS. Det har ingen betydning så sant du brukte IP-er som er brukendes. Man kjører ikke LAN over offesielle Ip-er som man får fra ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå