diskutere Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Jeg er på utkikk etter en ny bærbar. Den skal brukes til studier, se fullhd filmer i .mkv og kunne kjøre alle spill, da spesielt The Witcher 2 og Crysis 2. Derfor har jeg satt opp disse kravene:: 15' full-hd skjerm, helst matt Intel i7 2720qm eller liknende 4+ gb ram nvidia gt540m eller (helst) bedre ssd 160+gb vekt < 2,8kg rimelig bra batteri, dvs klare å spille minst 2 timer dvdfilm, og 4-5 timers normalt bruk. pris:12-16k Beste alternativ jeg har funnet er dell xps 15 og multicomene xishan w150 og kunshan w155. Noen som har noen erfaringer fra sistnevnte, da jeg kun finner tester av de to første? Jeg lurer spesielt på støy, varme, batteritid, design/byggekvalitet og trackpadens kvalitet. Andre alternativer mottas også med takk! Endret 28. juni 2011 av diskutere Lenke til kommentar
Armador Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) http://www.idg.no/pcworld/tester/pcogskjerm/baerbare_pc-er/article203718.ece http://www.dinside.no/871967/multicom-kunshan-p150 Tester av Kunshan P150 Endret 28. juni 2011 av Håk Lenke til kommentar
diskutere Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Har sett på den, men tenker den blir for tung. Dessuten har den ikke nvidia optimus-teknologi, så batteritiden blir dårlig. Men takk ellers. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ikke lett å få både pose og sekk, når du vil spille Crysis 2. Du får lese denne testen av Alienware M17x R3 som AnandTech har gjort. Der vil du også se hvilket andre alternativer som finnes, og hva de duger til i spill, og hva du kan forvente i batteritid. Lenke til kommentar
diskutere Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Takk, men egentlig var jeg bare ute etter erfaringer fra noen som har w155. Er litt skeptisk til Multicom's pcer, selv om jeg har lest mye bra. Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg har en W155. Og er knallfornøyd. Den er stille, virker solid bygd. Kvalitets harware. Kjempebra skjerm. Kan ikke slås for den prisen. (Jeg hadde en alienware m15x før denne, som jeg betalte veldig mye mer for. Og aldri var like fornøyd med). Hvis jeg kunne endret noe ville jeg hatt et tastatur som var litt stillere (av hensyn til samboeren). Men det plager ikke meg Lenke til kommentar
diskutere Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Det høres bra ut. Hvordan er den å ha med seg rundt, typisk på flyet o.l.? Hvordan er batteritiden? Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Syns batteritiden er helt grei. Men jeg har ikke testet så mye. Kan også nevne at høytalerne er dårlige. Jeg bruker dem aldri, så det spiller liten rolle for meg. Standard strømforsyningen er også svært tung. Tror pc'en har en listevekt på rundt 2.7kg og strømforsyningen er 0.7 av disse. Men jeg har funnet denne : http://forum.notebookreview.com/sager-clevo-reviews-owners-lounges/573589-official-sager-np5165-clevo-w150hr-owners-lounge-35.html#post7574780 som vist fungerer helt fint på denne modellen . Og er svært liten og lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå