tomsi42 Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) For en tid tilbake, så var det en artikkel om de 25 beste stedene i verden å ta bilde av. I den påfølgende diskusjonen så ble det hevdet at Norge er unikt og man kan ikke se maken andre steder i verdenen. Hva jeg mener om akkurat det, har jeg sagt i den tråden; men det er jo riktig at det er mye flott og spennnende i dette langstrakte landet. Så jeg tenkte at vi kan prøve å finne de 25 mest spennende i Norge. Jeg tenkte at vi begynner med å poste våre favoritter i denne tråden, og så lager jeg en poll om en ukes tid eller to. Jeg kan da tenke meg at man nevner bestemte steder (f.eks. folkemuseumet på Bygdøy, Besseggen) og ikke generelle områder (Oslo, Jæren). Fyr løs. Edit: jeg lager en oppdatert liste her, som blir utvidet etthvert som forslagene kommer inn. Oslo: Bygdøy folkemuseum Karl Johansgate (med stortinget, slottet osv) Operaen Oslofjorden: Hvaler Tjøme Mølen Fjellheimen: Besseggen Trollveggen sett fra Romsdalshorn Endret 22. juni 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Karl Johansgate Svabergene i Vestfold - verdens mest erotiske stein? Trollveggen sett fra Romsdalshorn Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Svabergene i Vestfold - verdens mest erotiske stein? Generellt sett, eller er det noen bestemte du tenker på? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Svabergene i Vestfold - verdens mest erotiske stein? Generellt sett, eller er det noen bestemte du tenker på? Har inntrykk av at det er veldig lekre myke jevne ondulerte linjer i svabergene i hele vestfold, men jeg tar gjerne imot tips om hvor de er best. Men, ta f.eks. strekningen Tønsberg - Ferder Og Operaen i Oslo for pokker! Enda så ny den er så dukker den opp like fort som Sydney-operaen når man googler etter bilder av opera! Ikke uten grunn... Endret 22. juni 2011 av kaian Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Har inntrykk av at det er veldig lekre myke jevne ondulerte linjer i svabergene i hele vestfold, men jeg tar gjerne imot tips om hvor de er best. Men, ta f.eks. strekningen Tønsberg - Ferder Sikker på at du ikke har vært på Hvaler da To steder som jeg har fått med meg at jevnlig blir nevnt, er Tjøme og Mølen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 [*]Karl Johansgate (med stortinget, slottet osv) Nei, med folkelivet! Gutulia Nasjonalpark Losbymarka Naturreservat Spålen (nordmarka) Gausdal Vestfjell Hurrungane Trollheimen Innerdalen! Hver eneste fjordarm på vestlandet Lyngsalpene! Hollenderan Koster 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Skal jeg plukke ut fra egne erfaringer er det Jakobsdalen på russergrensa (Grense Jakobselv) som er det mest fotogene stedet jeg har vært. Men det er vel så mye lyset fra lav sol rett under horisonten mot slutten av mørketida, som selve stedet som gjør stemningen, og den kan man antageligvis oppleve over det meste av Finnmark og kanskje over det meste av landet nord for Polarsirkelen. Kanskje ikke nødvendigvis ett bestemt sted, men lysfenomenene mørketid, nordlys og midnattssol og området der man kan oppleve disse kan bli med på lista? (bildene er tatt med kompaktkamera - har ikke vært der etter at jeg ble ordentlig fotointeressert, men har tenkt på å reise dit igjen, en gang). 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Interessant prosjekt. Trondheim: -Nidarosdomen -Bakklandet -Verdens ende på Nøtterøy utenfor Tønsberg -Mølen utenfor Larvik. Strandområde med kun digre steiner. -Farrisvannet ved Larvik. Svaberg i ferskvann. -Røros sentrum. Gamle bygninger fra gruvedriftstiden. Ikke vært der selv, men: -Trollstigen -Geiranger Det er alt jeg kommer på i farta. Endret 22. juni 2011 av Ratleto Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Et par fra nabolaget mitt som jeg kom på i farten. Nydelige plasser som også er kjent for rikt fugleliv og begge har flere andre fine plasser i nærheten. Orrestranda Lista fyr 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Koster Koster er jo i Sverige da... Lofoten burde vel være nevnt, å begynne å fremheve enkeltsteder der er ikke så mye vits. 1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Koster Koster er jo i Sverige da... Nå ja! Men det er en feil. Lofoten burde vel være nevnt, å begynne å fremheve enkeltsteder der er ikke så mye vits. Sant, men det er jo endel ekstremperler der og, men det er altfor lenge siden jeg var der til å huske stedsnavn. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Helgeland.. Helgeland er visstnok det nye Lofoten. Det er så mye bra på Helgeland, at man nesten ikke kan sette fingeren på enkeltsteder. 1 Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Dyreparken i kristiansand Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Røros er vel ganske rikt på motiver. Bare kirka er jo nesten et punkt i seg selv, sleng på slegghaugan, trebebyggelsen, gatene etc. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Synes de fleste fjellområder her i landet er fine jeg da, og det er mange dramatiske fjell (selv små er spennende). Fjordlandskap er og flott, men har ikke særlig greie på det. Toppene i Rondane er flotte (maleri av Harald Solberg - Vinternatt i Rondane). Gå en tur på Dovrefjell og få en moskus til å sette spissen på favorittområdet ditt Synes også det var flott i Tromsø på en godværsdag! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Heddal Stavkirke og Shure SH55 bluesmic i rundkjøringa - Notodden. Siden hekkaggregat ikke går inn under steder får vi ta de i en annen tråd :!: Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Helgelandskysten i sin helhet, men spesielt Vega og Vegaskjærgården (Verdensarvområde). Bremstein fyr, Skjærvær, Vegstein, Ylvingen osv. Kvitskriuprestene i Sel kommune. Sørfjorden (lengst inne i Hardangerfjorden). Personlig liker jeg best Tyssedal og Odda, pga kontrasten mellom industri, arbeiderboliger fra 100 år tilbake, nye hus som klamrer seg fast i fjellsida, landskap osv. Og så er det jo bare å følge Hurtigruta minutt for minutt - aldri har vel så mange fantastiske plasser for fotografering blitt vist. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Fotland kraftstasjon og Fotland mølle (samme sted) i Time kommune på Jæren, og Varhaug gamle kirkegård i Hå kommune på Jæren. Er vanvittige flotte steder å ta bilder på!! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Hvaler - Brattestø i solnedgang Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 22. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2011 Tror det blir vanskelig å holde seg til 25. Veldig mange bra forslag her, og jeg har noen fler: - Lindesnes fyr - Nordkapp - Sola/Ræge-strendene utenfor Stavanger - Kråkenes fyr på Vågsøy - Preikestolen - Geiranger - Fløien og fløibanen i Bergen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå