Bruno Mars Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) 2002 Hyundai Coupe GK Da ble det ny bil på meg! Førsteposten skal oppdateres jevnlig, spesielt tidlig neste uke når jeg faktisk har henta den... Min er en 2002 modell som har gått kun 87 000 km. Historie Dette er tredje generasjon Coupe (også kjent som Tiburon, Tuscani og Turbulence i andre land) fra Hyundai. Denne typen ble solgt mellom 2002 og 2005. Modellen som kom etter hadde bare en liten facelift og ble derfor kalt generasjon 3.5. Bilen kom med 1.6- liter (105hk), 2.0- liter (136hk) og 2.7- liter V6 (165hk). Jeg har da bare 1.6- literen... Motoren er på 1599cc, har 4 sylindre og 16 ventiler. 105hk ved 5800 rpm og 143 Nm ved 3000 rpm. 5- girs manuell og det er framhjulstrekk. Bilen veier 1233 Kg. 0-100 km/t skal gå på 11,6 sekunder. Utstyrsliste 1.6- liter, 105hk 2002 87 000 km Bensin 5- trinns manuell 1233 Kg A/C ABS Servo Sentrallås Stereo (Pioneer-spiller) Takluke El- vindu El- speil Setevarmer Tåkelys Blå metallic To-Do [●] - Ferdig. [●] - Under konstruksjon. [●] - Kun planlagt. ---------------------------------------------------------------------------------- [●] - Fikse eksos. Gåen flex. [●] - Motorlampe lyser. Bytte Lamdasensor? [●] - Stygg ripe på bagasjelokk. [●] - Bagasjelokk kan kun åpnes på innsiden (fra førersetet). [●] - Nye skilter. [●] - Etter å ha tjent litt penger: fin styling, lyd og kanskje litt hester/ytelse... Endret 15. januar 2012 av iHouse Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) ------------- Reservert til høydepunkter av viktige poster i framtiden. ------------- Endret 18. juni 2011 av iHouse Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Artig med så mye nye biler her Ser ut til å være en pen bil, dog for liten motor for meg, men er jo fornuftig om tenker på drivstofføkonomi Kommer til å følge med her også! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Så fort jeg har spart litt så kan det fort hende at det blir litt mer ytelse etterhvert. Foreløpig bare en en drøm men jeg har litt lyst på å sette inn et ferdig turbo-kit som vil gi 180-200hk. Koster litt over 20 000,-. Dette er motorer som tåler mye leser jeg. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Mtp. godkjenningsmuligheter og pris, så er det vel ofte bedre å gå for en større originalmotor. Tenkt på 2,7 V6? Vet du hva prisen er på en front cut med alt av drivverk og sånt koster? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Har vært borti tanken på 2.7 V6 ja. Aner ikke noe om priser der. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Jeg snur meg for å betrakte gressklipperen som kommer kjørende, men så er det jaggu en av bilene fra FIA GT Championship. I nærmere øyesyn er det visst bare en Hyundai mest plast og effektanlegg. Moralen er at du skal holde utseendet mest mulig originalt, eller bli ledd av. Litt plast gjør ikke gull av gråstein. Motoroppgraderinger er jeg derimot for. Seks sylindre i vinkel med 2,7 liter samlet volum, bør være nok til å overraske arrogante bedrevitere som meg. Endret 19. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Det som hadde vært fett hadde vært å ha den i sort, V6 + kompressor, 19" felger og senk. Men det som iallefall er realistisk etterhvert er felger som ligner på dette (disse er R8 Replica, noe som skal være så og si umulig å få med riktig størrelse), samt frontfanger fra 2005-2007- modellen. Eksosanlegg som stikker ut på begge sider og den originale spoiler fra 2.7- literen (bilde på begge). Artig med så mye nye biler her Tenkte det samme selv... Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Dette ser ut som relativt edruelige oppgraderinger av eksteriøret. Keep it clean! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Gratulere med ny bil! Kan jo bli bra dette her Skal følge med Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Da var den henta. Yay! Sprekken i manifolden får det nesten til å høre ut som en V8 eller noe, hehe. Det er noe av det første som skal fikses, siden det får motorlampa til å lyse. Ser på muligheten for headers. Bilde: I morgen blir det sannsynligvis polering. Ser ut som den er holdt fin og ren, men polert er den nok ikke på et par år ser det ut som. Endret 20. juni 2011 av iHouse Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Thnx! Endret 23. juni 2011 av iHouse Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Kanskje på tide å sette på sommerdekk? 225/45-17. 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 De kledde bilen din godt syns jeg Fin farge btw Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 De gjorde egentlig det. Synd de er så fæle i lakken. Noe kantkjørt, småskader og veldig skitne på innsiden (det hjalp veldig med felgvasken jeg tok). Eneste fargen som blir riktig på denne er egentlig svart syntes jeg. Men når det er sagt så er ikke denne helt på trynet heller. Iallefall ikke i forhold til de andre fargene den kom med. Lenke til kommentar
HSE Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Fin bil dette her Hvordan ser den ut innvendig? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Kjørte hjem fra jobb bare for å merke at bilen nesten ikke bremsa. Tok ikke tak før jeg hadde pedalen helt inne. Selv om den var helt inne så var det ikke noe bråbrems heller. Litt skremende, som i værste fall kunne blitt fatalt. Har sjekke motorrommet og jeg ser at jeg har under minimum på bremseservo. Regner med at det er problemet, men får høre med værksted i morgen tidlig. Funket jo helt fint 8 timer før. Lenke til kommentar
HSE Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Kjørte hjem fra jobb bare for å merke at bilen nesten ikke bremsa. Tok ikke tak før jeg hadde pedalen helt inne. Selv om den var helt inne så var det ikke noe bråbrems heller. Litt skremende, som i værste fall kunne blitt fatalt. Har sjekke motorrommet og jeg ser at jeg har under minimum på bremseservo. Regner med at det er problemet, men får høre med værksted i morgen tidlig. Funket jo helt fint 8 timer før. Har jo alltids håndbrems Men det var jo bra at du slapp å finne dette ut ved hjelp av en elg i lysets hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå