Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase - Hyundai Coupè GK


Anbefalte innlegg

2002 Hyundai Coupe GK

6017777292_17874ded32_z.jpg

 

 

Da ble det ny bil på meg! Førsteposten skal oppdateres jevnlig, spesielt tidlig neste uke når jeg faktisk har henta den... Min er en 2002 modell som har gått kun 87 000 km.

 

 

 

Historie

 

Dette er tredje generasjon Coupe (også kjent som Tiburon, Tuscani og Turbulence i andre land) fra Hyundai. Denne typen ble solgt mellom 2002 og 2005. Modellen som kom etter hadde bare en liten facelift og ble derfor kalt generasjon 3.5. Bilen kom med 1.6- liter (105hk), 2.0- liter (136hk) og 2.7- liter V6 (165hk). Jeg har da bare 1.6- literen...

 

Motoren er på 1599cc, har 4 sylindre og 16 ventiler. 105hk ved 5800 rpm og 143 Nm ved 3000 rpm. 5- girs manuell og det er framhjulstrekk. Bilen veier 1233 Kg. 0-100 km/t skal gå på 11,6 sekunder.

 

 

Utstyrsliste

 

  • 1.6- liter, 105hk
  • 2002
  • 87 000 km
  • Bensin
  • 5- trinns manuell
  • 1233 Kg

  • A/C
  • ABS
  • Servo
  • Sentrallås
  • Stereo (Pioneer-spiller)
  • Takluke
  • El- vindu
  • El- speil
  • Setevarmer
  • Tåkelys
  • Blå metallic

 

 

To-Do

 

[] - Ferdig.

[] - Under konstruksjon.

[] - Kun planlagt.

----------------------------------------------------------------------------------

[] - Fikse eksos. Gåen flex.

[] - Motorlampe lyser. Bytte Lamdasensor?

[] - Stygg ripe på bagasjelokk.

[] - Bagasjelokk kan kun åpnes på innsiden (fra førersetet).

[] - Nye skilter.

[] - Etter å ha tjent litt penger: fin styling, lyd og kanskje litt hester/ytelse...

 

Endret av iHouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fort jeg har spart litt så kan det fort hende at det blir litt mer ytelse etterhvert. Foreløpig bare en en drøm men jeg har litt lyst på å sette inn et ferdig turbo-kit som vil gi 180-200hk. Koster litt over 20 000,-. Dette er motorer som tåler mye leser jeg.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg snur meg for å betrakte gressklipperen som kommer kjørende, men så er det jaggu en av bilene fra FIA GT Championship. I nærmere øyesyn er det visst bare en Hyundai mest plast og effektanlegg. Moralen er at du skal holde utseendet mest mulig originalt, eller bli ledd av. Litt plast gjør ikke gull av gråstein. Motoroppgraderinger er jeg derimot for. Seks sylindre i vinkel med 2,7 liter samlet volum, bør være nok til å overraske arrogante bedrevitere som meg.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Det som hadde vært fett hadde vært å ha den i sort, V6 + kompressor, 19" felger og senk.

 

Men det som iallefall er realistisk etterhvert er felger som ligner på dette (disse er R8 Replica, noe som skal være så og si umulig å få med riktig størrelse), samt frontfanger fra 2005-2007- modellen. Eksosanlegg som stikker ut på begge sider og den originale spoiler fra 2.7- literen (bilde på begge).

 

Artig med så mye nye biler her :)

Tenkte det samme selv... :)

Lenke til kommentar

Da var den henta. Yay! Sprekken i manifolden får det nesten til å høre ut som en V8 eller noe, hehe. Det er noe av det første som skal fikses, siden det får motorlampa til å lyse. Ser på muligheten for headers.

 

Bilde:

 

DSC02501.jpg

 

 

I morgen blir det sannsynligvis polering. Ser ut som den er holdt fin og ren, men polert er den nok ikke på et par år ser det ut som.

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

De gjorde egentlig det. Synd de er så fæle i lakken. Noe kantkjørt, småskader og veldig skitne på innsiden (det hjalp veldig med felgvasken jeg tok).

 

Eneste fargen som blir riktig på denne er egentlig svart syntes jeg. Men når det er sagt så er ikke denne helt på trynet heller. Iallefall ikke i forhold til de andre fargene den kom med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjørte hjem fra jobb bare for å merke at bilen nesten ikke bremsa. Tok ikke tak før jeg hadde pedalen helt inne. Selv om den var helt inne så var det ikke noe bråbrems heller. Litt skremende, som i værste fall kunne blitt fatalt. Har sjekke motorrommet og jeg ser at jeg har under minimum på bremseservo. Regner med at det er problemet, men får høre med værksted i morgen tidlig. Funket jo helt fint 8 timer før.

Lenke til kommentar

Kjørte hjem fra jobb bare for å merke at bilen nesten ikke bremsa. Tok ikke tak før jeg hadde pedalen helt inne. Selv om den var helt inne så var det ikke noe bråbrems heller. Litt skremende, som i værste fall kunne blitt fatalt. Har sjekke motorrommet og jeg ser at jeg har under minimum på bremseservo. Regner med at det er problemet, men får høre med værksted i morgen tidlig. Funket jo helt fint 8 timer før.

 

Har jo alltids håndbrems :thumbup:

 

Men det var jo bra at du slapp å finne dette ut ved hjelp av en elg i lysets hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...