Gå til innhold

Problemer med Sony Ericsson Xperia Arc

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte min Sony Ericsson Xperia Arc den 16. mai på Elkjøp, jeg var strålende fornøyd og tenkte at jeg hadde gjort et kjempegodt kjøp, men den gang ei. Etter at den nye oppdateringen til Android versjon 2.3.3 så får jeg ikke oppdatert mobilen min til det, jeg prøvde flere forskjellige pcer, men det funket fortsatt ikke.

Jeg prøvde nå i kveld å ta en factory reset, det skulle jeg aldri gjort, nå får jeg verken åpnet kameraet, hjem knappen fungerer ikke, mobilen låser seg støtt og stadig, når jeg trykker på av knappen på toppen engang for å låse telefonen, vil den ikke låse seg, mobilen er blitt treig, jeg har INGENTING på den.

Er dette noe jeg kan angre på slik at jeg får igjen pengene? Dette er det værste mobilkjøpet jeg noengang har gjort tror jeg. Vurderer å gå over til iPhone 4 pga dette. Eller dette noe å løse uten å sende den inn til reprasjon og vente på den i 2 mnd og når jeg får den tilbake, så er ingenting fikset osv.

Jeg blir glad for alle svar jeg får så lenge de er relatert til dette :)

Takk på forhånd :D

-Nyrili

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i hvertfall levere den inn. om du får refundert pengene umiddelbart, eller om den skal sendes inn er opp til butikken å avgjøre. men hvis dette skjer 3 ganger, så har du rett på å få igjen pengene eller nytt produkt (ditt valg)

p.s hvis du vurderer å kjøpe Iphon, ville jeg ventet til den nye 4s (eller 5) kommer. se hva den kan tilby i forhold til Iphone 4.

Lenke til kommentar

Men siden jeg leverte den på reprasjon kun 30 dager etter at jeg hadde kjøpt den så må da jeg ha noen krav også. Er veldig spent på hva de har å si når den kommer tilbake, eller hvis den kommer tilbake.

Men siden iPhone 4 kun selges i norge uten abennoment, har jeg da en mulighet til å bytte til den uten noen ekstra kostnader, eller er dette umulig? Pga at iPhone kun selges med abennoment.

Lenke til kommentar

Hvorfor har man ikke noe krav hvis mobilen er kjøpt med abennoment? Er dette pga du har fått mobilen til en billigere penge?

Hva skjer hvis Elkjøp ikke klarer å fikse mobilen min, får jeg pengene tilbake da, eller får jeg et nytt produkt?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker hvorfor det er slikt, men vis den ikke virker etter den har vært inne 3 ganger kan du få velge om du vil en ny Arc eller få pengene tilbake. Verkstedet Elkjøp sender den til burde ha deler til å fikse det meste.

PS. Er det fukt skader på den er det INGEN garanti. Da må du kjøpe en ny mobil uten å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg hentet mobilen min i går ettermiddag og ladet den helt til i dag morges, da sto den på 100 % og tenkte ikke noe mer over det, dro også til Lillehammer i dag en ca 3 timer og 30 min lang kjøretur, jeg brukte ikke mobilen i det hele tatt under denne turen, når jeg kom til lillehammer hadde jeg 15% batteri, så tok det ca 5 min og det var ikke mulig å få liv i den.

Det vil si at det tok litt mindre enn 4 timer så var telefonen utladet, det eneste jeg visste kjørte i bakgrunn var E-post funksjonen, den sto med en oppdateringsintervall på 30 min. Greit nok at den bruker litt batteri på det, men den kan da umulig bruke 100% batteri på EN funksjon.

Så etter en 3 timers kjøretur hjem igjen bestemte jeg meg for å dra til Elkjøp å høre, det eneste de kunne gjøre var jo selfølgelig å sende den inn igjen, de hadde ingen lånetelefon å gi meg, så jeg må vente til Mandag med å sende den inn. De ville ikke sende den inn igjen fordi de mente at jeg hadde fått testet det for lite, unnskyld språket, MEN EN TELEFON SKAL DA FOR FAEN IKKE LADE UT ETTER 4 TIMER UTEN Å HA BRUKT DEN!?!?!

De hadde heller ingen lånetelefon jeg kunne låne mens den var på reprasjon, så jeg tok den med hjem igjen, fordi jeg har ingen ekstratelefon, så nå sitter jeg med en mobil som varer i 4 timer.

Dette MÅ det være noe jeg kan klage på!?

Lenke til kommentar

lever den inn igjen. greit nok at dagens smart tlf bruker mye batterier. men den skal ikke være tom på 4 timer hvis det bare er en finksjon som er på.

får du problemer med tlf når du da får den igjen, så kan du kreve nytt produkt eller å få igjenn pengene.

er det noe du er usikker på. så kan du gå inn å lese litt på forbruker kjøps loven. Butikken er pliktig å følge den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

lever den inn igjen. greit nok at dagens smart tlf bruker mye batterier. men den skal ikke være tom på 4 timer hvis det bare er en finksjon som er på.

får du problemer med tlf når du da får den igjen, så kan du kreve nytt produkt eller å få igjenn pengene.

er det noe du er usikker på. så kan du gå inn å lese litt på forbruker kjøps loven. Butikken er pliktig å følge den.

Tror ikke du har lest forbrukerkjøpsloven godt nok hvis du mener han skal få ny telefon etter to servicer. Så han kan ikke kreve nytt produkt eller heving av kjøpet. Det blir bare en dum situasjon hvis han skal inn der å kreve ditt og datt når han ikke kan det. Han kan kreve nytt produkt hvis reparasjonskostnadene på telefonen er veldig dyrt (over halvparten av butikkens innkjøpspris), noe som er usannsynlig.

Til trådstarter: Du må dessverre bare levere den inn igjen til reparasjon, og hvis du de ikke har låneprodukt til deg må du bare være tålmodig. Butikken har 7 dager på å skaffe låneprodukt til deg. Er kjedelig å være uten telefon når det ikke er så lenge siden du kjøpte den! Såvidt jeg vet har du ingen spesielle krav ut fra det du har fortalt.

Hvis du tenker på å kjøpe iPhone istedenfor, så tror jeg at jeg ville ventet på 5'ern. Den skal visstnok komme ut i september, men man vet vel aldri hvor sikkert dette er? :p Iphone 4 selges forresten ikke bare MED abonnement. Du får tak i den fra applestore UTEN abonnement (4890 16gb, 5790 32gb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...