Gå til innhold

Luther - Generell Diskusjon - (UK-sendetid)


Anbefalte innlegg

post-115035-0-94569700-1308086053_thumb.png

 

Nå som Luther endelig er tilbake på BBC snart. Tenkte jeg det var påtide at denne britiske godbiten fikk sin egen tråd på forumet. Serien er blant favorittene til å være i katogorien for beste mini-serie til høsten under årets Emmy Awards samt at kritkerne elsket serien etter et par episoder.

 

Seriens hovedskuespiller er Idris Elba som spiller etterforskern John Luther. Best kjent for rollen hans som Stringer Bell i den episke serien The Wire.

 

Luther, en mørk krimdrama om en selvdestruktiv detektiv som jakter på seriemordere samtidig som han sliter med sine egne indre demoner. En annen intressant karakter i serien er den geniale, men psykopatiske studenten Alice Morgan som bestemmer seg for å plage med Luther etter han mistenker henne for å ha henrettet foreldrene sine. Anbefaler alle fans av krimsjangeren å sjekke det ut.

 

http://www.youtube.com/watch?v=olSKmVsjFxg

 

For de som ikke leste linken det linkes til i første delen av tråden, sesong 2 startet nå i kveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg digger Luther. Har ikke sett mer enn et par episoder av The Wire, så kjenner ikke Idris Elba fra før av. Må jo også si at jeg elsker Ruth Wilson i denne serien. Hun er jo bare fantastisk :love:

 

Gleder meg til jeg får sett sesong 2. Har ikke BBC, så får vente til det kommer ut på nett, eller får kjøpt på CDON!

Lenke til kommentar

Jeg digger Luther. Har ikke sett mer enn et par episoder av The Wire, så kjenner ikke Idris Elba fra før av. Må jo også si at jeg elsker Ruth Wilson i denne serien. Hun er jo bare fantastisk :love:

 

Gleder meg til jeg får sett sesong 2. Har ikke BBC, så får vente til det kommer ut på nett, eller får kjøpt på CDON!

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med "ut på nett", men dersom du har en forkjærlighet for sjørøvere så kan det være du finner noe. Selv tror jeg at jeg venter med å se sesong 2 til hele greia er ferdig. Har virkelig ikke lyst til å vente en uke mellom hver episode.

 

Noen som har sett s02e01 som kan si om den holder nivået fra første sesongen?

Lenke til kommentar

Klart, serien er fremdeles like mørk og et par av de viktigste karakterne fra sesong 1 er også tilbake.

 

Idris Elba gjorde igjen en god rolle i sesongstarten, virker som denne sesongen vil ha en main badguy. Ruth Wilson er også tilbake, enda et hakk mørkere.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg digger Luther. Har ikke sett mer enn et par episoder av The Wire, så kjenner ikke Idris Elba fra før av. Må jo også si at jeg elsker Ruth Wilson i denne serien. Hun er jo bare fantastisk :love:

 

Gleder meg til jeg får sett sesong 2. Har ikke BBC, så får vente til det kommer ut på nett, eller får kjøpt på CDON!

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med "ut på nett", men dersom du har en forkjærlighet for sjørøvere så kan det være du finner noe. Selv tror jeg at jeg venter med å se sesong 2 til hele greia er ferdig. Har virkelig ikke lyst til å vente en uke mellom hver episode.

 

Noen som har sett s02e01 som kan si om den holder nivået fra første sesongen?

 

Kan da legges ut på nett uten å være piratrelatert? Streaming? Mange tv-kanaler som legger ut på nett :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Produsentene har ikke sagt de vil forsette(eller er ferdig).

 

Men Idris Elba (John Luther) har uttalt dette:

"We’ll have to see what the appetite is like for it at the end of this series [series 2]. If it’s a good, healthy appetite then we’ll figure out how we’re going to do some more."

 

Noe produksjon vil ikke skje før etter nyttår uansett, så kommer nok ikke til å være noe annonseringer før nærmere jul, eller etter.

 

I tillegg så har jo Idris Elba blitt nominert til Emmy`er. En for Luther, og en for gjesterollen hans på 'The Big C' som kan bringe intresse fra BBC til å forsette. Dette tiltross for at serien ikke har de beste seertallene på BBC. Så er det jo en mini-serie, så det blir ikke alltids prioritert så veldig som en vanlig serie blir.

Lenke til kommentar

Nei, det var mildt sagt et under at noen/noe for Luther også ble med også i første omgang. Sjelden det er flertall britiske produksjoner lagd for britisk tv som ender opp med å komme gjennom måløyet til en nominasjon. Noe på grunn av HBO sine mange fantastiske mini-serier og tv-filmer.

 

De som ble nominert i år:

Eileen Atkins - Upstairs, Downstairs as Lady Maud Holland

Melissa Leo - Mildred Pierce as Lucy Gessler

Maggie Smith - Downton Abbey as Violet, Dowager Countess of Grantham

Mare Winningham - Mildred Pierce as Ida Corwin

Evan Rachel Wood - Mildred Pierce as Veda Pierce

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...