Gå til innhold

[Løst] Er Mac verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er opp til en hver å si, ser du kun på spesifikasjoner, så nei.

Men, det er ett helt annet opertivsystem, du på foretrekker, OS X eller Windows.

Slike spørsmål ender som regel opp i full krangel.

Jeg har ikke angret på kjøpet av min MacBook Pro 13" tl 9,990,-.

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Betalte ca 14k for min Macbook Pro, og har ikke angret en eneste gang ;)

Betalte 12.000,- for min, og angrer heller ikke et sekund.

Alt er så mye enklere og mer effektivt! :thumbup: Kan kjøre adobe bridge, adobe PS, adobe premiere, mozilla, spotify og en del andre programmer samtidig, og alt flyter smooth.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hei jeg skal kjøpe ny pc/ mac så jeg lurer på om en mac til 14 k er bedre enn en pc til 14k

Det kan kunsten å starte en god forumkrangel ;)

Vel, som andre har påpekt, rent hw messig er ikke en Mac bedre. Imidlertid så har en Mac en god del andre kvaliteter, som for min del veier mye mer opp for prisen enn det hw messige.

Selv så falt jeg på valget for en 3-4år siden, da jeg var møkk lei dataproblemer (Siden jeg har mer enn nok med dette på jobben) og har aldri angret. Bruker fortsatt samme maskin uten problemer, og min neste maskin blir uten tvil også Mac.

..Nå skal det legges til at jeg ikke spiller. Hvis spill er viktig kan du bare glemme hele maskina.

Lenke til kommentar

Da tror jeg heller jeg ville kjøpt 13" til 9200 eller hva den nå koster for folk med utdanningsrabatt...

Går i 8. klasse så tviler jeg får utdanningsrabatt....

Edit: Macboob pro 15" koster 12k og det er med Intelcore I7 du får ikke så mange vanlige pcer med i7 til under 12k og de slår IKKE mac på designet... designet i seg selv er verdt en god del... :)

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

En kompis av meg har en vanlig pc men har lasta ned Mac sitt IOS eller hva det nå heter. tok ikke så lang tid før jeg skjønte det.

Liten utfordring til alle som leser her :) Apple Macbook PRO 15" i7-2,0GHz(Quad)/4GB/500GB klarer noen å finne en pc med samme spesifikasjoner under 12k som den koster.

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

Hei jeg skal kjøpe ny pc/ mac så jeg lurer på om en mac til 14 k er bedre enn en pc til 14k

Velg basert på om du fortrekker OSX eller Windows er mitt forsalg. Du vil som regel få mer hardware for pengene på PC platformen, men det er tross alt flere faktorer involvert i hva som utgjør en god PC enn bare rene tekniske spesifikasjoner. Apple er flinke på å levere en maskin som er gjevnt over god på alle punkter - men de vet å ta seg godt betalt for det også.

Det går ikke ann å svare straight på om X er "bedre" enn Y i et slikt tilfelle - det er forskjellige produkter som gjør ting på forskjellige måter. Velg det du føler deg mest komfortabel med.

-Stigma

Lenke til kommentar

Absolutt. Jeg elsker min MacBook. Jeg vil aldri gå tilbake. Bruker den til animasjonprosjekter, redigering, surfing på nettet, musikk og masse forskjellig samtidig, uten problemer. Har opplevd noen ganger at den har hengt seg opp litt, men herregud, ikke i nærheten så ofte som med PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...