Emilmlravn Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Morn der, jeg kom da opp i Norsk muntlig med tema "Løgn og Sannhet". Er det noen der som har vært oppe i dette før som har lyst til å dele noen erfaringer? Eller noen som kom opp i dette nå som har noen linker og bøker som kan brukes til forbredelsene? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er veldig naturlig å tenke på "Vildanden" og spesielt Dr Rellings utsagn "Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du lykken fra ham med det samme." Lenke til kommentar
Emilmlravn Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Det er veldig naturlig å tenke på "Vildanden" og spesielt Dr Rellings utsagn "Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du lykken fra ham med det samme." Tusen takk, jeg tenkte spesielt på den boken jeg også, men der fikk jeg bekreftet at det ikke bare er meg som tenker på Vildanden. Hvis noen andre har noen flere idéer, vil de bli tatt i mot med stor glede Spesielt hvis noen kan trekke frem eksempler på løgn, for eksempler fra nyhetene eller likenende. ^^ Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Når jeg tenker meg om er det vel mye av Ibsens verk som handler om løgn og sannhet. Peer i "Peer Gynt" har et avslappet forhold til sannheten, det er også sentralt i "Et dukkehjem" og sikkert mange av de andre også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå