Seal Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Det er ikke lenge til det 6. spillet i Heroes of Might and Magic-serien kommer nå, og selv om navnet er stokket om, ser spillet uhyre lovende ut, som man kan lese om i Gamers sniktitt. 7. september er datoen vi vil få tak i spillet her i det ganske land, men allerede i slutten av juni vil dem som forhåndsbestiller spillet få tilgang på en nokså stor beta-versjon! Klarte ikke å finne noen tråder om dette spillet fra før av, så tenkte det var på sin plass. Her kan alt relatert til spillet diskuteres, samt tidligere spill i serien/andre konkurrerende spill (king's Bounty(?)). La diskusjonen fly, også er det bare å smøre seg med tålmodighets-krem! Dette er en samletråd, så alt knyttet til spillet kan tas opp her. Endret 20. juli 2012 av Blitsen Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Gleder meg til Heroes 6, sitter og lurer på om jeg skal forhåndsbestille en eller annen gang i nær framtid. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Drøya det lenge jeg og, men tok ansvar for noen uker siden. Bare så uhyre irriterende at jeg skal på ferie akkurat når betaen starter, og kommer hjem 4 uker senere. Skal likevel prøve alt jeg kan for å bare få spille litt, i det minste Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Er det slik at man får tilgang på betaen dersom man forhåndsbetaler? Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hmm må vel kanskje forhåndsbestille da. Syntes Homm 5 var bra i seg selv men følte at det var litt ustabilt og lite optimert da det kom. Vet likevel ikke hvorfor jeg nøler, denne serien er en av de jeg har kjøpt ved lansering hver eneste gang siden HoMM 2. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Hmm må vel kanskje forhåndsbestille da. Syntes Homm 5 var bra i seg selv men følte at det var litt ustabilt og lite optimert da det kom. Vet likevel ikke hvorfor jeg nøler, denne serien er en av de jeg har kjøpt ved lansering hver eneste gang siden HoMM 2. Personlig likte jeg ikke de to siste spillene i serien, i alle fall ikke 5ern. Det som derimot fremdeles gjør at jeg elsker serien, er det tredje spillet, som kom ut for 12(?) år siden nå. I tillegg har jeg blitt veldig imponert over det jeg har sett av 6ern, og sniktitten på Gamer.no bare underbygde det jeg allerede følte ut ifra gameplay. Uansett, dette er et av spillene jeg ser mest frem til i år, og skal bli deilig å få masse nye gameplay videoer etter betaen, og forhåpentligvis teste det selv. Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 For meg er det bare 4ern som ikke har holdt mål, likte godt 5ern, hvis man ser bort i fra at det krevde veldig av PCen Ellers er det nr 2 og 3 som er favoritter, det første har jeg aldri prøvd, så den kan jeg ikke ha noe formening om. Men gleder meg til den nyeste kommer nå, siden den skal ha gått litt mer over mot 3ern igjen(?). Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Har selv nr 3 som favoritt, men den er nok noe ubalansert. Liker alle nyvinningene jeg har hørt om i forhold til sekseren, spesielt det med at du ikke kan gå rundt å stjele gruver uten å ha tatt fortet/byen som hører til. Det vil si jeg liker alt utenom det at de skal ta vekk town view, fatter ikke hvor den ideen kom fra (med mindre de har gått tilbake på det?). Trenger ikke 3d-bonanzaen fra forrige spill, men et pent town view bilde med egen musikk er obligatorisk spør du meg. Endret 11. juni 2011 av Wrathmont Lenke til kommentar
Seal Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Det vil, ut ifra min forståelse, være town view, bare i et litt mindre vindu som ikke dekker hele skjermen. Utenom det vil det være likt som i de fire første spillene. Når det gjelder 5ern, syns jeg det gikk for mye bort fra essensen. Knøttsmå baner, kjedelig raser, ekkel grafikk (og som blir nevnt, en merkelig engine som krevde enormt), og i det hele tatt fikk jeg ikke den riktige Heroes-følelsen. Også 3D-grafikken var noe jeg ikke likte overhodet. Derfor ble jeg så inderlig glad når jeg fikk høre at det sjette spillet i serien skal ha de største banene noen gang, spillet vil være i 2D med 3D grafikk, mindre ressurser, som betyr mindre tilfeldigheter og større bredde i taktikker, pluss at gruvene blir vanskeligere å ta over (opplevde for mange ganger på de knøttsmå banene i femmern at jeg tok over en gruve, så tok fienden den, så tok jeg den tilbake osv osv, i tillegg til at det var så mange mineraler at man ofte måtte himla langt vekk fra basene sine for å ta få dem). Så gleder meg nå som en unge! :!: 1 Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Noe som har holdt seg bra gjennom alle spillene, og som jeg gleder meg til nå også er musikken. Heroes har alltid hatt fantastisk musikk, nå har de jo alltid hatt samme komponist også da. Hadde jo selv håpet på noe town view lignende, men det tar kanskje bare ekstra prosessorkraft hvis de skulle hatt det i samme stil som resten av spillet, og 5ern for den saks skyld. Jeg kan godt være enig i at town view "bruker opp" tiden vår også, så rundene blir vel kanskje litt kjappere når vi "slepper" det. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Enig der, musikken er virkelig noe av det viktigste. Har hørt noe av soundtracket, og det høres bra ut! Hva syns egentlig folk om rasene denne gangen? Selv er det nok Stronghold (orker) og Sanctuary som fenger meg mest, men får se. Liker selv veldig godt variasjonen og bredden denne gangen. Dybden gjenstår å ses. Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Selv er jeg som oftest mest fan av de "natur-rasene", men også Stronghold er en av mine favoritter! Lenke til kommentar
Seal Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Her er en ny comabt-video mellom Naga og Stronghold. Ser utrolig variert og taktisk ut! Lenke til kommentar
Akin Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg antar at dere mener WoG når dere nevner heroes 3? Hvis ikke så anbefaler jeg at dere prøver det ut Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Noen som har forhåndsbestilt og spiller betaen? Inntrykk? Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Er mye å si både positivt og negativt så langt. betaen ser ut til å være en såkalt frozen beta som ikke gjenspeiler in house versjonen. så patcher og slikt er noe vi maser om hele tiden men ikke får noe av. Kort sagt så er jeg middels fornøyd med betaen. er jo masse bugs og balanse problemer som det alltid er i en beta. Produsentene ser ut til å ville bevege seg mot multiplayer markedet samt rpg spillere. Så det er en del forandringer som er godt merkbare og som ikke alle Homm veteraner som meg er så glad i. Nevner kort Town window i stedet for town screen. Town Convertion som Homm III WoG hadde, bare mye mye billigere... Talent tre i rpg stil i stedet for tilfeldige skills ved level up. Og som følge av det er mage guild fjernet. Ellers er grafikken og musikken flott og gameplayet i bunn og grunn slik det alltid har vært. Etter min mening har produsentene gjort en god jobb men de får mye pepper for de sakene jeg nevnte over. Siden det virker som det er en frozen beta aner vi ikke hvordan ting egentlig har utviklet seg. Men ut i fra det jeg har sett har de mye å gjøre. I hvertfall for å blidgjøre meg som forguder Homm III. Tror forøvrig beta forumet til ubisoft er tilgjengelig å se for alle slik at dere selv kan se hva folk maser om der inne. Endret 12. juli 2011 av Nerdrage Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Talent treet hørtest greit ut for meg. Var aldri fan av random skills som poppet opp. Så lenge de forsjellige skillsene er balanserte så bør man få velga hva man vil selv. Town conversion vet jeg ikke om jeg liker. At der beveger seg mot rpg gjør ikke meg så mye så lenge det bare gjelder singleplayer campain. Jeg vil fortsatt ha muligheten til å spille vanlige games i singleplayer og multiplayer slik som før. Hva mener du med at det beveger seg mot multiplayer? Hvilke forandringer er gjort med tanke på det? Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Tja. mens man spiller levler man opp sin egen konto i noe de kaller Conflux. Ut i fra levlene kan man bygge opp sin egen helt og spille som i multiplayer. Antar jeg hvertfall...multiplayer er ikke åpen for testing. Det er vel også en innebygd chat av noe slag og noe apps greier o.l som jeg ikke har sett nærmere på. Samtidig i selve gameplayet er vel town convertion/portal og feks veldig gode lav level monster vs høy level monster en del av det jeg vil kalle multiplayer vennlig. Fokus på rask multiplayer spilling uten noe særlig mer på en måte. Som går på bekostning av alt det andre som jeg setter høyere. Jeg liker forøvrig skill treet. men det trengs mye mye arbeid for å få det bra. nå er så å si alt tilgjengelig til alle. Endret 12. juli 2011 av Nerdrage Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hmmm, høres ikke helt bra ut da. Håper de ikke går for mye bort fra røttene til spillet. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Deilig å se en Heroes VI-tråd der folk faktisk har gjort seg opp litt balanserte meninger og ikke bare skjærer tenner over at det ikke er en kopi av Heroes III. Hvis noen lurer på hvorfor jeg sier dette så besøk Youtube-kanalen til Ubisoft. Selv er jeg bare overlykkelig for at Ubisoft plukket opp denne serien og tok den med seg inn i fremtiden. Jeg hadde lenge trodd at IV ble enden på visa. Jeg ser frem til VI og er spesielt glad for å se hvor mye vekt de legger på historiefortellingen, jeg synes hvertfall det hjelper å ha en engasjerende kontekst rundt kampene, det gir liksom et ekstra spenningsmoment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå