Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det "greit" med voldtekt?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har alle hørts historien om hun ene jenta som var skikkelig flørtete hele kvelden, var med på alle notene, ble med på nachspiel, benflørtet og fransk-kyssa, men mistet så interessen, og ville så kun sovne av på soffan deretter.

 

Når hun så brått våkner opp 3 timer senere med en kjepp i seg, er det egentlig voldtekt?

 

Hvor langt kan man gå med flørt og lek før noen rettmessig kan "ha" seg med deg?

 

Det er ikke meningen å virke brutal eller noe sånt, men dette er et veldig reelt scenarie som skjer hver eneste helg her i byen. Derfor vil jeg vite hvor dere trekker grensen mellom voldtekt og vanlig sex.

 

-Balthy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

''Når er det "greit" med voldtekt?''

 

Aldri.

 

Nå blir det vanskelig med gråsonen vi har på grunn av at jenter så absolutt skal insistere på at de skal kunne gå ut i skjørt som ser ut som store belter, topper som unnlater lite til fantasien, dra så på byen og ruser seg på alt som er, for så å være overrasket når de våkner opp dagen etterpå i en fremmeds seng, halvnaken og uten noen som helst minne om kvelden før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegget underbygger noe annet enn det overskriften spør om.

 

Ved å være luremus (som beskrevet i innlegget) øker man risikoen for å bli voldtatt. Voldtekt handler mye om makt, og det er det mange småjenter ikke forstår. Ved at man har noen på kroken til å begynne med (man deler makten) for så å avskjære gutten/mannen helt ved å si nei helt på tampen tar man til seg for mye makt. Og jeg tror det er denne makten mannen/gutten blir provosert nok til å ta tilbake.

 

De gangene det er greit/akseptert å voldta noen må i så fall være (jeg mener ikke det jeg skriver nå) som følge av en straffereaksjon. Dette gjennomføres i midtøsten.

 

Satt på spissen:

Sett at man bor uten noen form for autoritær tredjepart (øde øy), og ei jente/dame gjør noe grusomt (tar livet av hele familien din uten grunn) vil det være naturlig å søke hevn for dette. JEG mener man har rett til å ta hevn, ettersom denne jenta/damen ikke får noen straff som følge av mangel på politi. Hvordan skal man da straffe denne personen slik at det rammer henne verst ?

 

Jeg er forøvrig sterkt imot lave straffer for voldtekt. Dette har jeg debattert omfattende i en eldre tråd jeg lagde for noen år siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det finnes ingen lover mot å være en luremus. Det finnes en lov mot å ha sex med noen som ikke samtykker, eller kan samtykke. Hvis jenta sover på sofaen, kan hun ikke samtykke, da er det voldtekt, uavhengig av hvor flørtete jenta var tidligere på kvelden. Bare fordi noen har en ufordragelig personlighet gjør ikke det kriminelle handlinger mot dem mer stuerent.

 

For å svare på spørsmålet: Det er aldri greit med voldtekt. Aldri.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja. Hvor langt skal jenta få gå uten at det innebærer sex?

 

Ta et helt hårvilt eksempel. At hvis hun sier til deg rett ut: i kveld skal vi knulle!

Også koster du på masse drikke og alkohol på henne..

Også trekker hun seg etterpå, helt på tampen av kvelden. Skal det liksom være lov?

Lenke til kommentar

Ja. Hvor langt skal jenta få gå uten at det innebærer sex?

 

Ta et helt hårvilt eksempel. At hvis hun sier til deg rett ut: i kveld skal vi knulle!

Også koster du på masse drikke og alkohol på henne..

Også trekker hun seg etterpå, helt på tampen av kvelden. Skal det liksom være lov?

Spør du om det skal være lov å ombestemme seg?

Lenke til kommentar

Jeg spør MORALSK sett, hvor dere trekker linjen. Glem straffeloven for et øyeblikk. Hvor ligger sympatien?

Jeg snakket ikke om loven, men jeg kan gjerne omformulere: Er det umoralsk å ombestemme seg?

 

Redigert: Det er nok irriterende og dårlig gjort om man er minutter fra å få seg noe, og dama «ombestemmer seg» i siste liten på pur faen. Men det finnes andre grunner til å ombestemme seg, og dersom noen velger å gjøre det så har man ikke rett til å kjøre på likevel.

Endret av Bozzeye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

selv om man la oss si har hatt sex i et par minutter, ingen har 'gjort seg ferdig'... men jenta da plutselig finner ut at hun ikke har lyst, så er det ikke lov å dra henne tilbake i senga og fortsette... selv om hun var med på det tidligere.

 

Det er noen ganger jeg og kjæresten har hatt sex som jeg ikke har orket emr (mest fordi han han noen ganger bruker så sinnsykt lang tid).. så hadde jeg opplevd det som veldig ubehagelig hvis han da skulle fortsette, da faktisk mot min vilje. Han måtte da ha holdt meg fast med tvang, og nektet meg å gå. og da blir det jo selvfølgelig voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...