Gå til innhold

Junifest 2011 - Bykatt - Små gleder


Anbefalte innlegg

Bruker: Bykatt

Utfordring: Ta bilder av livets små gleder. Livet er skjørt og uforutsigbart, og må nytes her og nå.

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Det jeg har, men primært Panasonic GH2 med 14mm f/2.5, 20mm f/1.7 eller 45mm f/2.8.

Tilleggsutfordringer: Sette pris på livets små gleder! -Ingen har sagt at tilleggsutfordringen må være fotorelatert vel?

 

Tidligere denne uken mistet jeg yngstekatten min, fullstendig uventet, og uten å gå inn på detaljer, kan jeg si at dette oppleves svært vondt.

 

Så juniutfordringen min er å ta bilder av og sette pris på de små tingene i livet som bringer glede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært på en liten roadtrip, så har ikke fått postet bilder i junifesten min før nå:

 

Tax free shopping

P1030097-S.jpg

 

Tax free shopping gleder folk i alle aldre, meg inkludert, selv om jeg ikke handler noe særlig.

 

Iskrem

P1030180-S.jpg

 

En av livets små gleder: en iskrem i sommervarmen. Nam.

 

Stilfullt og rent

P1030203-S.jpg

 

Et rent stilig toalett kan være veldig kjærkomment når nøden er størst. :)

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. Jeg er ikke helt foto-inspirert for tiden, så det blir dårlig med kommentarer fra meg, og heller ikke særlig god oppfølging av tråden min. Men festen skal fullføres!

 

NB! Om man klikker på bildene, kommer man til Smugmug-albumet mitt, der man kan velge størrelse man ønsker å se bildet i.

 

Pinseaften-blues

P1030222-S.jpg

 

Jeg oppdaget litt for sent at butikkene stenger tidlig pinseaften. Heldigvis fantes det åpne steder, om enn med dårligere utvalg.

 

Et sted i solen

P1030225-S.jpg

 

Liten balkong, med mye skygge fra nabobygg. Men når solen når gjennom, er det et fint lite sted. Legg merke til katten i bakgrunnen, som også nyter solen.

 

Åpen dør

P1030231-S.jpg

 

Alle katter vil gjerne ut når de er inne, og inne når de er ute. Så de foretrekker åpne dører. Milde sommerkvelder tillater meg å følge deres ordre.

Lenke til kommentar

Jeg liker åpen dør. Både som prinsipp sånn generelt, som regel i dyrehold, som tegn på at det er sommer og som manifistert i bildet ditt. Og så liker jeg balkonger med sol og katt, og is. Taxfree er ikke å forakte, særlig som adspredelse mens man venter på å reise videre.

 

Det er noe veldig vakkert over tråden din. Ikke spektakulært, men vakkert. Og litt trist. Og litt jordnært, sunt. :yes:

Lenke til kommentar

Det er noe veldig vakkert over tråden din. Ikke spektakulært, men vakkert. Og litt trist. Og litt jordnært, sunt. :yes:

Snilt sagt. Jeg synes selv at tråden min er noe bittersøt, siden det ofte må en tragedie til for å legge merke til de små gledene i livet. Ikke alle kan forstå hvordan noen kan ta det så tungt å miste en katt, men jeg tror alle kan relaterte til det å miste noen de er glade i, og gjenkjenne kontrasten mellom sorgen over store tap og gleden over de små dagligdagse hendelser. For å bruke noen store ord.

 

Nydelig iskrem, fikk lyst på en nå :)

Avhengig... av... is... Har is i fryser'n. Hmm...

 

Du fortsetter med variasjon og mange fine komposisjoner :yes:

Takk!

Lenke til kommentar

Når man klikker på bildene, kommer man til Smugmug, der man selv kan velge størrelsen man ønsker å se det i.

 

Cinema Paradiso

P1030240-S.jpg

 

Til å bo i kort gangavstand fra kino, går jeg veldig lite på kino. Men jeg tok meg en tur, og må si at ingenting er som film på kino. Det har en spesiell magi.

 

Lunsj-pause

P1030250-S.jpg

 

Koselig med en liten pust i bakken og litt mat og drikke når man er ute på shoppingtur.

 

Søndag morgen

P1030254-S.jpg

 

Søndag morgen, leser nyheter på Internett, ser på Hurtigruta-sendingen og nyter en stor kopp med kaffe. Ikke Starbucks, men nesten, dobbel caffe latte, med en dæsj sjokoladeis i. Katten var også tilstede, men ikke på bildet. "Herrrrlighet, kan du ikke gjøre noe uten meg?" var hennes kommentar.

Lenke til kommentar

Koselige bilder! Og ja - det er de små tingene - små gleder, øyeblikk av ømhet, omtanke og å glede seg over de små tingene i hverdagen. :)

 

Iskremen var utsøkt - spot on hvitbalanse og perfekt skarphetsdybde gjør den der særdeles fristende.. Mmmmh.

 

Artig å se et av de sagnomsuste dametoalettene fra innsiden - mye stiligere og freshere enn hos gutta. Antar døløks-versjonene har egen butler, makeupartist, parfymespesialist og valgfritt om du vil ha egen tørker..

 

Likte lunsjen - som å se en av de mange cafeene i København - sånn bortsett fra de norske prisene, da.

 

Starbucks er konge. :)

 

 

 

Det ble i det hele tatt en fin, melankolsk tråd i tråden din. Og jeg liker melankoli. :)

Lenke til kommentar

Kaffe, nyheter og hutigruta på TV er helt riktig tidsfordriv på en lat søndagsmorgen. Særlig ettersom det bøtter ned ute.

Det finnes verre dager, ja. :) Ikke regn her akkurat nå dog.

 

Koselige bilder! Og ja - det er de små tingene - små gleder, øyeblikk av ømhet, omtanke og å glede seg over de små tingene i hverdagen. :)

 

Iskremen var utsøkt - spot on hvitbalanse og perfekt skarphetsdybde gjør den der særdeles fristende.. Mmmmh.

 

Artig å se et av de sagnomsuste dametoalettene fra innsiden - mye stiligere og freshere enn hos gutta. Antar døløks-versjonene har egen butler, makeupartist, parfymespesialist og valgfritt om du vil ha egen tørker..

 

Likte lunsjen - som å se en av de mange cafeene i København - sånn bortsett fra de norske prisene, da.

 

Starbucks er konge. :)

 

Det ble i det hele tatt en fin, melankolsk tråd i tråden din. Og jeg liker melankoli. :)

Takk for hyggelige kommentarer. Dametoalettet er forresten fra Field's. Aner ikke om det er sted du vanker. :D

 

Flotte bilder fra daglig-livet og de små gleder, man blir jo faktisk glad av å se på bildene :yes:

Koselig å høre. :yes:

Lenke til kommentar

Liker Cinema-paradiso, og Lunsjpausebildet, og ikke minst kommentarene dine til dem. Enig i at film er best på kino :yes: Og så lo jeg godt av kommentaren fra katta di :D

Vi som egentlig har mer talent for formuleringer enn kunsterisk-kreative evner, må bruke det vi har... :D

 

Katta mi styrer husholdningen med streng, men rettferdig pote.

 

Når man klikker på bildene, kommer man til Smugmug, der man kan velge størrelse man ønsker å se bildet i.

 

Bar Boca

P1030281-S.jpg

 

Byens beste drinker.

 

En midtsommernatts drøm

P1030282-S.jpg

 

Min katt! :love:

 

Et svakt øyeblikk

P1030285-S.jpg

 

Skattepenger. Feriepenger. Firmware-oppgradering. Et svakt øyeblikk. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...